היישום אינו מחובר לאינטרנט

משק החשמל-מבנה ענפי תומך תחרות

עבודה מס' 050955

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת משק החשמל ובדיקת שיטת ה- PBR.

5,593 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת משק החשמל
מבנה משק החשמל
תפקידו של הרגולטור
Performance Based Regulation - PBR
רקע
שיטת ה PBR לעומת שיטות אחרות
סקירה כללית של סוגי תכניות PBR
עקרונות ה PBR
עקרונות ליישום תפיסת ה PBR
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
החשמל, עורק חיים חברתי חיוני, הינו ביסודו מוצר, אם כי הוא ניחן במאפיינים יחודיים.
החשמל הוא מוצר דינמי הזורם בו זמנית ממספר מקורות לסך צרכני החשמל. החשמל הוא מוצר שאינו נראה לעין ואינו ניתן לאחסנה. במבט ראשון, נדמה כי התייחסות לחשמל כלכל מוצר אחר היא לא מעשית. אולם מסתבר, בהסתמך על ניסיון תעשיית החשמל בעולם, כי יש בנמצא שיטות המאפשרות להשיג גמישות שיווקית ויעילות בקביעת מחירים לחשמל כמו שניתן להשיג בהתייחס למוצרים אחרים.
יחסי גומלין בין היצע וביקוש בסביבה תחרותית הם אלמנט בקביעת מחירים של מוצרים.
שינויים וחידושים טכנולוגיים, שווקים מתרחבים וגיוון במאפייני הצריכה, הובילו ליצירת תחרות בשירותים ציבוריים שונים ברחבי העולם. התפתחות זו השפיעה על קיומו ומהותו של מערך הרגולציה בשירות הציבורי, באופן שהתפיסה הדומיננטית כיום היא אינה של רגולציה אלא של דה-רגולציה. מנגד, במדינת ישראל אין עדיין תחרות במשק החשמל, גם לא בייצור. נוכח מציאות זאת, קיומה של הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל (להלן: "הרשות") וקביעת תעריפי החשמל על-ידה הינם בגדר חובה.
המעבר ממונופול למשק פתוח ולתחרות כולל בתוכו שני מרכיבים:
1. מרכיב חוקי - הגדרת תהליך התפתחות המשק על-ידי מדיניות שתשתקף בחקיקת חוקים מתאימים.
2. מרכיב הפיקוח - מתן תמריצים ואיתותים מתאימים לחברה בפיקוח, כך שתשאף להתנהג כמו במשק תחרותי. שיטת פיקוח זאת נקראת PBR (Performance Based Regulation. [ר' בהמשך].
כבר ב'ועדת פוגל', אשר התוותה את הדרך לחוק משק החשמל ולפיקוח יעיל יותר, יושם אלמנט אחד של PBR המכונה Price Cap. אלמנט זה מחייב את החברה בפיקוח להתנהל במסגרת נתונה של עלויות. באוקטובר 1997 אימצה הרשות עקרונית אלמנט בסיסי זה.
הרשות קבעה מסגרת מוכרת של עלויות אשר חלקן נקבע על בסיס נורמטיבי.
במסגרת עבודתה מבקשת הרשות להפריד את תעריף החשמל לארבעה מקטעים שונים:
ייצור, הולכה, חלוקה והספקה. במקביל פועלת הרשות בשני מישורים נוספים:
1. העמקת בחינת עלויות על בסיס נורמטיבי. במסגרת זו הרשות עורכת Benchmark (קבוצת ביקורת), שמהותו השוואת עלויות חח"י לעלויות חברות בנות השוואה בעולם לצורך קביעת מקדמי התייעלות רצויים לכל מקטע תעריפי.
2. הגדרת "השירות" אשר חח"י מחוייבת לתת לצרכניה במסגרת העלויות המוכרות לה על- ידי הרשות. הגדרת "שירות" זה מכונה בחוק "אמות מידה לרמה, לטיב ולאיכות השירות".

תגים:

שירותים · ציבוריים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משק החשמל-מבנה ענפי תומך תחרות", סמינריון אודות "משק החשמל-מבנה ענפי תומך תחרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.