היישום אינו מחובר לאינטרנט

ערביי ישראל

עבודה מס' 050722

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעמדם של ערביי ישראל כמיעוט לאומי על רקע המושג "דמוקרטיה" בישראלי.

2,518 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אדון בשאלת ה"זכויות לכלל אזרחי המדינה" כבסיס רעיוני ואבחן מהי בעייתם של ערביי ישראל כמיעוט לאומי, והנימוק הביטחוני כגורם מכריע לקיפוחם, זאת בעקבות הטענה שהועלתה בכנסת, בנוגע להצבעתם של ח"כ הערבים.

הדמוקרטיה כמושג היא בבחינת שם משפחה ולא שם פרטי. קיימים אמנם עקרונות משותפים לכל משטר המזדהה והמוכר כדמוקרטיה, אולם אופן ומידת ההגשמה של עקרונות אלה בחיי היום יום, ומידת עמידתם בלחצים ובמשברים, שונה מדמוקרטיה אחת לחברתה.

הלאום הוא הערך העליון והמחייב של התרבות והחברה היהודית כפי שהצהירו ראשי הציונות. לפיכך, קיימת סתירה בין ההשתייכות למסגרות המדינית האוניברסלית, הקשורה בכפיפות לחוק ולחובתה להזדהות עם המדינה, לבין המסגרת הפרטיקולרית, שהיא המחויבות של המדינה עצמה כלפי היסוד הלאומי.
ערביי ישראל הם מיעוט אתני ולאומי כאחד והחוק הישראלי לא מאפשר להם לתפקד ככזה. המדינה מכירה בערבים כמיעוט דתי, לשוני ותרבותי אך אין הם זכאים לזכויות לאומיות. סמוחה טוען כי אין ישראל מכירה בערביי ישראל כבמיעוט לאומי מתוך הבנה שהכרה זו מחייבת מעין אישור לזכותם לביטויים מסוימים של הגדרה עצמית, מה שעלול לבטל את הבלעדיות של תביעת היהודים לארץ ישראל. כמו כן, היהודים, לטענתו, חוששים מהנטייה של מיעוטים לאומיים לדרוש אוטונומיה טריטוריאלית.

מקורות:

אריאן, א. (1990) פוליטיקה ומשטר בישראל. תל-אביב: הוצאת זמורה ביתן.
בנזימן, ע. ומנצור, ע. (1992) דיירי משנה. ערביי ישראל: מעמדם והמדיניות כלפיהם. י-ם הוצאת כתר.
הורביץ ד. וליסק, מ. (1990). מצוקות באוטופיה. תל-אביב: עם עובד. עמ' 197-191.
יציב,ג. (1994). לקסיקון חברתי. המסלול האקדמי של המכללה למנהל, ספריית המנהל. ערך-דמוקרטיה. עמ' 39-40.
ל.מ.ס (1998) שנתון סטטיסטי לישראל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דפוס חמד. מס' 49.
סמוחה, ס. (1993). "שסעים מעמדיים, עדתיים ולאומיים ודמוקרטיה בישראל" בתוך: רם, א. (עורך). "החברה הישראלית - היבטים ביקורתיים". הוצאת ברירות, ת"א, עמ' 172-202.
קימרלינג, ב. (1994). "דת, לאומיות ודמוקרטיה בישראל" זמנים, חורף 1994, מס' 49-51, עמ' 413-423.
שפירא, י. (1977) "הדמוקרטיה הישראלית". הוצאת מסדה, רמת גן, עמ' 9-17.

תגים:

ליסק · שסע · הפליה · אפליה · סמוחה · קימרלינג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ערביי ישראל", סמינריון אודות "ערביי ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.