היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בני נוער

עבודה מס' 050707

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ספרותית ומחקר איכותני שנעשה באמצעות ראיון עם נער וניתוחו על בסיס הספרות.

4,615 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אלימות בקרב אוכלוסיית המתבגרים בעשור האחרון הפכה לבעיה חברתית.
מתבגרים חשופים לאלימות כקורבנות, עדים או תוקפים. בארה"ב רצח הוא סיבת המוות השניה במעלה בקרב בני Kingery, Coggeshall, & Alford, ) .24 - 15 1998).
בישראל תופעת האלימות בקרב מתבגרים, זוכה בימים אלו לסיקור תקשורתי נרחב ומקבלת ממדים של בעיה חברתית העולה על סדר היום הציבורי.
מנתוני המועצה הלאומית לשלום הילד עולה כי 1309 בני נוער ביצעו עבירות אלימות במוסדות חינוך, בין 1995 ל 1997 חלה עליה של כ-41% במספר מקרי האלימות של בני נוער במוסדות חינוך. (א. בן אריה, י. ציונית, 1998). מספרים אלו הם רק קצה הקרחון, הם אינם משקפים את מספר מקרי האלימות שאינם מגיעים מדווחים למשטרה, ואלו מן הסתם רבים.

המחקר יתמקד בשאלות הבאות:
כיצד תופס הנער את נושא האלימות בביה"ס?
כיצד תופס הנע את התוקפים ואת הקורבנות?
כיצד משפיעה עליו החשיפה לאלימות?

שיטה
מחקר זה נשא אופי איכותני, התשובות לשאלות אשר נוסחו בכפוף לסקירת הספרות, התקבלו מתוך ראיון חצי מובנה עם נער בן 14.5 , אשר דיווח כי לפחות פעם אחת בשנה שחלפה היה עד לאלימות. הראיון נערך בבית הנער.
הליך עיבוד הנתונים כלל איתור תכני הראיון המתייחסים ישירות לנושא הנחקר, התכנים שאותרו חולקו לקטגוריות תוכן ומשמעות, נערך ניתוח טיפולוגי של הנתונים על בסיס סקירת הספרות.

תוכן העניינים:
אלימות בני נוער במסגרת ביה"ס - סקירת הספרות
שיטת המחקר
שאלות הראיון
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
תמליל הראיון

תגים:

בית · תוקפנות · ספר · לחץ · מתבגרים · ילדים · חינוך

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בני נוער", סמינריון אודות "אלימות בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.