היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול משימתי

עבודה מס' 050672

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו מתארת טיפול בקבוצת ילדים בעלי הפרעות קשב, ריכוז והיפראטיביות על פי המודל המשימתי.

7,806 מילים ,19 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המודל המשימתי בתחילתו פותח לעבודה עם פרטים, אולם במשך הזמן הורחב לעבודה המתאימה גם לקבוצות ( Fortune,A.E.1985 ). את התנסותי במודל המשימתי חוויתי בעבודה עם קבוצת ילדים בעלי הפרעות של קשב וריכוז והיפראקטיביות , במרכז למידה ללקויי למידה.
מדובר באחת מהפרעות הילדות ההתפתחותיות הנפוצות ביותר. כ-%5 מהילדים מכל שכבות האוכלוסייה הסוציו אקונומית, מאופיינים בבעיה. לילדים אלה אינטליגנציה תקינה, אך יחד עם קשיי קשב, אימפולסיביות וקושי ברמת אקטיביות.
Attention deficit disorder"- ADD":ליקוי למידה, שלרוב אינו מופיע לבדו, אלא מהווה חלק ממערכת של ליקויים המשפיעים על תהליכי הלמידה וההתנהגות (ספקטור,נ. 1994)
Attention deficit disorder with hyperactivity" - ADHD". אי שקט פסיכו מוטורי המגיע לממדי פעילות יתר בולטים, בשל רגישות במערכת העצבים המרכזית. הילד נמצא בתנועה מתמדת, נוגע בחפצים, בעצמו, תנועותיו אינן מכוונות והוא אינו מסוגל לשבת במקום אחד לתקופת זמן קצובה.

בשל פניות רבות מצד הורים מיואשים, מחנכות הזועקות לעזרה - הוחלט בישיבת צוות של מרכז הלמידה, על הקמת קבוצה לילדי ADHD . הוחלט כי הקבוצה תונחה על ידי ועל ידי סטודנטית נוספת.
לקחנו על עצמנו את המשימות של איתור הילדים, שיתאימו לעבודה בקבוצה, תכנון ויישום מפגש עם הורי הילדים והחלטה לגבי מודל התערבות שיתאים לעבודה עם ילדים אלו בתקופת הזמן הקצרה שעמדה לרשותנו.

הרכב הקבוצה: לקבוצה אותרו 8 ילדים בכיתות ב' ו - ג' מבתי ספר שונים, בטווח גילאים 7-9.
7 בנים ובת אחת, כשמתוך 7 הבנים ילד אחד אתיופי ואחד רוסי.
הקבוצה תוכננה מראש לפעילות חד שבועית בתקופת זמן של כ-3 חודשים. מדובר ב 10 מפגשים, כשאורכו של כל מפגש: עד שעה (תלוי ביכולתם של הילדים).

תוכן העניינים:
חלק א' - תאור המטופל
חלק ב' - מהלך הטיפול בהתייחס לאפיונים מרכזיים של המודל המשימתי. מפגשים 1-10
חלק ג' - בחינה ביקורתית לגבי ההחלטה לטפל בקבוצת ילדי ADHD עפ"י המודל המשימתי
חלק ד' - השוואת האפיונים המרכזיים של המודל המשימתי עם אפיוני גישה טיפולית אחרת
ביבליוגרפיה

מקורות:

Epstein, L.(1980). Helping people: The task centered approach. St. Louis: Mosby.
Fortune,A.E.(1979). Problem solvinng processes in task centered treatment with adults and children. Journal of social services research.
Fortune,A.E. (1985). Task centered practice with families and groups. New York: Springer Pub. Co., c1985.
Garvin, C. (1985) Practice with task centered groups. In Fortune,A.E. (eds). Task centered practice with families and groups. New York : Springer Pub. Co.
Goldstein,H. (1983).Starting where the client is. Social case work, 64(3)
Latner, J. (1986). The Gestalt therapy book. Ch. 5. New York: The center for gestalt development.
Reid,W.J. (1978) The task centered system. New York: Colombia University Press.
Schnackenberg,B.C. (1977). A Plea for comprehensive treatment for the hyperactive child. Child welfare, 54(4)
גולדברג, ל. (1971). "צריף קטן". תל אביב: ספריית פועלים.
ליבליך, ע. (1970). תרפיית הגשטלט. מגמות י"ז, נובמבר (3), 216-230.
מידן, ה. וגומפל, ת. (1996). שימוש בכלכלת אסימונים וניהול עצמי להגברת קשב אצל ילדי גן בחינוך המיוחד. סוגיות בחינוך המיוחד ובשיקום, כרך 11(1), 23-32.
סימפסון, ש. (1994). הילד לקוי הלמידה בבית ובבית הספר. הוצאת ד. חוקת ובניו. דפוס מונוליין בע"מ. בני ברק.
סמילנסקי, מ. וצוות נט"ע (1988). אתגר ההתבגרות: היכרות וחברות. אוניברסיטת ת"א.
ספקטור, נ. (1994). דיסלקסיה וליקויי למידה אחרים. דפוס "אוקטופוס" תל אביב.
סרוק, ש. (1983). תרפיית הגשטלט - תאור וניתוח של מושגים בסיסיים. חברה ורווחה, ה'(2) 142-149.
סרוק, ש. (1985). יישום תרפיית הגשטלט בטיפול קבוצתי לחולי נפש. חברה ורווחה, ו'(2-3), 213-221.
קטן,ל. (1994). סווג ותכנון עבודה בקבוצות במסגרת התערבות ישירה בעבודה סוציאלית. חברה ורווחה, ט"ו(1), 43-62.
רוזמן,מ., קלינמן-זלצמן,נ., חסון-פרנקל,ר. (1989). זהות אישית. רמת אביב: רמות.
שנהב,ה. (1991). "על דברים שבלב". הוצאת דפוס טליגרף. תל אביב.

תגים:

התפתחותית · ליקוי · הפרעה · למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול משימתי", סמינריון אודות "טיפול משימתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.