היישום אינו מחובר לאינטרנט

"יממה אחת" \ ל.פירנדלו

עבודה מס' 050645

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח היצירה, בניית הידע האישי ודיון בשאלה כיצד היצירה מקושרת לתהליך היצירה.

6,245 מילים ,2000

תקציר העבודה:

שיחזור עיקרי הידע של האחר
היצירה "יממה אחת", מתארת מהלך אירועים המתרחשים במשך יום אחד- 24 שעות, מנקודת מבטו של המספר.
תיאור היממה מתחיל ברגע שבו מתעורר הדובר משינה, "ואולי בטעות העירו אותו"? ומושלך מרכבת בתחנה צדדית, בלילה, בודד, חסר כל, נדהם, ללא שביב של זיכרון - הוא אינו יודע לאן הוא בא, לאן פניו מועדות והאם יצא למסע זה בכלל? שרוי בחוסר אונים מוחלט, באי - בהירות ובאי - וודאות .

בדמדומי השחר הראשונים, הוא רואה לפניו עיר, שנראית לו נטושה. הוא חודר לתוך מרכז העיר ורואה בני אדם אשר, למרבה תדהמתו, מזהים אותו ומברכים אותו לשלום, אך הוא אינו מזהה אותם - "לא אוכל לזהות ביניהם שום פנים מוכרות" . הוא מתבונן בבגדים שעל גופו - נדמה לו כי הם אינם שלו, ומתעורר בו החשש שמא את הבגדים האלה מברכים כל בני האדם, ולא אותו. הוא חש כמי שאינו מצליח למצוא את ידיו ורגליו, בעוד שהאחרים, בניגוד אליו, יודעים היטב מה הם עושים ומשוכנעים שמן הראוי לעשות בדיוק כפי שהם עושים - ללא היסוס . הוא מרגיש צורך להעמיד פנים שגם הוא משוכנע , כמו האחרים , שכל זה נכון , ומנסה לעשות מה שעושים כולם, מתוך הפחד שיראה מוזר או שונה .

הוא מחפש על גופו ומגלה שמין חריט קטן , דהוי, חבוי לו בכיס החזה של המקטורן . הוא סבור שכמו הבגדים, גם הוא אינו שייך לו, אך פותח אותו, מביט בפנים ומוצא איקונין, שדבוק עליו תצלום של נערה יפיפייה. הוא מתבונן בתמונה בהערצה, ונפעם מיופייה של נערה זו - הוא חש שזורמת אליו ממנה ההרגשה שאותה ברכה שמביעות זרועותיה, מופנית אליו. אולם, יחד עם זאת הוא חווה תחושת כאב מסוימת מאחר וככל שהוא מתאמץ הוא אינו מצליח לזהות את הנערה ואינו מבין כיצד נערה כל כך יפה יכלה להעלם מזיכרונו. הוא שב לנבור בחריט, למרות התחושה החזקה שקיימת בו , שמא אין דבר זה שייך לו, ומוצא בתוך מחבוא סמוי שטר כסף נשכח, מרופט כולו, סכום נכבד .

תוכן העניינים:
שיחזור עיקרי הידע של האחר
בניית הידע האישי - התבוננות רפלקטיבית :
בקרה
קישור
המרה
שיפוט
כיצד היצירה "יממה אחת" מקושרת לתהליך היצירה ?

תגים:

ספרות · ניתוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""יממה אחת" \ ל.פירנדלו", סמינריון אודות ""יממה אחת" \ ל.פירנדלו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.