היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאור הקמת הקהילה הערבית המאוחדת בהתבסס על התבנית של ROSENAU

עבודה מס' 040243

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי,המערכות הפוליטיות של סוריה ומצרים והקע"ם כמערכת פוליטית אחת.

5,951 מילים ,13 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

בדפים הבאים אנסה לתאר את האירועים הקשורים להקמתה ולשנות פעילותה של הקהילה הערבית המאוחדת (קע"ם), במונחי התבנית שהתווה JAMES N. ROSENAU לאיפיון הזיקה שבין מערכת פוליטית של מדינה מסוימת ובין סביבתה. התבנית מתוארת בנספח המופיע בסוף עבודה זו.

במאמר העיקרי של ROSENAU, עליו התבססתי, משתמש המחבר במונח FRAME-WORK, אותו בחרתי לתרגם "תבנית", כדי להבדילו ממודל מחקרי מוגמר. כמו כן מגדיר המחבר שורה של מושגים בעלי משמעות ספציפית בהקשר של התבנית הנ"ל. מונחים אלה הם בעלי פרוש בהקשר הרחב של מדעי-המדינה, לפיכך הדגשתי כל מונח כזה בקו-תחתי בכל פעם בו הוא מופיע בעבודה זו, כדי לשייכו להקשר הספציפי של התבנית של ROSENAU. למניעת סרבול השתמשתי גם במונח מערכת כקיצור של מערכת פוליטית לאומית.
העבודה מתחלקת לשישה פרקים. הפרק הראשון סוקר בקצרה את העובדות ההיסטוריות בשלוש שנות קיומה של קע"ם ובשלוש השנים שקדמו להקמתה. הפרק השני עוסק בזיהוי הגורמים השונים ומיונם על-פי הקטגוריות השונות שנקבעו בתבנית של ROSENAU. בפרקים השלישי והרביעי מתוארת הזיקה בין המערכות המצרית והסורית ובין הסביבות בהן הן פועלות. הפרק החמישי יעסוק בהקמת הקע"ם ובפרק השישי נעשה דבר דומה לזה שנעשה בפרקים השלישי והרביעי תוך התייחסות אל קע"ם כאל מערכת אחת, כלומר כאל מדינה בעלת שני מחוזות, המחוז הסורי והמחוז המצרי.

בסיכום תיערך השוואה בין דפוסי הזיקות המאפיינים את המערכת המצרית לאלה המאפיינים את המערכת הסורית, ובין שני אלה לקע"ם.
כמו כן תיבדק השאלה האם התבנית תורמת למציאת קשרים חדשים בין הגורמים השונים, או שאולי השימוש בה דווקא מחמיץ היבטים חשובים שמתגלים בדרכים אחרות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א:רקע היסטורי
פרק ב: זיהוי ואיפיון הגורמים הראשיים במערכת הפוליטית של סוריה
ומצריים ובסביבות בהן הן פועלות
פרק ג: איפיון המערכת הסורית
פרק ד: איפיון המערכת המצרית
פרק ה: הקמת הקע"ם
פרק ו:איפיון הקע"ם כמערכת פוליטית אחת
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המגעים הממשיים בדבר האיחוד הסתיימו במהלך חודש ינואר 1958, בקהיר. המגעים התקיימו ביוזמתה של קבוצה קטנה של העלית הפוליטית והצבאית הסורית, שכללה את חברי מפלגת הבעת' וקבוצה של קציני צבא שעמדו בראש 22 היחידות המרכיבות את הצבא הסורי. (PALMER, עמ' 51).

מקורות:

בן-צור, אברהם: "הבעת' בסוריה", בתוך: גולדברג, זאב (עורך), הסוציאליזם הערבי. הוצ' בית-ברל, 1970 (עמ' 34-46).
כהן, אהרון. תמורות מדיניות בעולם הערבי. ספריית הפועלים, מרחביה, 1959 (עמ' 271-276).
מצריים המודרנית - מקראה, צה"ל, תשל"ט. עמ' 34-37.
אנצ' העברית, ערך: קהילה ערבית מאוחדת.
Ismael, Tareq, Y. The Middle East in World Politics. Syracuse University Press, 1974 (pp. 101-221).
Keilany, Ziad: "Land reform in Syria", in: Kedourie, E. (ed.), Middle Eastern studies, Volume 16, No. 3. Frank Cass & Co., October 1980, London (pp. 209-224).
Laqueur, Walter. The struggle for the Middle East. Routledge & Kegan Paul, London.
Podeh, Elie: "The struggle over Arab Hegemony after the Suez Crisis", in: Kedourie, E. (ed), Middle Eastern studies, Volume 29, No. 1. Frank Cass & Co., Jan. 1993, London (pp. 91-110).
Palmer, Monte: "The United Arab Republic: An assessment of its failure", in: Sands, W. (ed.), The Middle East Journal, volume 20, No. 1, winter 1966. The Middle East Institute, Washington D.C, 1966. (pp. 50-66).
Rosenau, James N.: "The opinion-policy relationship", In: Scot, M.S. & Dawson, R.H.(eds.), Readings in the making of American policy. The Macmillan Company, New-York, 1965 (pp. 68-82).
Rosenau, James N.: "The role of national leadership", in: Scot, M.S. & Dawson, R.H.(eds), Readings in the making of American policy. The Macmillan Company, New-York, 1965 (pp. 88-96).
Rosenau, James N.: "Foreign policy as an issue-area", in: Rosenau, James N (ed.), Domestic sources of Foreign policy. The Free Press, New-York, 1967 (pp. 11-50).
Rosenau, James N.: "Toward the study of National-Iinternational Linkages" in: Rosenau, James N (ed.), Linkage politics. The Free Press, New-York,1969 (pp. 44-63).

תגים:

הליגה הערבית · רוזנו ערב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאור הקמת הקהילה הערבית המאוחדת בהתבסס על התבנית של ROSENAU", סמינריון אודות "תיאור הקמת הקהילה הערבית המאוחדת בהתבסס על התבנית של ROSENAU" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.