היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחשב בעל רגשות-ישימות וכדאיות

עבודה מס' 050283

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מודל תת המערכות של הפקת הרגש של IZARD ודיון באפשרות ובכדאיות של יצירת מערכת מחשב שתזהה רגשות.

3,785 מילים ,16 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

"המחשב HAL החל להרגיש פחד לאור ההתרחשויות האחרונות. פחד שהולכים לנתק אותו, פחד מהמוות. הוא הרגיש כעס על האנשים הנחותים סביבו שמעיזים לחשוב כך והחליט "לטפל" בבעיה. הראשון שנרצח היה האסטרונאוט פרנק פול, שנותק מכבל האבטחה בזמן שניסה לתקן את המעבורת מבחוץ. פרנק נשלח לרחף בחלל לעולמים. אחריו מתו זה אחרי זה כל אנשי המעבורת, פרט לאחרון שבהם שהצליח בכוחותיו האחרונים להתגבר על המכונה הזועמת".

קטע זה לקוח מתוך הסרט אודיסאה בחלל (1969). אודיסאה בחלל הוא חלק מקבוצת סרטים (כגון "שליחות קטלנית", "המטריקס") וספרים (כגון "1984" של ג'ורג' אורוול, "שטן" של ג'רמי לוון) המשקפים את הלך הרוח בנושא של מחשבים עם רגשות. מחשבה אחת שבאה על ביטוייה בסרטים ובספרים היא הפחד מיצירת
מחשב שמפיק רגש. החשש הוא שמחשב כזה יביא להשלכות שליליות בלבד כגון השתלטות והרס המין האנושי. דבר נוסף שמבוטא ע"י קיטלוג הסרטים והספרים כמדע בדיוני, הוא הספק שניתן לבנות מחשב שכזה. בשנים האחרונות, פסיכולוגים ומהנדסי מחשבים ניסו להתמקד ולנסח שאלות מחקר בתחום, כדי לחקור מדעית את נושא המחשבים והרגש. החוקרים התמקדו בשתי שאלות עיקריות. הראשונה היא האם ניתן לבנות מחשב עם יכולת הפקת רגשות וזיהוי רגשות אצל בני אדם (ומחשבים) אחרים. השניה היא האם בנית מחשב כזה היא טובה למין האנושי.
הדעה הרווחת בין המדענים היתה שרגשות הם בגדר "מותר האדם מן המחשב" (Hilbun & Spencer, 1983; Kong, 1988). היתה סקפטיות רבה בנוגע ליכולת לתכנן מחשב שמפיק רגשות ומזהה אותם ברמה אנושית. בשנת 1997 התחוללה מהפיכה בתחום כשפרופסור Rosalind Picard הוציאה את ספרה Affective Computing ם(Picard, 1997). בספרה היא מתארת כיצד ניתן לבנות מחשבים עם רגשות ומדוע זה עשוי להועיל לבני האדם. הספר והתיאוריה שעומדת בבסיסו עוררו את התחום והביאו לכתיבת מאמרי המשך, לביצוע ניסויים שונים, ולהצטברות נוספת של ידע בנושא. במאמר זה, ננסה לסכם את הממצאים בתחום. נראה את התיאוריות השונות בתחום הרגשות, נבדוק אם מחשבים יכולים לזהות ולהפיק רגשות והאם זה כדאי לנו כבני אדם.

תגים:

בדיוני · פיקרד · סייבורג · עתידנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחשב בעל רגשות-ישימות וכדאיות", סמינריון אודות "מחשב בעל רגשות-ישימות וכדאיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.