היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקע"ם - דימוי ומציאות בהגשמת הערביות - הקמת הקהילה הערבית המאוחדת (קע"ם)

עבודה מס' 050265

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי, זיהוי ואפיון הגורמים הראשיים במערכת הפוליטית של סוריה ומצרים, הקמת הקע"ם ואפיונו כמערכת פוליטית אחת.

4,961 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבטא את אחד מהמאפיינים של מחשבתו הפוליטית של ג'מאל עבד אל נאצר, כפי שמתבטאת בחיבור "הפילוסופיה של המהפכה", המיוחס לו ולא בכדי. במסה זו, שלמעשה נכתבה ע'י מוחמד חסנין הייכל, העתונאי המפורסם, על פי שיחותיו עם נאצר, מובע הרעיון של שלושת המעגלים - המעגל הערבי, המעגל
האפריקאי והמעגל האיסלאמי, וזאת בהתבסס על הנחת יסוד: "אין ספק שהעולם כולו הוא תוצאה של ריאקציה והשפעת גומלין גורמי הזמן והמרחב... לא נוכל להתעלם מגורם המרחב... הזמן כופה עלינו את התפתחותו והמרחב אף הוא מכתיב לנו את מציאותו" (הפילוסופיה של המהפכה, עמ' 50).
בהמשך נאמר עוד: "אם יאמר לי מישהו כי את המרחב יש לראות לגבינו בבירה זו בה אנו חיים - אתנגד לדעתו. אם יאמר לי מישהו כי המרחב לגבינו הוא גבולות ארצנו המדיניים - לא אקבל את דעתו... תקופת הבדלנות חלפה ואיננה. חלפו הימים בהם הפרידו גדרות התיל הדוקרני בין המדינות וקבעו את גבולותיהן" (שם, עמ' 51).
בלשון פואטית של ימינו הייתי שואל - 'למה התכוון המשורר באומרו'? דהיינו - האם נאצר היה נביא וחזה את הקמת הקהילייה הערבית המאוחדת, או שהוא מימש אחר כך את חזונו ורעיונותיו, על ידי הקמת הקע'ם?
בעבודה זו אנסה להראות כיצד הקמתה של הקע'ם שימשה כביטוי לרעיון הפאן- ערביות, לאותו מעגל ערבי שעליו מדובר במסה "הפילוסופיה של המהפכה":
"האומנם נוכל להתעלם מן העובדה, שמעגל ערבי סובב אותנו, כי מעגל זה הוא עצם מעצמנו ובשר מבשרנו, אשר קורותיו נתמזגו בקורותינו והאינטרסים שלנו הדוקים וקשורים באינטרסים של בצורה מוחשית ביותר ולא רק מן השפה ולחוץ" (שם,עמ' 52). המחבר טוען כי לא לשווא מצויה מצרים במיקומה הגיאוגרפי העכשווי, וממשיך וטוען כי משוטט לו תפקיד באזור שמחפש לו גיבור, דהיינו שמצרים צריכה לשאת בעול המנהיגות של אזור המזה'ת (שם, עמ' 52-53).
בהמשך העבודה אשאל ואנסה להראות כיצד מצד אחד הביא הדימוי של מצרים הכוחנית להקמתה של ברית הקע'ם בינה ובין סוריה (פברואר 1958), ומאידך - כיצד הביאה אישיותו הדורסנית והכוחנית של נאצר לתסיסה ולהתפרקות הקע'ם ( 1961).
מנקודת זמן שלנו כיום, אנסה לא רק לשאול, אלא גם לענות על השאלה האם נאצר צדק בחזונו לגבי 3 המעגלים, ולו לפחות לגבי המעגל הערבי?

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: רקע הסטורי
פרק ב: זיהוי ואפיון הגורמים הראשיים במערכת הפוליטית של סוריה ומצרים
פרק ג: אפיון המערכת הסורית
פרק ד: אפיון המערכת המצרית
פרק ה: הקמת הקע'ם
פרק ו: אפיון הקע'ם כמערכת פוליטית אחת
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

ערבית · ערביות · מאוחדת · נאצר · פאן · ערבי · קהילה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקע"ם - דימוי ומציאות בהגשמת הערביות - הקמת הקהילה הערבית המאוחדת (קע"ם)", סמינריון אודות "הקע"ם - דימוי ומציאות בהגשמת הערביות - הקמת הקהילה הערבית המאוחדת (קע"ם)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.