היישום אינו מחובר לאינטרנט

השסע בחברה הישראלית

עבודה מס' 050113

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו המושג ע"פ ליפסט ובדיקת השסע בין מזרחים לאשכנזים בחברה הישראלית, רקע היסטורי, כולל קטעי עיתונות רלוונטים.

1,960 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודה זו אדון במושג "שסע", במובן של פילוג בין קבוצות בחברה. אסביר מהו "שסע" ע"פ ליפסט ואיישם את הנאמר בעניין לגבי השסע שבין מזרחים לאשכנזים בחברה הישראלית. אתן רקע היסטורי להיווצרות השסע מאז ימי קום המדינה ואנתח את מאפייניו עד לימינו אנו. אציין את היחס שבין קיומו של שסע חברתי אל מול קיומה של דמוקרטיה יציבה. בסיום, אוסיף מספר קטעי עיתונות להמחשת המצב בימים אלו ממש.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ניתוח המושג "שסע" ע"פ ליפסט
3. דיון - השסע העדתי בחברה הישראלית
4. סיכום
5. הערות שוליים
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

ליפסט, סיימור מ., "המאבק החברתי, לגיטימיות ודמוקרטיה", האדם המדינ
סבירסקי, שלמה. "הפיתוח הכלכלי של ישראל והתהוות חלוקת העבודה העדתית". אצל העורכים דניאלה רוט-הלר וניסן נווה. היחיד והסדר החברתי, ת"א, הוצאת עם עובד, 1993
סמוחה, סמי. "שסעים מעמדיים, עדתיים ולאומיים ודמוקרטיה בישראל". אצל העורך אורי רם. החברה הישראלית: היבטים ביקורתיים, ת"א, הוצאת ברירות, 1993
שגב, תום. הישראלים הראשונים - 1949 , ירושלים, הוצאת דומינו, 1988

תגים:

עדות · פער · עדתי · מזרח · קיפוח · אשכנז · אפליה · עדה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השסע בחברה הישראלית", סמינריון אודות "השסע בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.