היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיפורת עממית בדווית: דמות האישה סיפורת העממית הבדווית

עבודה מס' 041621

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח טקסטים בדווים ובחינת עיצוב דמות האישה בהם.

5,713 מילים ,7 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

החברה הבדווית הינה חברה עתיקת יומין ותוססת. במשך השנים נרקמו סיפורים רומנטיים רבים סביב הבדווים וחלקם עוסקים סביב מסורת מספרי הסיפורים הבדווים. סוד ידוע הוא לכל מי שעוסק בספרות פולקלוריסטית, כי סיפורים רבים בעלי דמיון מפתיע ניתן למצוא בתרבויות שונות אשר לכאורה לא התקיימו קשרים בינהן מעולם. אמרה זו נכונה גם למסורת מספרי הסיפורים הבדווים. בעבודה זו ברצוננו להדגים את דמות האישה כפי שהיא נתפסת בסיפור העממי הבדווי ותוך השוואה ספרותית. ככל שניסינו לא הצלחנו להתמקד בסיפור יחיד ולנתחו, זאת מאחר והסיפור הבדווי בשונה מזה הערבי הינו סיפור קצר לרוב. לכן בחרנו להביא שורה של סיפורים מהווי הבדווים העוסק בחיי האישה.
בעיה נוספת וחורה לא פחות הינה העדר מקורות העוסקים במחקר ובהצגת הסיפור הבדווי, (להוציא ספרי פולקלור) שאינם כתובים ערבית ואולם דומני כי גם על בעיה זו התגברנו.
הסיפור העממי מלא תפקיד חשוב בתודעה התרבותית של רוב החברות בעולם. אופני ההיגד העממי, בו נקלטת הספרות דרך שמיעה ולא דרך כתב, יש להם סימני היכר משלהם המשתמרים גם כאשר מועלות היצירות השונות על הכתב. אביגדור שנאן טען כי מספר רב של פיגורות רטוריות הבאות בטקסט מוגדר בתכיפות גדולה מקרב את ההשערה, כי הטקסט נרשם בסמוך לקליטתו מן המסורת החיה. שנאן נדרש למאפיינים אלה כאשר עסק בספרות האגדה. אנו, לעומתו, יודעים כי הסיפורים הבדווים בהם נעסוק נרשמו היישר מפי מספרים שבע"פ.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק א. ניתוח טקסטים
3. פרק ב - עיצוב דמות האישה
4. סיכום ומסקנות
5. הערות
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

בן-עמוס, דן, "קאטגוריות אנאליטיות וז'אנרים אתניים", הספרות 1975,20, ע' 147-136.
האימס, דל ה., "האישה היוצאת כדרך הגבר", הספרות 20, 1975, ע' 43-28
יזון, הדה, "האסכולה הפורמאליסטית במחקר הספרות העממית: סקירה היסטורית". הספרות, ג/1 (יוני 1971), ע' 84-53.
מחמוד אל מואפ'ק , אגדות בצל אוהלים, הוצאת ביר - זיית , 1980, עמ' 2 - 13 .
מרדכי יונאי , למה צחקה האדמה, הקיבוץ המאוחד 1994
סל-מן, אורי. הבדווים בנגב: מאפיינים חברתיים וכלכליים. ירושלים. תש"ם.
Bilu, Y."General Characteristcs of Referrals to Traditional Healers in Israel". Isr Ann Psychiatry Rel Discipl 1977;15: 243-252

תגים:

פולקלור · נשים · בדוים · פמיניזם · ערב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיפורת עממית בדווית: דמות האישה סיפורת העממית הבדווית", סמינריון אודות "סיפורת עממית בדווית: דמות האישה סיפורת העממית הבדווית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.