היישום אינו מחובר לאינטרנט

חזון החיות בספר חנוך הכושי

עבודה מס' 041572

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע כללי על הספר וייחודו ודיון בחזון החיות ומשמעויותיו.

4,381 מילים ,8 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

אחד הספרים המעניינים והמוזרים ביותר בספרות העברית הקדומה, הספרות החיצונית (הנקראת כך משום שהספרים הכלולים בה לא נכנסו מסיבות שונות לקאנון התנכי) הוא ספר חנוך הכושי . ספר זה שחלקים מימנו הם כנראה הקדומים ביותר בספרות החיצונית כולה ואולי אף קודמים לספרים המאוחרים ביותר בתנ"ך עצמו (ובמיוחד לספר דניאל שבינו ובין ספר חנוך יש קשרים חזקים) הוא למעשה אוסף של כמה ספרים שבמקורם היו נפרדים לחלוטין ונאספו ביחד בידי עורך מאוחר כלשהו כנראה משום שלדעתו הם באו מאותה הסביבה (ואולי אותה אסכולה של כתיבה) היו להם רעיונות משותפים וכמובן גיבור משותף, הדמות התנכית של חנוך בן ירד.
הספר הוא נקודת המוצא של הספרות האפוקליפטית שנושאיה המרכזיים הם תיאור העתיד לבוא ואחרית הימים מחד ותיאור סודות הארץ והשמיים בצורת מסעות קוסמיים שאותם עורך גיבור הספר תמיד בהדרכת מלאך כלשהו.
אחד החלקים המעניינים ביותר בספר חנוך הוא חזון החיות שבו מתוארים תולדות המין האנושי בעבר ובעתיד בצורה סמלית כאשר עמים ובני אדם שונים מוצגים בצורת חיות.
חזון זה מזכיר מבחינות מסוימות את החזונות שבספר דניאל ונשאלת השאלה:
האם על סמך האירועים המתוארים בחזון זה ניתן לתארך את ספר חנוך או לפחות שלב עריכה מסוים שלו ? מהם האלמנטים המרכזיים בחזון זה והאם ניתן לזהות בהם רעיונות שהפכו להיות מרכזיים ביהדות הנורמטיבית כמו רעיון המשיח ?
ומדוע בחר המחבר דווקה בצורת חזון כזאת העוסקת בבעלי חיים?
בעבודה זאת אתן תחילה במבוא סקירה כללית על דמותו של חנוך ועל ספר חנוך הכושי ועל מרכיביו.
ובפרק השני אדון בפירוט בחזון החיות כפי שהוא מופיע בספר חנוך בשלביו שונים ובסמלים השונים שמופיעים בו ובשאלה האם ניתן לתארכו בדייקנות.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרק 1:מבוא - ספר חנוך הכושי.
3. פרק 2: חזון החיות בספר חנוך ומשמעויותיו
4. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

דימנט, דבורה,"ההיסטוריה על פי חזון החיות" בתוך מדינת החשמונאים: לתולדותיה על רקע התקופה ההלניסטית ירושלים,1993. ע' 487-506.
דימנט, דבורה,"ירושלים והמקדש בחזון החיות (חנוך החבשי פה-צ) לאור השקפות כת מדבר יהודה "בתוך שנתון למקרא ולחקר המזרח הקדום -ה-ו ירושלים, 1982 ע' 177-194.
הרטום, א.ש (מתרגם ומפרש) הספרים החצונים :חזיונות -כרך א' -חנוך, רזי חנוך ת"א , 1969.
כהנה, אברהם (עורך) הספרים החיצונים: לתורה לנביאים לכתובים ושאר ספרים חיצונים -כרך ראשון . ת"א, 1959.
קלוזנר, יוסף הרעיון המשיחי בישראל מראשיתו ועד חתימת המשנה: ספר שני-הרעיון המשיחי בתקופת הגנוזים והחיצוניים ובתקופת התנאים ת"א ,1956.
BARKER ,MARGARET THE OLDER TESTAMENT : THE SURVIVAL OF THEMES FROM THE ANCIENT ROYAL CULT IN SECTARIAN JUDAISM AND EARLY CHRISTIANITY LONDON, 1987.
BRAYAN, DAVID COSMOS ,CHAOS AND THE KOSHER MENTALITY SHEFFIELD, 1995.
TILLER ,PATRICK A. A COMMENTARY ON THE ANIMAL APOCALYPSE OF I ENOCH ATLANTA, 1993.

תגים:

קאנון · ספרים · חיצוניים · דניאל · אפוקליפטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חזון החיות בספר חנוך הכושי", סמינריון אודות "חזון החיות בספר חנוך הכושי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.