היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטגרציה בראש העין

עבודה מס' 041485

מחיר: 158.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני התפתחות הישוב (מיקום במרחב,מדיניות פיתוח והשכונות החדשות), ובדיקה אמפירית של האינטגרציה באוכלוסיה ובחינוך.

4,338 מילים ,12 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

בעבודה זו ערכנו מבחנים על מנת לבחון מספר השערות בקרב האוכלוסייה המתגוררת בראש העין הן החדשה והן הותיקה, ובקרב התלמידים בבתי הספר. המחקר היה אמור לבדוק את קיום האינטגרציה הלא פורמלית בעיר, כלומר, האם קיימים קשרים חברתיים הדוקים בין השכונות השונות, והאם להיות תושב שכונה ותיקה שונה מלהיות תושב שכונה חדשה מבחינות מסוימות, או להפך.
הצלחנו לאושש השערות כי אמנם מעטים הקשרים החברתיים בין השכונה החדשה והותיקה, מיעוט האוכלוסייה החדשה נאלצה להחליף מקום עבודה כתוצאה מהמעבר ואחוז המשתמשים ברכב פרטי באוכלוסייה החדשה גדול בהשוואה לאוכלוסייה הותיקה. דחינו את ההשערות, כי האוכלוסייה החדשה יותר משכילה מהותיקה, האוכלוסייה החדשה מעונינת יותר בהפרדה מהאוכלוסייה הישנה, האוכלוסייה החדשה מרבה להשתמש בשירותים הניתנים בראש העין הותיקה, האוכלוסייה הן החדשה והותיקה יעדיפו שילדהן ילמדו בבית הספר הכולל את ילדי השכונה החדשה והותיקה, רוב האוכלוסייה שהגיע לישוב החדש היא מגוש דן ונשים נאלצות לוותר על רכב לטובת הבעלים.
כלומר, רוב העבודות מצביעות על קיום האינטגרציה בין השכונה החדשה לבין השכונה הותיקה.
בקרב החינוך, הצלחנו לאושש את ההשערות כי התלמידים בשכונה הותיקה יעדיפו לבלות עם חבריהם בשכונה הותיקה יותר מאשר עם התלמידים מהשכונה החדשה, גם התלמידים מהשכונה החדשה יעדיפו לבלות עם חבריהם בשכונה החדשה יותר מאשר עם התלמידים מהשכונה הותיקה והחברים הקרובים של כל תלמיד יהיו מהשכונה שלו. דחינו את ההשערה, כי הקשרים החברתיים הנוצרים בכיתה הם לצורך לימודי בלבד.
רואים, כי הרוב המכריע של העובדות מצביעות בצורה חזקה על חוסר האינטגרציה במערכת החינוך. השוני בין השכונות מבחינת התלמידים הוא ענק, ועל מערכת החינוך לנקוט צעדים כלפי תפיסת שכונות המגורים של חבריהם על ידי התלמידים בצורה אחידה יותר.

תוכן העניינים:
1. מאפייני ההתפתחות של ראש העין
1.1. מיקום במרחב
1.2. מדיניות הפיתוח
1.3. מאפייני השכונות החדשות
2. אינטגרציה באוכלוסייה
2.1. שאלות המחקר והשערותיו
2.2. בדיקה אמפירית
2.2.1. מדגם
2.2.2. בדיקת השערות
3. אינטגרציה בחינוך
3.1. שאלות המחקר והשערותיו
3.2. בדיקה אמפירית
3.2.1. מדגם
3.2.2. בדיקת השערות
4. סיכום ומסקנות
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

איזנשטדט ש"נ - "החברה הישראלית - רקע, התפתחות ובעיות". הוצאת ספרים ע"ש מאגנס, ירושלים, מהדורה 2, 1973.
חן, מ. פינקוס, ח. (1970) הקליטה החברתית של התלמיד הזר, מגמות יז (3), עמ' 231-240.
ליפשיץ ג. "תהליכי ריכוז וביזור של אוכלוסייה - מגמות בישראל 1948-1992" מחקרים י"ד 1993.
ליפשיץ א. ערי פיתוח בסיס חדש לתכנון מדיניות, מכון ירושלים לחקר ישראל פרסום 40.
שחר א. ג. ליפשיץ "המערך המרחבי של ההגירה הבין-אזורית בישראל" מחקרים י"א 1980 א.
גונן ע. ממבנה של גלעין - י"א - מחקרים בידיעת הארץ ועתיקותיה החברה לחקירת א"י ועתיקותה ירושלים.
סקר רמת הפיתוח, ראש העין, משרד הפנים-משרד השיכון-חברת עמידר בע"מ, מרץ, 1990
ברקת מרים, יסודות בהסתברות ובסטטיסטיקה, הסקה סטטיסטית, כרך רביעי, הוצאת דקל, 1980.
Axelrod, M., "Urban Structure and Social Participation", American Sociological Review, Vol. 21, February N.Y. 1965.
Ben-David, Y. "Agricultural Planning and SettleDevelopment in Israel", Unesco, Paris 1964.
Berler, A., Four Towns in Israel, Ministry of Housing, Department of Socio-Economic Research, Tel-Aviv 1969.
Breese, G. Urbanization in Newly Developed Countries, Prentice-Hall, Inc., N.Y. Englewood Cliffs 1966.
Berler, A., Four Towns in Israel, Minestry of Housing, Department of Soceo-Economic Research, Tel-Aviv 1969.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטגרציה בראש העין", סמינריון אודות "אינטגרציה בראש העין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.