היישום אינו מחובר לאינטרנט

הלבוש כביטוי למעמד האישה בחברה באנגליה של המאה ה-19

עבודה מס' 041332

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאופנת חצר המלוכה לאופנה של המונים, צורך אסתטי או מניפולצית סוחרים, פאות וביקורת פמיניסטית.

2,695 מילים ,6 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

רעיון האופנה הוא רעיון חדש למדי בחברה המערבית, וקשה להעריך את מקומו בכלכלות של מדינות מתועשות. תעשיות רבות נבנות סביב רעיון זה, ומתקיימות עליו. בחברות מסוימות הצורך התמידי של נשים בשינוי מביא לבניתן של תעשיות אופנה, אך לא תמיד נשים (נוברים) יחלו לשינוי אופנתי ובמקרים בהם ייחלו לשינוי כזה, לא תמיד יכלו לספר, את רצונם(1). מחקרים אחרונים בהסטוריה חברתית מוכיחים שתופעות מעטות יציבות בתנאי החיים של בני האדם, הדחף המיני, לדוגמא, לא תמיד היה מוכר כפי שהינו בימנו. לעיתים רבות הוא דוכא כתוצאה מרעב, עבודה קשה או דיאטה דלה, וכן כמן בגלל שינוי נורמות חברתיות וציפיות, כנ"ל בגיל הנישואין וכו', וכן לגבי שיעור הלידות מחוץ לנישואין - כל אלו הושפעו מנסיבות כלכליות וציפיות תרבותיות. האופנה אינה שונה מדפוסי החיים האחרים. האופנה אינה קיימת בואקום, היא מושפעת מהלכי החיים ומשפיעה עליהם.

בעבודתי אסקור תהליכים חברתיים והסטורים שהשפיעו על הלבוש באנגליה, בעיקר במאה ה-19. תקופה זו מעוניינת כיון שאז התרחשה המהפיכה התעשייתית ומעניין לבחון כיצד ומה היו השפעותיה על הלבוש ועל מעמדה של האשה בחברה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מאופנת חצר המלוכה לאופנה של המונים
3. חליפות האופנה - צורך אסטתי או מניפולציה של סוחרים?
4. השימוש בפאות ובתוספות שיער והמשמעויות הקשורות בהם.
5. הביקורת הפמינסטית על הלבוש
6. הפרה רפאליטים
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

Mckendrick Neil, Brewer John, Plmb.J.H, The Birth of a Consumer Society - The commercialization of Eighteenth Century England, Bloomington, In: Indiana University Press, 1985, C1982
D. Ritchie, A Treatise on the Hair (London, 1770), 78. Cited by Marcia Pointon, "The Case of the Dirty Beau: Symmetry, Disorder, and the Politics of Masculinity," in The Body Imaged: The Human Form and Visual Culture Since the Renaissance, ed. Kathleen Adler and Marcia Pointon (Cambridge: Cambridge Univ. Press, 1993), 175-189, 175.
Steele Valerie. Fashion and Eroticism: Ideals of Feminine Beauty from the Victorian Era Through the Jazz Age, Oxford university Press, Oxford - N.Y. 1985
Wilson, Elizabeth. "Utopian Dress and Dress Reform" in: Adorned in Dreams - Fashion and Modernity p. 213

תגים:

תרבות · בגדים · היסטוריה · אופנה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הלבוש כביטוי למעמד האישה בחברה באנגליה של המאה ה-19", סמינריון אודות "הלבוש כביטוי למעמד האישה בחברה באנגליה של המאה ה-19" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.