היישום אינו מחובר לאינטרנט

אבטחת מידע ושמירה על פרטיות

עבודה מס' 041226

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור המצב הקיים, הסבר וביקורת על הצעת החוק להגנת הפרטיות, סקירה השוואתית בין ישראל למדינות אחרות והצעת חוק המחשבים.

5,908 מילים ,7 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

התפתחות המחשבים בשלושים השנים האחרונות נתפסת כפריצת דרך, כפי שהיתה בזמנו המהפכה התעשייתית ואף ניתן לכנותה מהפיכת המידע. כמובן שכניסתם של המחשבים ומאגרי המידע לכל תחום בחיינו, הביאו לתופעות שלהן השלכות חברתיות, כלכליות, סוציאליות ומשפטיות.
עבודה זו תתמקד בגישה ביקורתית לחוק הגנת הפרטיות אשר בא למגר ולהגן על "נשוא" מאגרי המידע מפני דליפת וגניבת מידע, בעיקר על ידי המשתמש. לדוגמא, כפי שנתפרסם ב"הארץ" מיום 30/9/90 ביקש השר דאז דוד מגן להקים מאגר מידע מקיף שיאחד את רישומי מירשם התושבים, מס הכנסה, הביטוח הלאומי ומשרד הרישוי, אין צורך לפרט מכאן את גודל האיום על פרטיות המידע האישי.
תופעה נוספת אשר החמירה את הבעיה הינה מידת השימוש במחשבים, כיום בכל ארגון כמעט ישנו מגע יומיומי עם מחשבים. לעיתים לעובדים אשר באים במגע עם אותו מידע ישנה גישה אף למידע אשר אינו רלונטי לעבודתם, ובל נשכח גם את המנטליות הישראלית אשר נוטה ליחס חוסר חשיבות לזכויות הזולת ובמיוחד לזכות לפרטיות. מכל זאת ברור עם כן שישנו הצורך להגן על פרטיות הפרט אשר נתוניו נמצאים במאגרי מידע, וכל אחד מאיתנו הינו כזה. לשם כך נחקק חוק הגנת הפרטיות במחשב, על מעלותיו וחסרונותיו בהמשך העבודה.
ובקצרה: הגנה על הנתונים הינה הגנה על הפרטיות. המשותף לכל החוקים הינו קיום התקנה בדבר איסוף, שימוש והעברה של נתונים אודות הפרט. אותם חוקים להגנת הפרטיות מעניקים זכויות לנשואי הנתונים ומטילים חובות על המשתמשים בנתונים בין אם הם פרטיים, חברות או ארגונים במיגזר הציבורי. חובות אלו כוללים דרישה למילוי נאמן של עקרונות איכות הנתונים וזאת בכדי לאכוף את ביצוע החוק.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הבטחות מידע ושמירה על הפרטיות כיום- הלכה למעשה.
3. הצעת החוק- חוק להגנת הפרטיות - הסבר וביקורת.
4. סקירה השוואתית בין ישראל למדינות שונות בהגנה על הפרטיות ואבטחת
המידע.
5. הצעת החוק - חוק המחשבים.
6. סיכום.

תגים:

רשת · אינטרנט · דיני מחשבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אבטחת מידע ושמירה על פרטיות", סמינריון אודות "אבטחת מידע ושמירה על פרטיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.