היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיב המוות בסונטים של יעקב פראנסיש

עבודה מס' 041203

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, שירת איטליה ותקופת הבארוק, מאפייני הסונט, הפואטיקה של פראנסיש, המוות במקרא, בהלכה ובאגדה וב-10 סונטים.

6,740 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת במוטיב המוות, כפי שהוא משתקף בשירתו של יעקב פראנסיש.
העבודה כוללת עשרה סונטים פרי עטו של פראנסיש, אשר בהם מופיע מוטיב המוות בהיבטים שונים. הסונטים מופיעים בספר 'כל שיריו של יעקב פראנסיש' - שירים שקובצו לראשונה רק בשנת 1969 במהדורת פנינה נוה, ירושלים [7]. כל סונט ינותח מבחינת מבנהו הצורני: משקל, חריזה, החלוקה לסטרופים, לשון וסגנון השיר, וכן
מבחינת תוכנו: הרעיון המרכזי ודרך התפתחותו בשיר. מוטיב המוות מקשר בין עשרת הסונטים, וההשוואה בין השירים תתבסס על-פי מוטיב זה. חמישה סונטים ראשונים בעבודה זו נלקחו מתוך חטיבת שירים העוסקים בנושא המוות ומסווגים ככאלה על ידי ד"ר פנינה נוה: 'איום ונורא', 'דוד, מראה נוראה', 'אם צל ימי אדם', 'מה זה
אמאס חיי', 'המותה, המותה!' (החטיבה "על המוות" - עמ' 554-537). כמו-כן, שני סונטים מחטיבת שירים המסווגים כ-"שירי חשק": 'אוי לי, אבוי', 'עת אזכרה יום', סונט אחד, המסווג כ"שיר חתונה", בו הדובר עומד מתחת לחופה ומהרהר במוות: 'משוש כסוס שוטף', ושני סונטים המסווגים כשירי "היתול ולעג": 'לך לך והתוודה',
ו'מוות, כפוי טובה'. לאחר ניתוח השירים תוך התמקדות במוטיב המוות השזור בכולם, אנסה להכליל את הממצאים בדיון המסכם, תוך התייחסות לצורת הסונט ואופן התאמתו לנושאים המועלים בו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מצב המחקר
3. רקע על שירת איטליה ותקופת הבארוק - מאפיינים מרכזיים
4. הסונט - מאפיינים מרכזיים
5. רקע על יעקב פראנסיש
6. הפואטיקה של יעקב פראנסיש - התאמה בין מבנה הסונט לרעיון המרכזי
7. תפיסת המוות: במקרא, בהלכה, ובאגדה.
8. השתקפות מוטיב המוות בעשרה סונטים
9. סיכום

מקורות:

ברגמן דבורה, שביל הזהב - הסונט העברי בתקופת הרנסאנס והבארוק, מכון בן-צבי, אונברסיטת בן-גוריון, 1995.
פגיס דן, "יסודות בארוקיים בשירה העברית באיטליה על פי סוג ספרותי בלתי ידוע", בתוך: השיר דבור על אופניו - מחקרים ומסות בשירה העברית של ימי-הביניים, הוצאת מאגנס, ירושלים, 1993.
פגיס דן, "המצאת היאמבוס העברי ותמורות במטריקה העברית באיטליה", בתוך: השיר דבור על אופניו - מחקרים ומסות בשירה העברית של ימי-הביניים, הוצאת מאגנס, ירושלים, 1993.
פגיס דן, על סוד חתום - לתולדות החידה העברית באיטליה ובהולנד, ירושלים, תשמ"ו.
פגיס דן, חידוש ומסורת בשירת החול, ירושלים, 1976.
כל שירי יעקב פראנסיש, מהדורת פנינה נוה, הוצאת ביאליק, 1969.
א.מ. הברמן, תולדות הפיוט והשירה, ב', הוצאת מסדה, 1972.

תגים:

יהודים · שירה · אמנות · בארוק · רנסאנס · פיוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיב המוות בסונטים של יעקב פראנסיש", סמינריון אודות "מוטיב המוות בסונטים של יעקב פראנסיש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.