היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות האופנועים בתמורה של דמות הצייד

עבודה מס' 041106

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האדם כצייד, סקירת מחקרים על תופעת האופנוענים, האופנוע בקולנוע האמריקני,בחינת ספרו של טרנר ודיון ב"צייד הצבאים".

8,132 מילים ,15 מקורות

תקציר העבודה:

בחיבור זה אנסה להצביע על קשר בין שתי תופעות חברתיות. האחת צייד, שבראשית ימי האדם היתה פעולה הכרחית של הישרדות, וברבות הימים לאחר שהאדם מצא מקורות אחרים למזון, היא הפכה לתחביב, פעילות חברתית בעיקר, והשניה תרבות האופנוענים. אתייחס לתופעה זו במסגרת חבורות האופנוענים שבהן דימוי האופנוע מגיע לשיאו ככלי המסמל מהירות, מיניות, מוות.

אצביע על הפיכתו של האופנוע מדימוי של צוענים נודדים שחיפשו עבודה לאחר מלחה"ע הראשונה באירופה, לדימוי חבורות הרחוב שדבק בו בשנות ה-50, לדימוי שלו בשנות ה-60 האופנוע עדיין סימל חופש ואינדיבידואליות אך המונחים של המרד השתנו ממרד נגד המוסדות (כמו בסרטים The Wild One, וHell Angles -) לסמל של בריחה מהחברה, וחוסר עימות איתה (אסקפיזם).

האופנוע הפך להיות חלק מתת התרבויות של הנוער - הקומונות של ההיפים בכפר ובעיר, הבריחה מהזרם המרכזי באמריקה.
האופנוע מאפשר לברוח מהחברה. הרכיבה על אופנוע היא הרבה יותר מאשר נסיעה ממקום למקום - יש בה סיפוק רב, והיא מסמלת חופש, תנועה, בריחה ממגבלות הזמן.

בחרתי לדון בחבורות האופנוענים תוך סקירה של דימוי זה בקולנוע האמריקאי.
איזכורי ציד בקולנוע מועטים בהרבה. הסרט "צייד הצבאים" מדבר בעיקר על מלחמת ויאטנם, ובכל זאת אנסה לעמוד על מוטיב הצייד בסרט זה, מה גם שהוא מופיע בסמוך למוטיב גברי אחר - מלחמה, בה הצייד מופנה כלפי האדם.
בחרתי בתזת הספר של טרנר כתזה מרכזית שיש בכוחה להסביר את רוחה של אמריקה, כפי שמתבטאת גם בתופעת האופנועניות. אמנם יש חבורות אופנוענים גם באירופה וביפן, אך מקורה של התופעה היקפה ומאפייניה המיוחדים צמחו בארה"ב ושם יש לרכז את המחקר.

גם לתיאורית הטוטמיזם של פרויד יש קשר לחיבור זה, במיוחד בהקשר להתנהגות הקבוצתית. הצייד הוא פעולה חברתית, שקטילת הטרף היא רק נקודת השיר שלה, לא תוכנה כולה. התקבצות חבורות האופנוענים סביב האופנועים מזכירה את התקבצות הקלאן סביב הטוטם שלו. יש הרואים בחבורות אלו מעין כת דתית.

האם יש קשר בין התופעות הללו? בחיבור אנסה לעמוד על מאפייני שתי הקבוצות ולהצביע על המשותף להן.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. האדם כצייד
3. סקירת מחקרים מרכזיים בנושא. חבורות האופנוענים.
4. טוטמיזם - ציידים ואופנוענים.
5. דימוי האופנוע בסרטי קולנוע בארה"ב.
6. תזת הספר - מדוע אמריקה היא מה שהיא.
7. צייד הצבאים והקוד המאצ'ואיסטי.
8. סיכום.
9. הערות
10. ביבליוגרפיה

מקורות:

אריאלי, יהושע ,משמעות הספר" בהיסטוריוגרפיה האמריקנית" בתוך: החוויה האמריקנית, ערך ארנון גוטפלד, ביה"ס להסטוריה ע"ש ארן אוניברסיטת תל אביב וזמורה ביתן מוציאים לאור, תל אביב, 1986.
ברונובסקי, י. מותר האדם, תרגם מ. וורמברנד, מסדה, גבעתיים רמת-גן, 1978.
גוטפלד, ארנון. ,הקאובויי והספר האמריקאי - מיתוס ומציאות" בתוך: זמנים רבעון להיסטוריה, אוניברסיטת תל אביב וזמורה ביתן מוציאים לאור בע"מ, סתיו :1984.
פרויד, זיגמונד. ,טוטם וטאבו" בתוך: כתי זיגמונד פרויד - מסות נבחרות, כרך שלישי.
Alt, John. "Popular Culture and Mass Consumption: The Motorcycle as Cultural Commodity" in Journal of Popular Culture, 1982.
Axeen, David. "Eastern Western" in Film Quarterly, University of California Press, Berkeley, California, Summer 1978-9.
Callenbach, Ernest "Phallic Nightmares" in Film Quarterly, University of California Press, Berkely, California, Summer 1978-9.
Demps, Michael. "Hellbent for History" in Film Quarterly, University of California Press, Berkeley, California, Summer 1978-9. p.13. Hoberman, J. "Belive it or not" in Artforum Int.
Hopper Columbus B., Moore Johny. "Hell on Wheels - The Out Low Motorcycle Gangs" in: Journal of American Culture, 1983.
Kinder, Marsha "Political Game" in Film Quarterly, University of California Press, Berkeley, California, Summer 1978-9.
Rubin, Martin. "Make Love Make War: Cultural Confusion and The Biker Film Cycle" in Film History. 6:1, 1994.
Stanfield, Peter, "Heritage Design: The Harley-Davidson Motor Company" in Journal of Design History, Britain, 2:141-155. 1992.
Watson John Mark, Clayton Frank. "Righteousness on Two Wheels:
Bikers as a Secular Sect" South Western Sociological Association, Tennessee, USA, 1979.
Willis, Paul. "The Triple X Boys" in New Society, 23 Mar 29, 1973.

תגים:

גבריות · ואיזם · אבולוציה · אנתרופולוגיה · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות האופנועים בתמורה של דמות הצייד", סמינריון אודות "תרבות האופנועים בתמורה של דמות הצייד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.