היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות הפאם פאטאל בקולנוע ובתרבות

עבודה מס' 066543

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין לילית , לולה, לולו, לוליטה, דלילה וכן הלאה כדמויות מפתח בהיסטוריה של הפאם פאטאל.

6,071 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אדון בהתפתחות דמותה של הפאם פאטאל כאישה אשר מגלמת את הפנטזיה הגברית אך בו בעת מגלמת גם את סיוטו הגדול ביותר. אילו מאפיינים באישיותה, במראה החיצוני שלה ובאופן בו היא מוצגת בתרבות משמרים את מעמדה. כיצד נוצר אותו מיתוס של הפאם פאטאל, מדוע הוא חזק כל כך ומשתמר לאורך שנים.
כמו כן, אנסה לענות האם הצגתה כאישה עצמאית ומשוחררת מטיבים עם מעמד האישה והצגתה בתרבות , או שלמעשה מנציחים את הסדר החברתי הקיים.
כיוון שנבראה חוה - נברא שטן עמה" (בראשית רבה י"ז) ההסבר לכל הרע והלקוי בעולמנו, יוחס מאז ומעולם לנשים. כידוע כל הבלגן בעולם החל מרגע שהאישה הראשונה - חוה, לילית או פנדורה - הפכה על פיהם את סדרי העולם. מוטיב האישה המפתה את הגבר ומביאה לאובדנו, מופיע במיתולוגיות השונות וביצירות הספרות והאמנות כאזהרה. אזהרה מפני הליכת שולל אחרי האישה. מוטיב זה מופיע לראשונה כמושג ה"פאם-פאטאל" באמצע המאה ה-19 וזאת למרות קיומן של נשים פאטאליות שכאלו לאורך ההיסטוריה של התרבות האנושית.
פאם פאטאל מוגדרת כאישה בעלת קסם פיתוי גדול אשר מובילה גברים למצבים מסוכנים.
הדמות של האשה הפאטאלית מתוארת חיוורת פנים, בעלת שיער כהה, שחור או אדום. לחייה ושפתיה אדומות. עיניה יוקדות ומישירות מבט לצופה. גם כשהיא מתוארת עירומה היא אינה משפילה מבטה. זו אישה חדשה שאינה מתביישת בגופה אלא מקרינה חושניות ובטחון רב. דמות נשית המודעת למיניותה ולכוחה. היא לועגת לחוקים הישנים של המשחק הקוראים לה מופקרת והיא הקובעת כללים חדשים. תיאור האישה הפטאלית הוא מגמתי, מטרתו להזהיר מפני כוחה של האישה. זו קריאה לגברים להישמר מפניה, ולדכא את כוחה ועצמאותה פן תאיים על גבריותם. (ש.הדר,2002).

תוכן עניינים
נושא העבודה
מבוא
הקדמה
1.פאם פאטאל לאורך ההיסטוריה
2.תרומת הפילם נואר לביסוס דמותה של הפאם פאטאל
3.הפאם פאטאל כמספקת עונג חזותי
4. יחסה של הפאם פאטאל לערכי המשפחה
5. הפרפורמנס
6. דמויות מפתח בהיסטוריה של הפאם פאטאל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת להבין לעומק את העיסוק רב השנים בדמות הפאם פאטאל, בחרתי להציג תחילה את הסיבות להופעת המושג לאורך ההיסטוריה. אבחן את התמורות שחלו במעמד הנשים , כיצד נשים עצמאיות ומשוחררות מינית הואשמו בזנות ובקשירת קשרים עם השטן.
הדר שירן (ש.הדר,2002), מתארת במאמרה את הסיבות להופעת מושג הפאם פאטאל דווקא במקום ובזמן מסוימים. לטענתה, התפתחות התנועות לשחרור האישה הובילו לכך שנשים נתפסו כאיום על הגבר שחשש לגורלו העתידי. מתוך כל אלו צומח המיתוס של הפאם פאטאל הבוגדנית והערמומית.
קרל יונג (אצל דיקג'סטרה,1986) ניסה להסביר את ריבוי העיסוק בפאם-פאטאל באותה התקופה. יונג טען שהיות והגברים העריכו פחות ופחות את הנשים וכישוריהן והשפילו אותן, הם נתקפו חרדה מפני נשים רעות ונוקמות. ואכן הדמות הפאטאלית היא בעיקר נקמנית. אישה עצמאית, הנלחמת בכל חורמה להשגת מטרותיה ולא בוחלת באף דרך אפילו רצח.
בהמשך העבודה אפרט כיצד ז'אנר ה'פילם נואר' ביסס את מעמדה של הפאם פאטאל כמושא תשוקה ואדון בסוגיה האם הז'אנר מציג אלטרנטיבה למודל הנשיות המסורתי בהצגתו דמות נשית חזקה ועצמאית, או שלמעשה הוא מנציח את דמות האישה המסורתית בכך שמעניש את הפאם פאטאל בסוף העלילה.

תגים:

פאם פטאל · האישה הקטלנית · פילם נואר · פרפורמנס · עונג חזותי · ספקטקל · פמיניזם · פחד מנשים · לילית · לולה · לולו · לוליטה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות הפאם פאטאל בקולנוע ובתרבות", סמינריון אודות "דמות הפאם פאטאל בקולנוע ובתרבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.