היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההשתלטות הקומוניסטית על פולין

עבודה מס' 040576

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פולין והמפלגה הקומוניסטית בין מלחמות העולם,תנועת הפועלים בפולין עד 38',המפלגה במלה"ע השניה וההשתלטות אחרי המלחמה.

12,474 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זאת העוסקת בתהליך השתלטותו של הקומוניזם על פולין, אנסה להתמקד באותם גורמים שסייעו מאוד לתהליך הקומוניזציה של פולין.
במרכז העבודה תעמוד השאלה: האם הקומוניסטים עלו לשלטון רק בכוח רובי הצבא האדום, או גם בכוח תמיכה עממית רחבה (כפי שטענו) או אולי על ידי שילוב של שני הגורמים ?
בפרק המבוא אעסוק בתולדות פולין בין שתי מלחמות העולם כאשר לראשונה מזה מאות שנים ידעה עצמאות, אך גם מצאה עצמה בין שני שכנים חזקים ועוינים, גרמניה, וברית המועצות הקומוניסטית.
לאחר מכן אעסוק בתולדות המפלגה הקומוניסטית בתקופה זאת, מפלגה שכפי שנראה נתקלה בעוינות רבה מכל כיון כולל המדינה שהיתה צריכה לתמוך בה יותר מכל בריה"מ שהביאה לבסוף לחיסולה של המפלגה.
הפרק השלישי יעסוק בהקמתה מחדש של המפלגה הקומוניסטית תוך כדי המלחמה ובזמן שפולין היתה תחת כיבוש, וכפי שנראה בכל תקופה זאת אין לדבר על מפלגה אחת אלא על שתי קבוצות בעלות אורינטציות שונות ואף מנוגדות שהתאחדו לבסוף אך החיכוכים נשארו מתחת לפני השטח.
הפרק הרביעי יעסוק בתקופה שלאחר המלחמה, תקופה בו הכיר למעשה המערב בהיותה של פולין חלק מאזור ההשפעה הסובייטי והפך את ניצחון הקומוניסטים בפולין לבלתי נמנע, ואם זאת הקומוניסטים בפולין נאלצו לבצע שורה של תמרונים פוליטיים מתוחכמים שהם לא פחות ממשטרת הביטחון הסובייטית הפכו את שלטונם לבלתי נמנע.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מבוא : פולין והמפלגה הקומוניסטית בין שתי מלחמות העולם
3. תנועת הפועלים הפולנית עד 1938
4. פרק 2: המפלגה הקומוניסטית במלחמת העולם השניה
5. פרק 3: השתלטות הקומוניסטים על פולין לאחר המלחמה
6. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

דיסקין, חנה, רציפות ושינוי במדיניותו של גומולקה בפולין בתחומים נבחרים בשנות ה40- וה50-, חיבור לשם קבלת התואר "ד"ר לפילוסופיה" 1980.
זאגאייבסקי, אדם, פולין -מדינה בצל ברית המועצות, ת"א, תשמ"ג 1983.
וייסמן, אליזבת, אירופה של רודנים, ת"א 1986.
כהן יוחנן, אומות במבחן, תשמ"ח 1985.
סאנפורד, ג'ורג' דמוקרטיות ודיקטטורות במאה ה-20: הרפובליקה העממית של פולין ת"א.
ASCHERSON, NEAL THE STRUGGLES FOR POLAND LONDON, 1987.
CAUTOUVIDIS, JOHN AND REINOLDS JAIM POLAND 1939-1947 LONDON, 1986.
DZIEWANOWSKI M.K POLAND IN THE TWENTIETH CENTURY NEW YORK, 1977.
HISCOCKS, RICHARD POLAND BRIDGE FOR THE ABYSS? LONDON, 1963.
LOTARSKI, SUSANN S. " THE COMMUNIST TAKEOVER IN POLAND " IN THE ANATOMY OF COMMUNIST TAKEOVERS ED. THOMAS T. HAMMOND, NEW HAVEN, 1975.
ROOS, HANS A HISTORY OF MODERN POLAND LONDON, 1966.
SZAJKOWSKI, BOGDAN THE ESTABLISHMENT OF MARXIST REGIMES LONDON, 1982.

תגים:

קומוניזם · ברה · רוסיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההשתלטות הקומוניסטית על פולין", סמינריון אודות "ההשתלטות הקומוניסטית על פולין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.