היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסה של ארה"ב ליהודי אירופה בזמן מלה"ע השניה

עבודה מס' 040492

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, קבוצת ברגסון,העימות עם הממסד היהודי,הפעילות ב-1943 וסוכנות ההצלה.

6,062 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

נדרשו ארבעה עשר חודשים מאז נובמבר 1942 עת אומת המידע על יהודי אירופה על ידי משרד החוץ האמריקאי ועד להשגת התחייבות אמריקאית להצלת יהודים. לאחר שנים קבע מסמך רשמי של ממשלת ארה"ב כי "הצעות ההחלטה 350 ו-352 מעולם לא התקבלו אך העדויות ותוצאות הויכוח הציבורי הביאו ב-22 לינואר 1944 להקמת "המועצה לפליטי המלחמה" על ידי הנשיא.
אין ספק שלקבוצת ברגסון מניות רבות בהחלטתו של הנשיא רוזוולט.
קבוצת צעירים זו שזה אך מקרוב הגיעה לארה"ב כדי לממש מטרה אחרת לחלוטין הבינה לאחר התפתחות המאורעות באירופה כי סדרי העדיפויות חייבים להשתנות. הקבוצה נוטשת למעשה את האידיאולוגיה שבגללה החלה לפעול עד לפתרון הבעייה המיידית. בתחילה פועלת הקבוצה ליצירת דעת קהל אך בראותה כי דרך זו בלבד לא תניב את הפירות המקווים היא משלבת דרך זו במעשה פוליטי במגרש שעד לפני תקופה קצרה היה זר לה לחלוטין. תוך התנגשות עם המימסד היהודי היא מגייסת תומכים לא יהודים רבים וזאת כדי שלא תזוהה יותר מדי כקבוצת לחץ יהודית.
החשש מפני האשמת היהודים בתקיעת מקלות בגלגלי המטרה הכללית גם הוא שיקול כבד משקל אשר נלקח בחשבון. הקבוצה מבינה כי רק מעשה פוליטי רב עוצמה עשוי להביא להיפוך במגמת ההשמדה ומעשה זה חייב להיעשות לפני הנצחון הסופי של בעלות הברית. שילוב של לחץ פוליטי תוך מעשה חקיקה בקונגרס מביא את הנשיא רוזוולט להחלטה להקים את "הלשכה לפליטי מלחמה" שהחלה בהצלת יהודים ויש האומדים את מספר הניצולים בזכותה במאתיים אלף לפחות.
אל לנו לשכוח את פעולתו של מורגנתאו הבן, שר האוצר בממשלתו של רוזוולט, שנדמה כי היה היחיד בין חברי הקבינט שלחץ על הנשיא בנושא הקמת הלשכה. הוא הזהיר את רוזוולט מפני סקנדל פוליטי באם תימשך האדישות של הממשל בנושא. ייתכן כי הצו של רוזוולט בא לפתור בעייה שלו ולא של היהודים בשנת בחירות אך נראה כי שני הגורמים: הן פעילות הועד והן פעילותו של מורגנתאו הם שהשפיעו על הנשיא רוזוולט.
מן הראוי לזכור כי אף בשעה קשה והרת גורל זו לעם היהודי היו כאלה מבין המנהיגים היהודים אשר שיקולים זרים שלא מן העניין מנעו מהם להתעלות, לפעול למען הצלת אחיהם ולא להפריע לאחרים בפעולות ההצלה.

תוכן העניינים:
הקדמה
רקע
מבוא
קבוצת ברגסון
א. הרכב.
ב. שיטות הפעולה.
העימות עם הממסד היהודי
א. שאלת האחריות.
ב. העימות האידיאולוגי.
ג. המאבק על השליטה.
הפעילות ב-1943
א. עצרת במדיסון סקוואר גרדן.
ב. מדיניות משרד החוץ האמריקאי.
סוכנות ההצלה.
ביבליוגרפיה

מקורות:

דוידוביץ, ל. המלחמה נגד היהודים 1933-1945,זמורה, ביתן, מודן, 1982.
מורס, א. והעולם שתק עם ניספו ששה מליונים הקיבוץ המאוחד, 1972.
פרידמן, מ. התגובה הפוליטית-ציבורית של יהדות אמריקה לשואה בשנים 1939-1945. כרך א', ב'. חיבור לתואר ד"ר אוניברסיטת ת"א, 1985.
קניוק, י. "הבגידה הגדולה", מעריב סופשבוע, 19.4.1985.
קפלן, י. "פעילות ההצלה של משלחת האצ"ל בארה"ב בתקופת השואה".
רפאלי, א. חלום ומעש. מכון ז'בוטינסקי, 1995.
שפירא, ד. תהליכי בנינה של מועצת החרום הציונית כזרוע הפעולה הציבורית-מדינית של הציונות האמריקאית 1938-1944. חיבור לתואר ד"ר האוניברסיטה העברית ירושלים, 1979.
Ben Hecht A child of th Century. Simon and Shuster, New York, 1954
Weiman, D.S. The Avandonment of the jews. Pantheon, N.Y., 1984.

תגים:

קוק · אלכס · מרלין · יהודים · הלל · שמואל · בוטינסקי · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסה של ארה"ב ליהודי אירופה בזמן מלה"ע השניה", סמינריון אודות "יחסה של ארה"ב ליהודי אירופה בזמן מלה"ע השניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.