היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות שיווק והחדרה לשוק היפני

עבודה מס' 040411

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע,המערך השיווקי ביפן,הניהול היפני,מחסומי כניסה, שוק מוצרי הצריכה נהלי מסחר לא כתובים,מוסדות,שוק מוצרי התעשיה ומו"מ.

10,664 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

במערב רובצת על מנהלי הפירמות, האחריות לספק את דרישתם של בעלי המניות לעליה מתמדת ברווח למניה. ביפן לעומת זאת רובצת על מנהלים דומים האחריות לגורל עובדיהם על משפחותיהם, אחריות שבגינה התפתחה תרבות המסחר והשיווק היפנית. תרבות זו נטתה לאוריינטציה של מכירות לעומת אוריינטצית הרווח הנהוגה במערב - "... רווח -של ין אחד - עדיף על מאום", או - מכירות בכל מחיר.
חשיבותו של הרכש היפני בארה"ב מצטמצמת, וזו של הרכש האמריקאי ביפן הולכת וגדלה, אך היפנים זהירים הרבה יותר מהאמריקאים בכל הקשור להסרת מערכות הגנה על אינטרסים לאומיים.
בנוסף לקשיים האוביקטיביים והסוביקטיביים שבחדירה לשוק היפני, נוספו עם הזמן קשיים נוספים, שהוערמו ע"י המימשל והשיטה היפנית, חלקם הגדול מתוך כוונה לגונן על התעשייה היפנית ולהכינה להתמודדות עם השוק המערבי. אך חלקם של הקשיים הינו פועל יוצא של מבנה סוציו-כלכלי יפני, השונה מהמוכר לנו במערב.
עיקר הקשיים המאפיינים את החדירה לשוק היפני:
1. מבנה מערכת ההפצה - מערכת רב-שכבתית.
2. מבנה הכלכלה היפנית - יחסי גומלין מורכבים.
3. תרבות שונה - תהליך קבלת החלטות שונה.
4. שפה - רוב היפנים אינם דוברים אנגלית.
5. מרחק - יפן רחוקה וקיימים הפרשי שעות.
6. דרישות איכות- קפדניות יותר מאשר במערב.
7. מוכנות הקשר המסחרי- חשובה החוליה המקשרת.
ביפן שתי מערכות מחסומים: מערכת ה- G.S.P, שהיא מערכת הקלות במכס, שמטרתן לעזור (במידה מוגבלת) בחדירה ליפן, ומצד שני המערכת המורכבת של המכשולים הבלתי-מכסיים ביפן (N.T.B).
לגבי שתי המסגרות קיים מו"מ קבוע בין ממשלת יפן לארצות ומוסדות בינלאומיים לשיפור מצד אחד של ה-G.S.P, ומצד שני של הקלות וביטול של מה שנראה למערב כ-.N.T.B
החל מ-1985 הוחל בהורדת מכסים והיטלים על הייבוא ליפן, וכיום שיעור המכס ביפן נמוך משעורו במרבית הארצות התעשיתיות. ההגבלות הכמותיות (קווטות QUOTAS) על מוצרים תעשייתיים ועל חלק מהמוצרים החקלאיים בוטלו כמו למשל קווטות על בשר ומיץ תפוזים.
ב-1982 קם אומבודסמן מיוחד לטיפול בתלונות יצואנים ליפן על הגבלות (N.T.B'S) ואפלייה, כולל ברכש ממשלתי. תהליך האישור לפתיחת חנויות סיטונאיות פושט, והוסרו מיגבלות שמנעו התפתחות ושינוי במערך ההפצה. אירגונים חצי-ממשלתיים כ-JETRO וMIPRO- מסייעים ליצואנים לחדור לשוק היפני.
קיימת אווירה כלכלית, שמעודדת קניית מוצרי יבוא וזאת בעיקר עקב צעדים שהנהיגה הממשלה היפנית כצעדי פיוס כלפי המשקים המערביים הזועמים על מאזן סחר החוץ היפני המציג עודף מסחרי אדיר. נתוני הייבוא של השנים האחרונות מלמדים, שלצעדים הנ"ל היתה השפעה חיובית על צמיחת הייבוא.

בעבודה זו אנסה לענות על השאלה האם ניתן להיעזר בשיטות שיווק והחדרת מוצר מערביות, בעת נסיון שיווק למיגזר היפני. אעסוק במאפיינים של השוק היפני ובשיטות חדירה לשוק זה במגזריו השונים. אנסה לאפיין את ההבדלים בין שיטות השיווק המוכרות לנו במערב לבין אילו הנהוגות ביפן. הכרת הבדלים אילו - עד כמה שלעיתים נראים כדקים מאד - חשובה להצלחת שיווקו של כל מוצר או שרות ביפן.

תוכן העניינים:
מבוא
1. המערך השווקי ביפן
א. קונגלומרטי הסחר הענקיים
ב. הקמת בסיס מקומי ביפן
2. הניהול היפני
3. מחסומי כניסה
א. מכשולים מכסיים
ב. מכשולים בלתי מכסיים ((NTB
4. שוק מוצרי הצריכה
א. קידום מכירות בצינורות ההפצה
ב. שיטת הבונוסים
5. נוהלי מסחר בלתי כתובים
6. מוסדות שיווק מוצרי צריכה
7. שוק מוצרי התעשייה
8. שותפויות מקומיות (יפניות בארה"ב ולהפך)
9. טכניקת המשא ומתן
10. מסקנות ממחקרי שיווק
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

סחר · מכס · יפן · עסקים · מנהל · ארה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות שיווק והחדרה לשוק היפני", סמינריון אודות "שיטות שיווק והחדרה לשוק היפני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.