היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות שיווק והחדרה לשוק היפני

עבודה מס' 040588

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המערך השיווקי ביפן, העובד היפני, שעור החסכון, חברות פיננסיות, יבוא מארה"ב והמכשולים לכך, שיווק וצריכה, תעשיה ועוד..

11,257 מילים ,10 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

במערב רובצת על מנהלי הפירמות, האחריות לספק את דרישתם של בעלי המניות לעליה מתמדת ברווח למניה. ביפן לעומת זאת רובצת על מנהלים דומים האחריות לגורל עובדיהם ומשפחותיהם, אחריות שבגינה התפתחה תרבות המסחר והשיווק היפנית. תרבות זו נטתה לאוריינטציה של מכירות לעומת אוריינטצית הרווח הנהוגה במערב - "... רווח -של ין אחד - עדיף על מאום", או - מכירות בכל מחיר.
חשיבותו של הרכש היפני בארה"ב מצטמצמת, וזו של הרכש האמריקאי ביפן הולכת וגדלה, אך היפנים זהירים הרבה יותר מהאמריקאים בכל הקשור להסרת מערכות הגנה מאינטרסים לאומיים.
בנוסף לקשיים האובייקטיביים והסובייקטיביים שבחדירה לשוק היפני, נוספו עם הזמן קשיים נוספים, שהוערמו ע"י המימשל והשיטה היפנית, חלקם הגדול מתוך כוונה לגונן על התעשייה היפנית ולהכינה להתמודדות עם השוק המערבי. אך חלקם של הקשיים הינו פועל יוצא של מבנה סוציו-כלכלי יפני, השונה מהמוכר לנו במערב.
עיקר הקשיים המאפיינים את החדירה לשוק היפני:
1. מבנה מערכת ההפצה - מערכת רב-שכבתית.
2. מבנה הכלכלה היפנית - יחסי גומלין מורכבים.
3. תרבות שונה - תהליך קבלת החלטות שונה.
4. שפה - רוב היפנים אינם דוברים אנגלית.
5. מרחק - יפן רחוקה וקיימים הפרשי שעות.
6. דרישות איכות- קפדניות יותר מאשר במערב.
7. מוכנות הקשר המסחרי- חשובה החוליה המקשרת.
ביפן שתי מערכות מחסומים: מערכת ה-G.S.P, שהיא מערכת הקלות במכס, שמטרתן לעזור (במידה מוגבלת) בחדירה ליפן, ומצד שני המערכת המורכבת של המכשולים הבלתי-מכסיים ביפן (N.T.B).
לגבי שתי המסגרות קיים מו"מ קבוע בין ממשלת יפן לארצות ומוסדות בינלאומיים לשיפור מצד אחד של ה-G.S.P, ומצד שני של הקלות וביטול של מה שנראה למערב כ-N.T.B
עם כל קשיי החדירה לשוק היפני, חשוב לציין כי בשנים האחרונות השוק היפני נפתח בהדרגה, בעיקר עקב לחץ של ארצות הברית והקהילה האירופית. הייבוא ליפן גדל ב- %2.5 בממוצע לשנה בשנתיים האחרונות. ומורגשות הקלות גם במיגבלות הבלתי מיכסיות.
החל מ-1985 הוחל בהורדת מכסים והיטלים על הייבוא ליפן, וכיום שיעור המכס ביפן נמוך משעורו במרבית הארצות התעשיתיות. ההגבלות הכמותיות (קווטות QUOTAS) על מוצרים תעשייתיים ועל חלק מהמוצרים החקלאיים בוטלו כמו למשל קווטות על בשר ומיץ תפוזים.
ב1982 - קם אומבודסמן מיוחד לטיפול בתלונות יצואנים ליפן על הגבלות (N.T.B'S) ואפליה, כולל ברכש ממשלתי. תהליך האישור לפתיחת חנויות סיטונאיות פושט, והוסרו מגבלות שמנעו התפתחות ושינוי במערך ההפצה. ארגונים חצי-ממשלתיים כ-JETRO ו-MIPRO מסייעים ליצואנים לחדור לשוק היפני.
קיימת אווירה כלכלית, שמעודדת קניית מוצרי יבוא וזאת בעיקר עקב צעדים שהנהיגה הממשלה היפנית כצעדי פיוס כלפי המשקים המערביים הזועמים על מאזן סחר החוץ היפני המציג עודף מסחרי אדיר. נתוני הייבוא של השנים האחרונות מלמדים, שלצעדים הנ"ל היתה השפעה חיובית על צמיחת הייבוא.
בעבודה זו אנסה לענות על השאלה האם ניתן להיעזר בשיטות שיווק והחדרת מוצר מערביות, בעת נסיון שיווק למגזר היפני. אעסוק במאפיינים של השוק היפני ברמות המיקרו (פרודוקטיביות העובדים היפנים, שיקולים חברתיים בסחר וטכניקות מו"מ) וברמת המאקרו (מאזן הסחר היפני-אמריקני, חשיבות שעור החסכון היפני לעצמת מגזר הפיננסי ביפו) ובשיטות חדירה לשוק זה במגזריו השונים. אנסה לאפיין את ההבדלים בין שיטות השיווק המוכרות במערב לבין אילו הנהוגות ביפן.

תוכן העניינים:
מבוא
1. המערך השיווקי ביפן
א. קונגלומרטי הסחר הענקיים
ב. הקמת בסיס מקומי ביפן
2. פרודוקטיביות העובד היפני
- שעור החסכון ביפן
3. דיון על חברות יפניות בארה"ב
-חברות פיננסיות (שרותי מימון)
4. דיון על היצוא מארה"ב ליפן - מחסומי כניסה
א. מכשולים מכסיים
דוגמא מענף מוצרי התעשיה
מכשולים בלתי מכסיים (NTB )
5. שוק מוצרי הצריכה
קידום מכירות בצנורות ההפצה
שיטת הבונוסים
6. נוהלי מסחר בלתי כתובים
7. טכניקת המשא ומתן
8. מוסדות שיווק מוצרי צריכה
9. שוק מוצרי התעשייה
10. סקטור נבחר - מוצרי הי-טק
11. שותפויות מקומיות (יפניות בארה"ב ולהפך)
12. מסקנות ממחקרי שיווק
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

מסחר · מכס · עסקים · תאגידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות שיווק והחדרה לשוק היפני", סמינריון אודות "שיטות שיווק והחדרה לשוק היפני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.