היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שינוי ארגוני בבית ספר על תהליך הגדרת משאבי האנוש , מוטיבציה ועבודת צוות.

עבודה מס' 032699

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,758 מילים ,23 מקורות

תקציר העבודה:

ביה"ס בו אני עובדת כיועצת שכבה זכה במשך שנים רבות ליוקרה ולמודל של חדשות.
בביה"ס השנוי היה הבלתי נמנע - שאינו תלוי בהורים, במורים ובתלמידים - זו היתה החלטת המנהל לפרוש ומנוי מנהל חדש.
פרישתם של מנהיגי הארגון מכל סיבה שהיא וכניסתם של מנהיגים חדשים מלווים כמעט תמיד גם בשינויים ארגוניים הכוללים הגדרה מחדש של מטרות תפעוליות יעדי בצוע חדשים ודרכי פעולה מועדפות.
מצאתי לנכון לבדוק כיצד שנוי שהתרחש בביה"ס בו אני עובדת השפיע על תהליך הגדרת משאבי האנוש והאם הוא הביא למוטיבציה ועבודת צוות או שמא שינוי זה גרם לקבעון או רגרסיה.
למטרה זו מצאתי לנכון לסקור גישות העוסקות בשנוי והתנגדות לשנוי, הגברת ההנעה של הצוות להשגת מטרות משותפות וכן חשיבות פיתוח הצוות.
על מנת לחקור את המצב הקיים ולבסס אותו על התיאוריות בתחומים אלו, תיארתי את המצב לפני השנוי והמצב אחריו תוך בדיקת מעורבותו והשפעתו של המנהל - תפקידו עפ"י תפיסתו כמנהיג חינוכי.

תוכן עניינים:
1.מבוא

2.סקירה ספרותית
א. המאפיינים של תהליכי השינוי
ב. גורמים המשפיעים על תהליך השינוי

3.דיון וסכום

4. ביביליוגרפיה

מקורות:

אדן, ש. (1978). הפעלת חידושים בחינוך. תל-אביב. המרכז לת"ל, משרד החינוך והתרבות, מעלות
אלבוים דרור, "הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך", מינהל החינוך, י', 1980.
אמיר י., ריץ י., "בעיות אינטגרציה חברתית בחטיבות הבניים", עיונים בחינוך, 18, 1978.
אמיר יהודה, אינטגרציה בחינוך, עם עובד, 1985.
בידוול צ'ארלס, "מסגרות חינוך: בית הספר כאירגון פורמאלי", בתוך: מסגרות חינוכיות במערכות חברתיות, שפירא ופלג (עורכים), 1985.
בנט סוניה (1992), קחו אחריות אישית והתמודדו עם שחיקה, הד החינוך, ס"ו, עמ' 16-17.
גולדברג הרווי, זיו אורית, בסקר איילין, אנתרופולוגיה-אדם חברה ותרבות, הוצאת צריקובר, 1978.
גזיאל חיים, מדיניות החינוך על פרשת דרכים- בין שינוי לבין המשכיות, המכון לחקר מערכות החינוך, ירושלים, 1992.
דריבן רוברט, "תרומת בית הספר ללימוד נורמות", מגמות, ט"ז, 3, 1969.
זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת, הוצאת כתר, 1988.
מינקוביץ א., התלמיד טעון הטיפוח, ירושלים, 1969.
ניר יניב נחמה, "עשור לקדמ"ה", מינהל החינוך,יג', 1983.
סמואל יצחק, ארגונים- מאפיינים מבנים ותהליכים, אוניברסיטת חיפה, 1990.
עינבר דן," ניהול בית הספר ומנהיגות חינוכית", בית ספר וחינוך, הוצאת מגנס, ירושלים 1985.
ערה רביד ואח', התאבדויות בני נוער, ת"א, יוני 1991.
פוקס, א' והרץ-לזרוביץ, ר' (תשנ"ב). עיצוב מדיניות שינוי בבית הספר - מוקדים בתהליך עבודתו של המנהל, בית ספר לחינוך, אוניברסיטת חיפה ומשרד החינוך והתרבות.
פוקס, א. (1995). שינוי כדרך חיים במוסדות חינוך.תל אביב, הוצאת צ'יריקובר
פרידמן יצחק (1985), השחיקה הנפשית של המורה בישראל (בחינוך היסודי), ירושלים: מכון הנרייטה סאלד, 12.
קרסל רבקה, "מידת הסמכויות של מפקחים ומורי מורים בהשוואה לאנשים שאינם עוסקים בחינוך" , מהלכים, תשל"ג.
שמואלי אליעזר, "המאבק בין השלטון המקומי למרכזי על סמכויות במערכת החינוך, מינהל החינוך,יז', 1987.
שמידע,מ. חינוך חברתי בבית הספר העל יסודי. תל-אביב,1979.
שפירא ר., יחודיות חינוכית- חברתית, בתי ספר יחודיים, תכנון מדיניות החינוך, ירושלים, 1987.
Bates Richard j. "Corporation culture schooling and educational administration, Educational administration quarterly, 23, 1989.
Fullan, M. (1982). The Meaning of Educational Change. Toronto, ON: OISE Press.
Fullan, M. and Stiegelbauer, S. (1991). The new meaning of educational change. New York: Teaching College Press, pp. 219-226.
Hargreaves, A. (1992). Cultures of teaching: A focus for change. In A. Hargreaves, & M. G. Fullan (Eds.), Understanding teacher development (pp. 216-240). New York: Teachers College Press.
Schien Edgar, Organizational Culture, Beverly Hills, 1985.
Scheurich, James J., & Fuller, Edward J. (1994, October). Reforming science teaching and learning: Is systemic reform the answer? Lessons from the field. Presented at the annual meeting of the University Council for Educational Administration. Philadelphia, PA.
Kilman Ralph, gaining control of corporate culture, San Francisco, 1985.
Meyerson Derba , "cultural change: an integration of three different views, j. Of management studies, 11, 1987.
"מתחת ל"מטריית השינוי" במערכת החינוך", פורת נילי, גיליון ‏13
http://www.education.gov.il/tochniyot_Limudim/halacha/porat.htm
ורד גביש, "מערכת היחסים שבין סוכני שינוי "חיצוניים" ובין סוכני שינוי "פנימיים" בבתי ספר הנמצאים בתהליך שינוי", http://www.tali.org.il/pitouach/pitouach1sochnim.asp
Don Downer, "How Principals Can Cope With Change In The Nineties", 1991, http://www.mun.ca/educ/faculty/mwatch/vol1/downer.html

תגים:

ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שינוי ארגוני בבית ספר על תהליך הגדרת משאבי האנוש , מוטיבציה ועבודת צוות.", סמינריון אודות "השפעת שינוי ארגוני בבית ספר על תהליך הגדרת משאבי האנוש , מוטיבציה ועבודת צוות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.