היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התנהגות אסרטיבית בחיי האישה המודרנית

עבודה מס' 031456

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בסוגית האסרטיביות אצל נשים, ההשפעות על הקריה ועל הנשיות, זכויות האישה ואסרטיביות חיובית מהי?

3,931 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

השפעת ההתנהגות האסרטיבית
בחיי האשה המודרנית

תוכן העניינים: hd1456
1. מהי אסרטיביות?

2. תיאור קצר של הרקע והעקרונות.

3. שאלון אסרטיביות עד כמה את אסרטיבית?

4. מדוע איננו אסרטיבים?

5. זכויות אסרטיביות.

6. זכויות שהאשה מתקשה לקחת.

7. האם אשה יכולה להיות גם אסרטיבית וגם נשית?

8. למה להתאמץ ולהיות אסרטיבי? או:חשיבותה של ההתנהגות האסרטיבית.

9. כיצד לפתח אסרטיביות חיובית.

10. שפת גוף אסרטיבית.

11. מסקנות.

12. סיכום.

13. ביבליוגרפיה.
מה היא אסרטיביות?

המלה אסרטיביות מתארת סוג מסוים של התנהגות. זו התנהגות העוזרת לנו להבהיר
לאחרים בבהירות ובבטחון מה הם צרכינו, רצונותינו והרגשותינו מבלי לפגוע בדרך
כלשהי בזכויותיהם. זו התנהגות הפוכה להתנהגות פסיבית, תוקפנית ומניפולטיבית.
התנהגות אסרטיבית, הנה סגנון טבעי, שאינו אלא ישירות, כנות וכבוד הדדי. זו
ההתנהגות האנושית הרצויה ביותר והנדרשת ביותר לכינון מערכות יחסים כנות
ובריאות.
זוהי ההתנהגות הדרושה להשגת תוצאות של "זוכה-זוכה" בעת משא ומתן, החלטות
סותרות בחיי המשפחה ובמערכות עסקיות תקינות.


מקורות:

* אם אבקש מה שאני רוצה, אנשים יחשבו שאני אנוכית.
* עדיף להיות אהודה מאשר לפתוח את הפה ולהיחשב לעושת-צרות.
* אשה תחרותית מדי לא תצליח למצוא בעל.
זכויות אסרטיביות
ההכרה בזכותנו לתבוע ולהביע את צרכינו שאיפותינו והרגשתינו היא בעלת חשיבות רבה. הגדרת התנהגות אסרטיבית מדברת על זכויות האדם הבסיסיות.
זכויות הן כל מה שאנו חושבים שאדם זכאי לו בזכות היותו אדם.
במערכת יחסים אישיים מוגדרות זכויות גם כציפיות סבירות של אדם אחד מהשני. אם כי כל אדם אחראי למערכת הערכים אשר לו.
הרשימה הבאה מפרטת כמה מהזכויות שאדם אסרטיבי מכבד גם לגבי עצמו וגם לגבי אחרים.
1. הזכות לבקש את שאנו רוצים (בידיעה שלשני הזכות לסרב).
2. הזכות להביע כיאות דעות, רגשות ורצונות.
3. הזכות להביע אמירות חסרות בסיס הגיוני ואשר אותן אין אנו חייבים להצדיק (כגון, רעיונות אינטואיטיביים).
4. הזכות לקבל החלטות עצמאיות ולהתמודד עם תוצאותיהן.
5. הזכות לבחור באם ברצוננו להיות מעורבים בבעיותיו של משהו אחר.
6. הזכות שלא לדעת נושא ולא להבינו.
7. הזכות לטעות.
8. הזכות להצליח.
9. הזכות לשנות את דעתנו.
10. הזכות לפרטיות.
11. הזכות להיות לבד ולהיות עצמאי.
12. הזכות להשתנות ולהיהפך לאנשים אסרטיביים.
אנשים רבים מבינים ללא כל קושי בצדקת זכויות אלו לגבי אנשים אחרים, אך סגנון חייהם והתנהגותם מוכיחים כי אין הם מקבלים אותן לגביהם הם. הם נוטים להיות סובלניים ביותר לגבי שגיאותיהם של אחרים וממהרים למצוא להם תירוצים.
אך לעומת זאת, כאשר הם שוגים הם מלאי ביקורת עצמית שלילית. בקורת עצמית שלילית זו חייבת להיפסק ועלינו להיעזר בכך בבני משפחותינו ידידינו או קבוצת-תמיכה. לעיתים קרובות אין אנו מודעים כלל להפרת זכויותינו על ידינו אנו ועלינו לבקש ידידים להעיר לנו על כך.
אדם אסרטיבי אינו דואג רק לזכויותיו אלא גם מעודד ומקדם אסרטיביות באחרים. אם אין אנו מצליחים אין עלינו לקחת את האחריות לכך, ואל לנו לתת להם לפגוע בזכויותינו אנו.
לפעמים מערכת ערכים שרכשנו בילדותינו או אדם רב השפעה שנמצא בסביבתנו הקרובה יקשו או ימנעו מאתנו לממש את זכויותינו.
אם הדבר כך, רצוי לקבל עזרה ויעוץ כי אם לא נקבל את ההנחה שיש לנו זכות להיות אסרטיביים נתקל בקשיים לפתח כישורים.
אימון באסרטיביות איננו פותר את כל הבעיות אך הוא יכול לעזור לנו להיות שלמים עם עצמנו.
זכויות שהאישה מתקשה לקחת
נשים רבות במשך שנים רבות חיו מבלי להבין שבעצם אין להן זכויות.
הן חיו בלי זכויות ולא הבינו שאין להן זכויות, עד אשר גילו "גלוי מרעיש" כי יש דבר כזה שנקרא זכויות.
נשים גדלו וחונכו באוירה "שזכויות יש לאחרים, להם אני מרשה הכל, לעצמי - כלום, אני לא צריכה..."
או: "שזכות לא קיימת אלא נותנים לי...".
גם כיום נשים רבות מתקשות לקחת את הזכויות שלהן.
זכויות שאנו כנשים מתקשות לקחת:
1. הזכות להתפתח כאדם שלם מעבר לתפקידך כאישה.
2. הזכות שינהגו בך בכבוד.
3. הזכות להיות השופטת הבלעדית של רגשותייך, עמדותייך והתנהגותך ולקבל אחריות מלאה עליהן.
4. הזכות לבטא את עצמך, שיקשיבו לך ויתייחסו אליך ברצינות.
5. הזכות להציב לעצמך את סולם העדיפויות.
6. הזכות לומר "לא" בלא להרגיש אשמה.
7. הזכות לבקש מה שאת רוצה.
8. הזכות לקבל מידע מאנשי מקצוע ומומחים למיניהם.
9. הזכות לעשות טעויות ולקבל אחריות מלאה עליהן.
10. הזכות לברר את מה שאינך יודעת.
11. הזכות לא לקבל עצות של אחרים גם אם רוצים בטובתך.
12. הזכות לא להצדיק את התנהגותך באופן אוטומטי.
13. הזכות לשנות את דעתך ולקחת אחריות מלאה לכך.
14. הזכות לא להיות אסרטיבית.
האם אישה יכולה להיות גם אסרטיבית וגם נשית?
"אסרטיביות נשית" פירושה פשוט שאישה יכולה למזג את כישוריה האסרטיביים החדשים בסגנונה האישי של היות אישה.
היא רשאית לבחור לשמר מספר אופני פעולה דיבור או לבוש המשתייכים לתפיסת הנשיות המסורתית. כל עוד היא עושה זאת מתוך בחירה - היא אישה אסרטיבית.
מספר דוגמאות המפרטות בחירות אסרטיביות שעשויות להחשב גם נשיות במובן המסורתי:
* לבחור לבשל ולעשות את עבודות הבית.
* לבחור להוריד שער מהרגלים כי זה נעים לה שהן חלקות.
* לבחור ללבוש שמלה כשאחרות עשויות ללבוש מכנסיים.
* לבחור במקצוע "נשי" כגון: הוראה, סיעוד או עבודה סוציאלית משום שזה באמת מושך אותה.
* לבחור להמשיך ולדבר בשקט במקום לפתח קול חזק יותר ממה שצריך כדי להישמע.
* לבחור להתאפר בלי להרגיש נחותה כשהיא לא מאופרת.
* לבחור להניח למישהו לפתוח עבורה את הדלת או לשאת עבורה משא כבד.
* לבחור להיות רחמנית ותומכת בלי להרגיש חובה לעשות זאת.
נשים חייבות להרגיש שהן חופשיות לבחור בין כל אחת מהאפשרויות האלה.
הבה נשאיר לעצמנו אופציות פתוחות!
למה להתאמץ ולהיות אסרטיבי?
* אימון באסרטיביות עוזר לנו להסביר את צרכינו ביתר פתיחות ויושר, אך אין הוא מבטיח כי אלה יסופקו.
* התנהגות אסרטיבית מוליכה לעיתים קרובות יותר, לפשרות ולדין ודברים ולאו דווקא לניצחון חד צדדי.
* אימון באסרטיביות מלמד אותנו להתנהג בצורה כזאת שלא נפרד ממצבים בהרגשה עצמית רעה. אנו נעזוב עם הרגשת סיפוק שעשינו כמיטב יכולתנו ולא פגענו בזכויות האחרים.
* אנשים אסרטיביים הם אנשים בעלי בטחון עצמי, רגועים ושלמים עם עצמם.
* אנשים אסרטיביים מודעים גם לחולשותיהם וגם לנקודות החזקות שבאופיים. הם אינם חוששים להסתכן על אף הידיעה שייתכן שיעשו משגים רבים.
* אנשים אסרטיביים מסתכלים על שגיאותיהם בצורה חיובית ויראו אותן כהזדמנות ללימוד ולשיפור בפעמים הבאות.
* אנשים אסרטיביים מודדים את הצלחותיהם לגבי יכולתם והפוטנציאל שלהם ולא לגבי השוואות עם אנשים אחרים. הם מודעים ומשלימים עם יכולתם - ומציבים לעצמם מטרות מעשיות בהתאם.
* אנשים אסרטיביים משלימים עם הרעיון שלא כל האנשים יחבבו אותם ולא הכל יעניקו להם יחס טוב, הם יפתחו את היכולת להבחין אם הם מנוצלים או "מדוכאים" וידעו כיצד להתמודד עם בקורת בלתי הוגנת וניצול.
* חשוב לדעת להשתמש באסרטיביות כראוי. חשוב להיות מודע לכך שיש מצבים שבהם רצוי לעמוד מן הצד, ויש מצבים שבהם ראוי להלחם עבור זכויותיהם וזכויות אחרים.
כיצד לפתח אסרטיביות חיובית
רכישת התנהגויות אסרטיביות חדשות כרוכה בהיותינו מודעים יותר לגישותינו, לפעולותינו ולתגובותינו, ובהבנתינו את מי שיעודדו את ההתבטאות האסרטיבית שלנו, ואת אלה שיעכבו בעדה. היא כרוכה גם בכך שנהפוך מודעים יותר ויותר לתוצאות האפשריות של בחירתינו להיות אסרטיביים.
גישות והשקפות בנושא "מהו-נשי" מונעות מנשים רבות לנהוג באסרטיביות. בפני נשים החושבות שהתנהגות אסרטיבית היא תוקפנית ואינה נשית, עומדות אפשרויות: להתנהג בפסיביות, או להיות צנועה ותוקפנית בעקיפין. התוצאה של כל אחת משתי הגישות היא להימנע מהזדמנות לפתח אסרטיביות.
יתכן גם שאשה נמנעת מהתנהגות עצמאית ואסרטיבית בשל החרדה או הפחד הקשורים בשינוי התנהגות. אבל אם אשה תחשוב על החרדה והכאב שחשה כשפעלה בחוסר אסרטיביות, תגלה שביטוי אסרטיביות עשוי להיות שינוי מבורך.
גם אם התכונות הבסיסיות של האדם הן קבועות, ניתן לשנות דברים רבים כמו: אמונות, גישות, מטרות, ציפיות, בחירת מלים ושפת גוף.
שינוי קטן של כל אחד מהמרכיבים האלה יכול לגרום לאדם להיות אסרטיבי לעיתים קרובות יותר. כולנו יכולים ללמוד להשתנות.
כל שינוי, קטן או גדול, מהווה אתגר. עם זאת, כדי לוודא שהשינוי יהיה מוצלח, עלינו להיות מוכנים לבצעו.
חמישה צעדים לשינוי מוצלח:
1. הגנה - השינוי מפחיד בדר"כ. הפחד שלנו עמום ובלתי מזוהה, אולם עוצמתו גדולה מספיק כדי לחבל בנסיון להשתנות. אמצעי הגנה יכולים לעזור לנו בהתחייבות להשתנות.
* להתחיל את השינוי בסביבה הבטוחה ביותר.
* לשנות כל פעם דבר אחד בלבד לאט ובטוח.
2. כוח - שינוי הוא תהליך פעיל ולא סביל. כדי להמריץ את הכוח האישי שלנו, אנו מוכרחים להשקיע מאמץ נפשי, מעורבות רגשית ופעילות פיסית לקראת השינוי.
נוכל לסגל לעצמנו כוח בעזרת הפעולות הבאות:
* הגדרת יעד השינוי במלים פשוטות, פעולות וחיוביות.
* רישום בכתב של יעד השינוי והצבתו במקום שנוכל לראותו מדי יום.
* דמיון עצמי של תרגול יעד השינוי.
* אימוץ הביטויים "אני יכול"... "אני אעשה"... ו"אני הנני..."
3. רשות - כל אחד מאתנו זקוק לרשות להשתנות. עלינו לודא שאנו מרשים לעצמנו להשתנות, ולקבל רשות מאנשים משמעותיים אחרים בחיינו, אשר השינוי ישפיע גם עליהם. ללא הרשות והתמיכה שלהם אנו עלולים להיכשל.
* עלינו לספר לכל אדם, מה אנו מתכננים לעשות ומדוע.
* עלינו לשאול כל אחד, "האם זה בסדר מצדך?"
רב האנשים המשמעותיים בחיינו יעריכו את התחשבותינו במעורבות, שיש להם בשינויים שלנו.
4. תרגול - כדי שהתנהגות חדשה תהפוך טבעית ותשתלב באישותינו. נזדקק לתרגול רב.
* עלינו להחליט מה לתרגל וכיצד להשיג זאת באופן הטוב ביותר.
* עלינו לערוך לוח זמנים. לציין במפורש כמה פעמים, היכן ומתי תרגלנו.
לרשום את השגינו.
* לאפשר לעצמנו לעשות טעויות. (זה בסה"כ תרגול).
5. הוכחה - כאשר התרגול מתקדם ותחושתינו הכללית משתפרת אנו מקבלים הוכחה שאנו מסוגלים להשתנות. יש בכך חיזוק בעל ערך, אשר מעודד אותנו לבצע את הדבר שוב. התנהגות חדשה יש לחזק באופן שוטף. בעזרת חוויות חיוביות, ואלה יאפשרו לנו להמשיך ולהפעיל את התהליך ולוודא שינוי קבוע.
* עלינו לבקש מאחרים לספק לנו משוב חיובי בקשר לתרגול.
* עלינו להעניק לעצמנו "טפיחות על השכם" שמלווה באישור עצמי חיובי.
* עלינו לקבוע לוח זמנים לתרגול, ולתגמל את עצמנו כאשר אנו עומדים בהתחיבויות שלנו.
* עלינו להעניק לעצמנו פרס פשוט על עצם התרגול.
השינוי העצמי אינו חייב להיות קיצוני כדי שנהיה ראויים לחיזוק חיובי כלשהו.
הציפיות שלנו בנוגע לשינוי המיוחל תשפענה מאד על הצלחתינו. כדי ליצור תוצאות חיוביות יש להפוך את הציפיות שלנו לציפיות חיוביות. כל פעם שהציפיות שלנו הן אגרסיביות או לא-אסרטיביות קל לשלוח מסר כפול.
שפת גוף אסרטיבית
מי שרוצה לשדר מחשבות, רגשות ודעות באופן אסרטיבי, חייב לבחור מילים ישירות, כנות, מתאימות ומכבדות.
המסר האסרטיבי מאופיין במילים המביעות כבוד ושתוף פעולה. הוא שם דגש על תיאור עובדות והתנהגויות ופחות על פירושן.
בחירת המילים היא חיונית ביותר. אבל מה שחשוב יותר אולי הוא איך מבטאים אותן.
צורת העברת המסר מהווה את ההבדל. רוב האנשים המעונינים להתייחס לכל ממדי התקשורת הבין-אישית מעבר לבחירת המילים, משתמשים בביטוי "שפת-הגוף".
כל דבר חשוב כאשר מועבר מסר: טון הקול, עצמתו, נטית הקול, קצב, קשר עין או חוסר קשר עין, מבע פנים, מחוות תנועות או חוסר תנועות, יציבה, מתח שרירים, שינויים בצבע בעור, ביגוד, סגנון, שער משקפיים וכו'.
האדם שנמצא מולנו מגיב ומפרש את אותות שפת-הגוף שלנו באופן בלתי מודע, כחלק מ"פיענוח" המסר ה"מקודד" שלנו. תהליך זה הינו אוטומטי, מתמיד ומורכב.
כדאי ללמוד מספר סימני שפת גוף, שילוו את המילים שלנו, אלה יעזרו לנו להיקלט כאדם אסרטיבי.
יציבה - האופן שבו אנו יושבים מתנועעים עומדים משפיע על האופן שבו יקלטו אותנו. קל יותר לזהות זאת אצל אחרים. מסר אסרטיבי מקבל תמיכה מיציבה זקופה אולם רגועה, כתפיים ישירות, צוואר זקוף - אך לא מתוח.
ראש ישר או נוטה קצת מעלה, נענוע ראש מקרי, הטיית גוף וראש קלה - כלפי השומע. תזוזות גוף מעטות - הרגשה נינוחה, ישיבה מלאה, זקופה ורגועה על הכסא. רגלים צמודות או שלובות.
מרחק פיזי - המרחק הוא גם עניין תרבותי. הקוד החברתי המערבי אומר לנו, שקירבה פיזית יתרה עלולה להתפרש כאינטימיות אבל גם כתוקפנות. יש להיות רגישים לנקודה זו. גם מנקודת מבטו של בן שיחנו.
תנועות ידיים - חשוב לשלוט בתנועות הידיים ולהעזר בהן לצורך הדגשה של רגשות ו/או רעיונות מסוימים, ולא כמשהו "היוצא-לנו" ללא שליטה. מסר אסרטיבי מקבל תמיכה מתנועות ידיים רגילות, מידיים רגועות, פתוחות, וכפות ידיים הנוטות החוצה.
הבעות פנים - הבעת הפנים אמורה להשלים את המסר המילולי. אדם אסרטיבי מיישר את מבטו בנינוחות, המבט רגוע חושב, דואג או אכפתי, מעט מצמוצים. חיוך לבבי, פה רגוע. מביע כעס בלווית עיניים רושפות, מבט רציני. צבע עור סמוק במקצת, עיניים נעוצות - הן הרבה פעמים ביטוי של תוקפנות, של מתח.
הן "מחפשות" את בן שיחנו אורבות לרגע התקיפה.
הקול - לקול יש שלש איכויות: הצליל, הטון והשטף. שליטה טובה באיכויות הקול היא מכשיר רב-עוצמה בתקשורת אפקטיבית. מסר אסרטיבי מקבל תמיכה מקול מהדהד מוצק, נעים, חלק, אפילו זורם. מסירה נוחה של הדברים. צחוק שמלווה רק במצבים של הומור, הטונים של הדיבור שווים אפילו כאשר מצהירים הצהרה.
הקשבה - הקשבה אמיתית היא תנאי לתקשורת זורמת, שיש בה כבוד הדדי.
כאשר מקשיבים לא רק למילים, אלא גם לטון ולמשמעות - אנו מסוגלים להגיב על דברים על בסיס של הבנה. אם אנו מקשיבים הקשבה אמיתית אנו יכולים לקלוט הרבה מעבר למלים הנאמרות, לאגור בתוכנו מידע חשוב תחושות - ולהעשיר את עולמנו הפנימי.
הקשבה דורשת שליטה עצמית מסוימת גם כאשר איננו מסכימים עם בן שיחנו - אנו מספיק נינוחים כדי לקלוט את המסר. אנו יכולים להקשיב בלי להסכים.
כאשר אנו מקשיבים - אנו קולטים דקויות, לומדים יותר על בן שיחנו, ובכך מרוויחים הבנה חשובה להמשך התקשורת - ברמה האינטימית והעסקית כאחת.
המסר המילולי והמסר הא-מילולי משולבים זה בזה וקשה לקבוע עוצמתו של מי מרכזית יותר. טוב להקדיש תשומת לב לכל המרכיבים.
מסקנות
התנהגות אסרטיבית הינה דבר נלמד. כולנו מסוגלים להפוך אסרטיביים יותר בחלק גדול יותר של זמן. לנשים קשה במיוחד מהסיבות שדברנו עליהן כבר.
אשה שהפכה להיות אשה אסרטיבית היא אישה כנה, ישירה ואמיצה שיכולה לבצע בחירה בכוחות עצמה. להגיד "לא" בתגובה לדרישות לא הגיוניות, לבטא אהבה וחיבה (ולהיות נאהבת בתגובה). אשה שלעולם לא תניח לעבודתה ו/או למשפחתה לרמוס אותה - ואת כל זאת היא מבצעת בלי שתזיע בכפות הידים ובלי לפגוע בזכויות הסובבים
אותה.
האשה היא יצור חופשי וזכותה לבחור את דרך חייה ואף אחד לא יכתיב לה בחירה זו.
* היא יכולה, אם תרצה, להינשא או להישאר רווקה.
* היא יכולה להחליט אם תהיה אם או תוותר על ילדים.
* היא יכולה לבחור את המקצוע המושך את לבה בין אם זה מקצוע "גברי" ובין אם הוא "נשי".
* היא יכולה להחליט להיות אשת קריירה או "אשה בבית".
* היא יכולה להחליט מי היא רוצה להיות ואיך לחיות.
אשה אסרטיבית יכולה להשתמש בכישוריה האסרטיביים בחמימות, בהומור, ובבהירות ביטוי, לתקשורת אנושית חיובית. להפוך לאשה אסרטיבית הוא צעד ענק בכיוון חופש-אישי וצמיחה.
הדרך הטובה ביותר לנשים להגן על זכויותיהן היא להשתמש בהן - בכנות, בתכיפות, ברגישות והיטב.
תחושת הכח וההערכה העצמית המחוזקת שלהן תוקרן מהן גם לסביבה - חברים ובני משפחה.
סיכום
היכולת לבטא אסרטיביות היא כישור אנושי בסיס ומאפיין חיובי אצל גברים ונשים גם יחד. אבל בשנות ה- 70 קמו הנשים ורצו לגשר על פער חברתי עצום.
אם גבר רצה אז להפוך אסרטיבי יותר, רצונו היה קל לתמיכה ולעידוד בהרבה מאשר שאיפה זהה מצד אישה.
האסרטיביות נתפסה כמרכיב חיוני בגבריות ולכן ניתן היה לכבד את הימצאותה אצל גבר. אצל נשים נתפסה האסרטיביות לעיתים קרובות מאד כמאיימת. פירושו של דבר היה שאת הדימוי המסורתי של הילדה הצייתנית והלהוטה - לרצות, יש להשליך לטובת דימוי האשה הבוגרת, כדי לגלות אישה המסוגלת לבצע באופן מלא בחירות
בכוחות עצמה, ואינה חשה צורך לקבל לשם כך את אישורו של איש.
ההתעוררות בנושא שחלה בשנות ה- 70 היתה יותר מסתם התעוררות אישית אלא התעוררות פוליטית וחברתית. התנועה הפמיניסטית הביאה בשורה חדשה לנשים בעולמנו, את הבשורה שאנו יצורים חופשיים וזכותנו לבחור את דרך חיינו. אבל גם כיום עדיין קל קצת יותר לקבל אסרטיביות כתכונה גברית ביסודה.
פיתוח ולימוד התנהגות אסרטיבית אצל נשים כפי שנעשה בשנים האחרונות, עודד אצלן הערכה עצמית וכבוד לזולת. ושוב להפוך לאשה אסרטיבית הוא צעד ענק בכיוון חופש אישי וצמיחה.
ביבליוגרפיה
נרדי ר. (1989) אשה בזכות עצמה הוצאת קשת.
לויד ס. (1993) אסרטיביות חיובית הוצאת "אור-עם"
פלפס ס. ואופטין נ. (1995) האשה האסרטיבית הוצאת "אור-עם"
לינדנפילד ג. (1989) אסרטיביות הוצאת "אור-עם"

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התנהגות אסרטיבית בחיי האישה המודרנית", סמינריון אודות "השפעת התנהגות אסרטיבית בחיי האישה המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.