היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגישה הפונקציונאלית ע"פ אלמונד

עבודה מס' 031234

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואת פונקצית התקשורת הפוליטית בין הישוב בשנות ה-40 לבין החברה הישראלית בא"י בשנות ה-60.

2,377 מילים ,4 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

בעבודה זו נערוך השוואה בין פונקצית התקשורת הפוליטית כפי שבאה לידי ביטוי בשנות ה-40 (תקופת הישוב) בא"י בישוב היהודי לבין, פונקציית התקשורת הפוליטית כפי שבאה לידי ביטוי בשנות ה- 60 במדינת ישראל.
ההשוואה תעשה עפ"י המימדים המופיעים במאמרו של אלמונד המעידים על סגנונות תקשורת שונים: סמוי או גלוי, דיפוזי או ספציפי, פרטיקולרי או אוניברסלי, אינסטרומנטלי (ניטרלי מבחינה רגשית) או אפקטיבי (רגשי).
שדר פוליטי גלוי הוא מסר מפורש, שדר פוליטי סמוי הוא מסר שניתן לעמוד על טיבו רק עפ"י רמזים בהתנהגות או בהבעות פנים.
שדר פוליטי ספציפי הוא תיאור של אירוע פוליטי המפריד בין הפוליטי לשאינו פוליטי וכרוך בהבחנה קוגניטיבית מפורשת, שדר פוליטי דיפוזי שדר שלא עושה הבחנה בין פוליטי לשאינו פוליטי, שדר מפוזר עם הגדרות כוללניות.
שדר פוליטי פרטיקולרי הוא מסר שקשה להפיצו למדינה בכללותה, אם זה מתוך בעיות לשוניות או אם זה מתוך תכונותיו האזוטריות, שדר פוליטי אוניברסלי הוא שדר שניתן להעבירו דרך כל רשת התקשורת של המדינה.
שדר אינסטרומנטלי הוא דיווח אובייקטיבי על אירוע שניתן לשלבו עם דיווחים אחרים ועם נתונים אחרים ולחקור אותו בקלות. שדר אפקטיבי (רגשי) הוא שדר שקשה להסיק ממנו מסקנות לא קל להעריך או לשקול אותו .
לאחר ההשוואה נוכל להתייחס לשאלה האם בין 2 תקופות אלו הייתה החברה הישראלית במעבר ממערכת לא מודרנית עם תכונות טוטליטריות למערכת מודרנית ליברלית ודמוקרטית, או שמא להיפך.

תוכן עניינים:
1. מבוא - הגדרת הפונקציה והמימדים
2. שנות ה-40 ושנות ה 60
3. השוואת פונקצית התקשורת הפוליטית
4. מסקנה
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

א. אלמונד, גבריאל, "מבוא: גישה תפקודית לפוליטיקה השוואתית", "מדע המדינה לגווניו, עורך ברוך זיסר, בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1993.
נויברגר, בנימין, ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל, האוניברסיטה הפתוחה, יח' 2, 1989.
כספי, דן, ולימור, יחיאל, המתווכים, ת"א, עם עובד, 1986.
כספי,דן, ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל, האוניברסיטה הפתוחה, יח' 10, 1990.

תגים:

פוליטיקה · תקופת היישוב · ממשל ופוליטיקה · בן גוריון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגישה הפונקציונאלית ע"פ אלמונד", סמינריון אודות "הגישה הפונקציונאלית ע"פ אלמונד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.