היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחזור הציורים של ג'וטו בקפלה ארנה בפדובה

עבודה מס' 023122

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע כללי והתכנית האיקונוגרפית של מספר פאנלים.

6,126 מילים ,17 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
קפלה ארנה
מחזור הציורים והתכנים של התכנית האיקונוגרפית
סידור הפרסקאות
דעות החוקרים
סיכום
ביבליוגרפיה

הקדמה
שלוש סיבות הניעו אותי לעסוק בעבודתי, במחזור הציורים של ג'וטו בקפלה ארנה בפדובה.

הסיבה הראשונה היא, הגורם המיוחד לבניית הכנסיה. מדובר בכפרה שרצה לקנות אנריקו סקרובניי לאביו, רג'ינאלדו, (Reginaldo) שהיה מלווה בריבית - חטא נורא באותם ימים, ודינו יורש גיהנום.
הסיבה השניה היא, ג'וטו, האמן וייחודיותו. כמחדש וכמהפכן מבחינה אמנותית, קשרו לו כתרים, מבני דורו ועד ימינו.
הסיבה השלישית היא, נושא מחזור הציורים. המחזור כולל את כל הארועים, מאז גרוש יהויכין, אבי מריה מבית המקדש ועד יום הדין האחרון. מחזור תמונות רציף ומושלם, כסצינות תיאטרון, או תמונות מסיפור המוקרן ב'פנס קסם'.

לאחר הרקע הכללי למחזור הציורים, (סקירה על ג'וטו, סיפור הקפלה ומשפחת סקרובניי), אעסוק בתכנית האיקונוגרפית של מספר פאנלים מרכזיים מתוך הרגיסטרים.

בעבודתי אסקור את גורמי הקמתה של הקפלה ארנה, אתאר את סידור התמונות מחיי המדונה וישו ברגיסטרים, המגלמות את המידות הטובות והרעות, השפעות של ארועים ואמנים קודמים על ג'וטו. ובעיקר את התכנית האיקונוגרפית.

בהתבסס על חוקרי אמנות שונים, אעמת בין הדעות השונות, בקשר לשאלה, האם לג'וטו היתה או לא היתה, תכנית איקונוגרפית, כאשר ניגש לצייר את מחזור הציורים? האם לא היתה תכנית איקונוגרפית שלמה, אלא רק תיאום הסצינות השונות מבחינה קומפוזיציונית, או שהמחשבה על יום הדין האחרון, היא זו שהובילה לבניית הכנסיה ובהמשך גם לתכנון הפרסקאות?

מקורות:

Alpatoff, M., "The Parallelisme of Giotto Paduan Prescoes", 'Art Bulletin' xxix, 1947, pp. 149-154.
Barasch, M., (1987), 'Giotto and the Language of Gesture', Cambridge University Press, Cambridge.
Basile, Giuseppe., "The Arena Chapel and Giotto's intellectual and artistic world", ***, ***, **,
Belting, Hans., (1985),"The New Role of Narrative in Public Painting of the Trecento: Historia and Allegory", 'Studies in History of Art' (16) , National Gallery of Art, Washington.
Cole, B., (1987), 'Italian Art 1250-1550', New York
Cole, B., (1976), 'Giotto and Florentine Paintings 1280-1375', New York.
Greenhalgh, M., (1987), 'The Classical Tradition in Art', Harper Row, Publishers, New York.
Hall, J., (1992), 'A History of Ideas and Images in Italian Art', London
Hartt, F., (1994), 'A History of Italian Renaissance Art', New York.
Ladis, A., "The Legend of Giotto's Wit and the Arena Chapel", 'The Art Bulletin', Vol. 68, December 1986, pp. 581-596.
Offner, R.,."Giotto, Non-Giotto", 'The Burlington Magazine', LXXIV, 1939, pp. 259-268; LXXV, 1939, pp. 96-113.
Schlegel, U., "On the Picture Program of the Arena Chapel" in J.H. Stubblebine, (ed.) Giotto: The Arena Chapel Frescoes, (W.W. Norton Co. Inc., N.Y. London, 1969)
http://departments.oxy.edu/library-reserve/courses/arth374/ont.pdf
Siren, Osvald. Giotto and Some of his Followers. Vol. 1. Hacker, New York. 1975.
Stubblebin, J. H. (1968), 'Critical Studies In Art History', London.
White, J., (1987), 'Art and Architecture in Italy 1250-1400', Harmondsworth.
Talley, M. k., "Looking At Art: The Kiss of Judas", 'Art News', Vol. 89, February 1990, pp. 83-84.
הברית החדשה, (תשנ"ג), קרן אחוה משיחית, ירושלים.

תגים:

פרסקאות · סקורבניי · פרסקה · פרסקאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחזור הציורים של ג'וטו בקפלה ארנה בפדובה", סמינריון אודות "מחזור הציורים של ג'וטו בקפלה ארנה בפדובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.