היישום אינו מחובר לאינטרנט

חלוקת זמן אצל מבוגרים שאותרו כמחוננים בהתבגרותם

עבודה מס' 023120

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת המושגים, מערך המחקר ועיבוד הנתונים.

3,563 מילים ,19 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מטרת המחקר
מטרת המחקר היא לבדוק את חלוקת הזמן אצל מבוגרים שאותרו כמחוננים בעלי IQ גבוה בהתבגרותם.

חלוקת זמן
חלוקת זמן הינה תכנון זמן נתון, תוך הקצאת חלקים ממנו לשם קיומן של מטרות שונות.

ניהול הזמן רלוונטי לגבי חלוקת הזמן אצל מחוננים, כיוון שדפוסי חלוקת הזמן כאמור, אינדבידואליים. התייחסותי לזמן כמשאב עיקרי, מתבטאת לגבי מרבית המקצועות החופשיים ועונה על הגדרת חלוקת הזמן בבחינת סדר עדיפויות. האמור רלוונטי למחוננים, כיוון שעל פי מחקרים (ראה מלאכי, 1991; בר ומרכוס, 1990) מגיעים בסופו של דבר המחוננים לעיסוק במקצועות חופשיים וכן לעמדות בכירות.
מרום (1982) מתייחס לניתוח ההספק של מטרת הזמן הנדרש. דורקהיים (Durkheim, 1976) מתאר את ארגון הזמן כפונקציה חברתית. הוא מזכיר את החברות הבראשיתיות, אשר עיקר עיסוקן היה השרידות ובכך גם התמצה ניהול הזמן, כאשר אליו נילוו אירועים תקופתיים, כמו חגים וטקסים.

ברונר (Bruner, 1960) טוען שחלוקת הזמן הינה פונקציה של תרבות וחברה. חלוקה נכבדה של העדפותינו, מונעת על ידי פרמטרים שמכתיבה החברה. זרובבל ( 1976 ,Ztrubavel) מציע מיסגור של זמן העבודה וכן של זמן המוקדש לפעילויות אחרות, באופן "גיאומטרי". בדרך זו יווצר מצב שכאשר אדם מגיע לגבול הזמן שהקדיש לפעולה מסויימת, יפסיק אותה גם אם טרם סיים. גידנס (Giddens, 1981) מציין כי היום, בעידן הקפיטליסי, בו החיים משתנים מיום ליום, קיים מקום מרכזי לתכנון הזמן ועיבודו. הדברים שנכתבו לעיל הינם כלליים.
בעבודה זו נבחן באופן ספיציפי חלוקת זמן אצל מחוננים מבוגרים.

תוכן עניינים:

1. מבוא
מטרת המחקר
חלוקת זמן
מחוננות מהי

2. מחוננים בעלי IQ וחלוקת זמן
רציונל
מערך המחקר

3. עיבוד נתוני המחקר

4. דיון
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

בורנט, ק. ב., (1977), 'אגדת הנס כריסטין אנדרסן', עם עובד, תל-אביב.
בר, ו., ומרכוס, י., (1990), 'ילדים מחוננים בבית הספר היסודי', (מסמך עבודה), האוניברסיטה העברית, ירושלים.
דוד, א., (1986), 'דפוסי ניצול זמן של מנהלים והקשר עם תכונות אישיות, מאפייני תפקיד ואקטיביות ניהולית, חיבור לשם קבלת תואר מ.א., אוניברסיטת תל-אביב, תל-אביב.
זיו, א., (1990), מחוננים, כתר, ירושלים.
מלאכי, א., (1991), מחוננות ומצוינות: מחקר מעקב רטרוספקטיבי על תלמידים מחוננים הנמצאים בראשית הקריירה, מוסד שמואל נאמן למחקר מתקדם, הטכניון, חיפה.
מרום, מ., (1982), חקר התבטאויות בעל פה במצבי ניהול למידת "המצאות זמן", חיבור לשם קבלת תואר מ.א., אוניברסיטת תל-אביב, הפקולטה לניהול, תל-אביב.
קליין, ב., "הD.N.A.- של ההתחדשות - על חודו של התער", 'אקזקיוטיב' 7, יוני-יולי 1995, ע"מ 23-35.
Bruner, J.F., (1960), Process of Education,Harvard University Press, Cambridge (Mass).
Cohen, L.M. Ambros, D.C., "Therories and Practices for Differentiated Education for the Gifted and Talented", In Heller, K.A, Monks. F.J. Passow, A.H., (1993),
International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent, Pergamon, Oxford, New York, Seoul, Tokyo.
Durkhiem, F., (1976), The Elementry Forms of the Religious Life, Georege Allen Unwin, Second Editon, London.
Eng Goh, B., "Administrative Issues in Organizing Progrms for the Gifted", In Heller, K.A, Monks. F.J. Passow, A.H., (1993), International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent, Pergamon, Oxford, New York, Seoul,
Tokyo.
Fiedler, F.E., Martin, M.C., (1974), Leadeship and Effective Management, Scott, Foreman and Compaby, Illinouis.
Gardner, H., "Forword", In Heller, K.A, Monks. F.J. Passow, A.H., (1993), International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent, Pergamon, Oxford, New York, Seoul, Tokyo.
Giddnes, A., (1981), A Contemporary Critique of Historical Materialism, Vol. I: power, property and the state, Macmillan, London.
Hill, S., (1981), The Theory of Wages, Mcmillan, New York.
McKenna, F., (1980), The Railway Workers 1840-1970, Faber, London.
Marx, K. AND Engels F., (1976), Collected, Vol. 6, Lawrence Wishart, London.
Milgram, R.M. Price, G.E.," The Learning Style of Gifted Adolessents in Israel", In Milgram, R.M., Dunn, R. Price, G.E. (Eds.) (1993), Teaching Gifted Talented Leraners for Learning Style: An Inetrnational Perspective, Praeger, New-York
Ztrubavel, E., "Timetables and scheiling: on the social organization of time", Sociologiacl Inquiry, vol. 46, 1976, pp. 87-94.

תגים:

טרמן · מבחן · דורקהיים · אינטלקטואל · מלאכי · אינטליגנציה · מחונן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלוקת זמן אצל מבוגרים שאותרו כמחוננים בהתבגרותם", סמינריון אודות "חלוקת זמן אצל מבוגרים שאותרו כמחוננים בהתבגרותם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.