היישום אינו מחובר לאינטרנט

איגרת "חי בן מקיץ"-עיבוד בפרוזה מחורזת לחיבור פילוסופי

עבודה מס' 023105

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו עוסקת באיגרת הנ"ל תוך השוואה לאיגרת של אבן סינא ("חי בן יקטאן").

3,620 מילים ,7 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

ראשיתה של המקאמה במאה ה-10 לסה"נ. מתחילתה היתה סוג של ספרות ערבית, אשר אופיינה בפרקי עלילה קצרים ומחורזים ואוירתה היתה היתולית וקלילה. לעתיד הפכה המקאמה לסוג של ספרות בעל מבנה מוגדר אשר שימש גם להבעת רעיונות פילוסופיים, אלגוריים ומקצתם כללו גם תוכן לימודי או מוסר דתי.

בעבודתי אעסוק במקאמה "חי בן מקיץ" אשר כתב אברהם אבן עזרא כחלק מאיגרת לידידו ומיטיבו שמואל בן ג'אמע. מקאמה זו הינה מעין עיבוד בפרוזה מחורזת לחיבורו הפילוסופי של הפילוסוף הערבי אבן-סינא (1037 - 980) ותעסוק במסעה של הנפש אל מחוזות השכל הישר, תוך התרחקותה משלושת "רעיו" של המספר המייצגים את הדמיון, הכעס והתאווה - הלא הן המידות הרעות.

בעבודתי אערוך השוואה בין איגרותיהם של אברהם אבן עזרא ["חי בן מקיץ"] ואבן-סינא ["חי בן יקטאן"]. להבנת המבנה הספרותי אערוך השוואה עם קטעים מ"כתר מלכות" לרבי שלמה אבן גבירול, אעזר בפרקים שונים על נושא המקאמה בספרות המזרח ואשווה את המבנה של "חי בן מקיץ" עם הגדרת המקאמה של חוקרים בתולדות השירה והפיוט של ימי הביניים. כמו כן, אתייחס לביקורות של מפרשים שונים על יצירתו בכלל וביחוד לאיגרת "חי בן מקיץ".

תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא
חי בן מקיץ
המבנה הספרותי
דעות המבקרים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

איבן גבירול, ש. (תש"י), 'כתר מלכות', ספריית מקורות/ י"ג, מוסד הרב קוק, ירושלים.
אונגרפלד, מ. (1974), 'הוגים ומשוררים', עם הספר, תל-אביב.
גויטיין, ש.ד. (1951), "המקאמה והמחברת", 'מחברות לספרות', כרך ה', מחברת א', ע"מ 26-40 תל-אביב.
הברמן, א.מ. (תשל"ב), 'עיונים בשירה ובפיוט', הוצאת ראובן מס, ירושלים.
לוין, י. (תשמ"ג) (עורך), 'חי בן מקיץ לאברהם אבן עזרא', מכיל את "חי בן מקיץ" לאבן עזרא ואת "חי בן יקטאן" לאבן-סינא, מכון כץ, אונ' ת"א, תל-אביב.
מירסקי, א. (תש"ן), 'הפיוט', מאגנס, ירושלים.
ראבידוביץ, ש. (1971), 'עיונים במחשבת ישראל', הוצאת ראובן מס, ירושלים.

תגים:

אבן גבירול · מקמה מקאמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איגרת "חי בן מקיץ"-עיבוד בפרוזה מחורזת לחיבור פילוסופי", סמינריון אודות "איגרת "חי בן מקיץ"-עיבוד בפרוזה מחורזת לחיבור פילוסופי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.