היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות ההמונים ומידרג הצרכים של מסלאו

עבודה מס' 023100

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו דנה בטלויזיה בישראל ע"י העמדת אסכולת פרנקפורט מול מדגם הצרכים של מסלאו.

2,788 מילים ,6 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אתייחס לתרבות ההמונים המודרנית, כפי שמאופיינת על ידי הטלויזיה בישראל. לצורך כך אעמיד את אסכולת פרנקפורט מול מידרג הצרכים של מסלאו ועל ידי כך, ארצה להראות כי באמצעות הטלויזיה והפניה למכנה המשותף הרחב ביותר, כפי שבאים לידי ביטוי במידרג הצרכים של מסלאו, מסיטים השלטונות את תשומת הלב של ההמונים מהבעיות המרכזיות לנושאים שוליים ביותר.

סקירה היסטורית
הטלויזיה הישראלית החלה לפעול בשנת 1967. בשנה זו היתה בציבור מודעות רבה לחדשות בארץ, במיוחד לאור התחממות הגבולות ערב מלחמת ששת הימים. באותו זמן החלו שידורי הטלויזיה, שפעלה רק מספר ימים בשבוע. השידורים היו בשחור לבן והיה ערוץ אחד שנוהל על ידי רשות השידור הממלכית.

עם הזמן החלו להקרין סרטי קולנוע בטלויזיה והראש היהודי המציא פטנטים שונים, שנקראו אנטי-מחיקון ונועדו לנטרל את העדר האפשרות לקלוט אותם סרטים בצבע. הדרישה להיצע הטלויזיוני היתה רבה ובמשך השנים התווספו יותר ויותר תכניות לערוץ הראשון, עד שפעל במתכונת מלאה, כאשר בערב מוקרנים שידורים לכלל המשפחה ובבקרים שימשה הטלויזיה כטלויזיה לימודית.

ב-1992 התקבל בכנסת חוק הערוץ ה-2 והוחלט על הקמתו של ערוץ טלויזיה מסחרי. באותה תקופה היו נפוצים שידורי כבלים פיראטיים, שבבא העת פינו מקומם לערוצי הכבלים החוקיים המוכרים לנו כיום.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הרקע והטענה
פרק ב: מה עשתה לנו הטלויזיה
פרק ג: תסמונת העדר
פרק ד: אנחנו, הם והציר המרכזי בחיינו
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

י. בן אליעזר, (1990), הממלכה השביעית, המכללה למינהל, תל-אביב.
א. ברגר, (1995), מבוא לתקשורת, אוניברסיטה משודרת, משרד הבטחון, תל-אביב.
ד. גורן, (1993), תקשורת ומציאות, כתר, ירושלים.
ד. כספי, (1993), תקשורת המונים כרך א', האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
י., רועה, (1994), אחרת על תקשורת, רכס, אבן יהודה.
Maslow, (1968), Toward a Psychology of Being, D. Van Nostrand Co., New-York.

תגים:

אמצעי תקשורת · הערוץ השני · רב ערוצית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות ההמונים ומידרג הצרכים של מסלאו", סמינריון אודות "תרבות ההמונים ומידרג הצרכים של מסלאו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.