היישום אינו מחובר לאינטרנט

מפת עכו

עבודה מס' 023037

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין מפה ימית עתיקה לבין מפות מודרניות של מפרץ עכו תוך התייחסות לנושא המיפוי והמיפוי של א"י.

3,152 מילים ,15 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

יסודה של המלה קרטוגרפיה מיוונית. המלה "קרט" מציינת גליון כתוב או מפה ו"גרפיה" מלשון ציור. מכאן שקרטוגרפיה זו תורתה של עריכה, עיבוד והדפסה של מפות גיאוגרפיות במובן הרחב. המפה הינה תיאור מישורי מוקטן, מכוון בר מדידה וסכימאטי של פני כדור הארץ או חלק מהם, כאשר על פי רוב מבחינים בין מפות פיזיות אשר עוסקות בפני השטח [הר, מישור, ים, אגם, נחל וכו'] ובין מפות מדיניות אשר מציינות גבולות בין מדינות על פי קנה מידה מוגדר ומצויין. קיימות גם מפות נושאיות המציינות אקלים, כמות משקעים, גודל אוכלוסיה, התפלגות דתות וכו'.

בעבודתי אעסוק בהשוואה בין מפה ימית שצוירה ב1862- לבין המפות הימיות המודרניות ולשם כך בחרתי במפרץ עכו המשתרע במזרח הים התיכון בין חיפה לעכו לחופו של עמק זבולון. אורכו שנים עשר וחצי ק"מ ורוחבו המקסימלי [מול שפך הקישון] הוא כחמישה ק"מ. אורך קשת החוף - עשרים ושניים ק"מ. מפרץ זה שהוא הגדול ביותר בישראל נוצר כתוצאה משבר ושקיעה טקטונית בין הר הכרמל והרי הגליל אשר הציף הים. בחופו הדרומי של המפרץ נמצא נמל חיפה, שהוא הגדול ביותר בישראל. תנאי המקום מתאימים לנמל, כיוון שהר הכרמל מגן על המפרץ מפני רוחות דרום-מערביות - דבר שמונע הצטברות חול בקרקעית המפרץ. למפרץ נשפכים הנחלים נעמן וקישון.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
פרק ראשון: סימונים במפות של ארץ ישראל
פרק שני: המפה של מנסל מול המפות של ימינו
פרק שלישי: המפה כראי התקופה
סיכום
רשימת מפות
רשימת תמונות
ביבליוגרפיה

הערת המערכת:
העבודה אינה כוללת את המפות והתמונות הרשומות בתוכן העניינים.

תגים:

מפות · מפרץ · התיכון · מעגן · קרטוגרפיה · כרטוגרפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מפת עכו", סמינריון אודות "מפת עכו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.