היישום אינו מחובר לאינטרנט

משבר מניות הבנקים כדוגמא לאי-לגליזם בחברה הישראלית

עבודה מס' 021481

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת משבר מניות הבנקים כדוגמא לנושא וההשלכות הנילוות, מה התבצע ומה לא, האחריות החברתית והניהול הכושל.

5,068 מילים ,14 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

משבר מניות הבנקים שהתרחש בחודש אוקטובר 1983 גרם לא מעט מבוכה בצמרת הכלכלה הישראלית. המשבר התחיל למעשה הרבה לפני כן כאשר הבנקים ויסתו את מניותיהם באופן מלאכותי ונמשך כ- 10 שנים עד שבאוקטובר 1983 התרחשה מפולת בבורסה והציבור איבד כמחצית מהונו שהוחזק במניות.

המשבר חשף פעם נוספת דבר מכוער בחברה הישראלית- אנשי ציבור מהלכים על החבל הדק שבין המותר והאסור, וכאשר מגלים אותם אין הם באים על עונשם. מדובר בבנקאים, במבקרים ממשרד מבקר המדינה, רואי חשבון של הבנקים שלא התריעו על התופעה, במפקחים על הבנקים במשרד האוצר ומעל לכל בשר האוצר עצמו.

זמן רב חלף עד שהוחל בחקר הבעיה ועוד זמן רב לאחר מכן עד שהוענשו האחראים.

בעבודה זו אנסה לבדוק את אחריותם של כל הגורמים בדבר: מה היו צריכים לעשות ומה לא נעשה כדוגמא לאי-לגליזם בחברה שלנו שנשתרש במשך השנים ונהפך למותב.
הנושא איננו קל לניתוח משום שהרבה עובדות לא נתגלו וגם אלו שנתגלו לא נדושו מספיק. סיבה נוספת היא הטלת ההאשמות הדדית בין המבקרים הפנימיים למבקרים החיצוניים והמבקרים מטעם הציבור.

העבודה מסתמכת על ספרות בנושא: כתבי עת ועיתונים יומיים לרבות ראיונות עם אנשי מקצוע.

ראשי פרקים:
א. מבוא והצגת הנושא.
ב. הקדמה:
1. משבר מניות הבנקים והשלכותיו על הכלכלה הישראלית.
2. אחריות חברתית בניהול.
ג. התיפקוד הכושל של:
1. מנהלי הבנקים.
2. רואי החשבון.
3. מבקר המדינה.
ד. סיכום ומסקנות.
ה. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

בנק ישראל המנפיק אגרות חוב למימון תקציב הממשלה לבין הבנקים המסחריים המנפיקים מניות למימון צורכי הון שלהם. כאש החל בנק ישראל לווסת את מחירי האג"ח כדי להבטיח להן "שוק טוב" וביקוש לאורך זמן הגיבו הבנקים בפעולות לויסות מניותיהם ולהבטחה למעשה של תשואה ריאלית המתחרה בזו שהובטחה על אגרות החוב של הממשלה. הויסות שהחל כהמתנת תנודות המחירים עם שעור תשואה ראלי נמוך יחסית הסתיים בפעולות תמיכה מסיבית שמנעו כל ירידות שערים והבטיחו שעורי תשואה ריאלית שלא היו כמותם (כ25- עד 30 אחוז לשנה).

תגים:

החברההישראלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משבר מניות הבנקים כדוגמא לאי-לגליזם בחברה הישראלית", סמינריון אודות "משבר מניות הבנקים כדוגמא לאי-לגליזם בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.