היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי בארגון במערכת החינוך

עבודה מס' 021349

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר קצר אודות מושגים ותאוריות בנושא,דרכים ליצירת שיתוף פעולה ע"י המנהל, סקירת טקטיקות השפעה והתנגדות לשינוי.

4,391 מילים ,24 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

ישנן מספר תיאוריות העוסקות בהסבר המושגים "ארגון" ו"שינוי בארגון". תיאוריות אלו משלימות אחת את השניה (שרן ושחר, 1990).
גישות עיוניות: גישות אלו עוסקות בעיקר באיתור מגמות וכיוונים כללים של שינויי בארגון ובהסדר המנגנון של תהליך השינוי. תורתו של וובר ראתה בהתפתחותם של הארגוני מגמה היסטורית ע"י מעבר מארגונים פרימיטיביים לפרימיטיביים למחצה, ולמבנה מנהלי ביורוקרטי. תורה זו הינה בעלת ההשפעה הרבה ביותר בגישה לשינוי בארגון.
גישות אופרטיביות: גישות אלו עוסקות בהנדסה של השינוי בארגון באמצעים ובשיטות.
מודל האינטגרציה: אחד מאבותיה הרוחניים של אסכולה זו הוא רוברטו מישלס שראה בקיום הארגון מטרה בפני עצמה, עד כי שמטרתו עשויה להוליך להקרבת המטרות שלשמן הוא נוצר. אגב חילופי אמצעים למטרות, גישה זו פסימית לסיכויי השינוי בארגון.
גישת הקונפליקט: גישה זו שמה את הדגש על הקונפליקט בתהליך השינוי. גישה זו היא אנטי תזה של המודל האינטגרטיבי ומדגיש את הקונפליקט כגורם לשינוי ארגוני.
הסיבות העיקריות להחליט על חידוש הארגון הן:
1. שינויי בתנאים החיצוניים או הפנימיים של הארגון.
2. שאיפה לשיפור תפקידו של הארגון.
3. שאיפה להתרחבות בארגון בתחום עיסוקו או לתחומים אחרים.
4. לחץ לקיים שינוי בארגון בשל אי שביעות רצון מתיפקודו, הלחץ יכול לבוא מגורמים חיצוניים כולל דעת הקהל, או גורמים פנימיים כמו העובדים בארגון ולחילופין הרמות הממנות.
השינוי יוצר התנגדות, דבר המחייב את מקבלי ההחלטות להבין את מלוא היקפם של הסיבות להתנגדות. לעיתים קרובות חשו הממונים כי אינם מתעניינים יותר בהשפעות בשינוי עליהם כפרטים או כחברים בקבוצה השואלים מהי משמעות השינוי לגביהם. מתחיל להתפתח חוסר ביטחון, חרדה, היכולים לגרום לנזק פיזי ונפשי וכן נזק לתועלת הארגון.
הסיבות לכך יכולות:
1. טיבו של השינוי; לא הובהר לאנשים שהשינוי עתיד להשפיע עליהם.
2. בני אדם שונים יראו כוונות שונות בשינוי המוצע. חלק מהעובדים ימצאו רמז כי עבודתם גרועה היא.
3. אנשים נמצאים המלכודת בין רוחות חזקות הדוחפות לשינוי.
4. בקבוצה גדולה ההתנגדות גדולה.
5. אפשר לצפות להתנגדות גם אם השינוי מתעלם מהמתנגדים הקיימים בקבוצה.

מקורות:

בנימין אברהם, התנהגות בקבוצות קטנות, ספרית הפועלים, תל- אביב, 1978.
בנסון ג'רלאט פ., יצירתיות בעבודה עם קבוצות, קרית ביאליק, אח, 1992.
גזיאל ח., יסודות בניהול צבורי דקל, ת"א, תשמ"ז.
גלובמן רבקה, הערכת מצב כנקודת מוצא לתכנון ולשיפור, משרד החינוך והתרבות, 1988.
גלוסקינוס אורי, "מנהיגות מעצבת כדרך לניהוג עצמי", משאבי אנוש, אפריל 1991, עמודים 4-12.
גלי יהונתן, "תפקיד המנהל בעידן שינויים בחינוך", מינהל החינוך, 1981.
DEDE C., (1989), "THE EVALUATION OF INFORMATION TECHNOLOGY: IMMPLICATION FOR CURRICULUM", EDUCATIONAL LEADERSHIP, VOL 47, 1, PP. 23-26.
HAVELOCK R.G., HOBERMAN A.M. (1977), SOLVING EDUCATIONAL PROBLEMS, IBE STUDIES, PARIS, PP.23-37
KNEIP W.M., "GLOBAL EDUCATION AS SCHOOL REFORM", EDUCATIONAL LEADERSHIP, VOL 47, 1, PP. 43-45.
MORRISH I., "INDIVIDUAL, GROUPS, INSTITUTIONS AND CULTURES RESISTERS INNOVATORS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP. 87-102.
ARNETT J. (1995), "ADOLESCENTS USE OF MEDIA FOR SELF SOVIALIGATION", JOURNAL OF YOUTH AND ADOLESCENCE, VOL 24, PP.519-531.
BLASE,J. (1993), "THE MICROPOLITICS OF EFFECTIVE SCHOOL- BASED LEADERSHIP: THEACHERS PERSPECTIVE", EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, 29: PP. 143-163.
HARGREAVESA. A.,CHANGING TEACHERS, CHANGING TIMES, CASSEL, 1994.
CALDWELL B.J., SPINKS J.M., LEADING THE SELF MANAGING SCHOOL, PALMER PRESS, 1994.
DUKE, J. D., (1993). "MANAGING CHANGE: THE ART OF BAKANCING", HARVARD BUSINESS REVIEW, NOVEMBER, PP.109-119.
GREINER L, (1992), RESISTENCE TO CHANGE DURING RESTRUCTURING, JOURNAL OF MANAGMENT INQUIRY, MARCH, 1992.
REGINALD HIGH, CHARLES, (1996), :GAINING BEHAVIORS OF PRINCIPALS IN SCHOOL OF VERGING LEVELS OF INSTRUCTIONAL EFFECTIVNESS", EDUCATIONAL ADMINISTRATION QUARTERLY, VOL 22, 1, 1996, PP.111-119.
MORRISH I., "GENERAL SOURCES OF CHANGE AND PREDISPOSING FACTORS", IN MORRISH I., (1976), ASPECTS OF EDUCATIONAL CHANGE, PP.25-31.
OLRICH D.C. (1989), EDUCATION REFORM: MISTAKES, MISCONCEPTIONS, MISCUES.
SALLIS E., TOTAL QUALITY MANEGMENT AND THE SCHOOL, OPEN UNIVERSITY PRESS, 1993.
HARGREAVESA. A.,CHANGING TEACHERS, CHANGING TIMES, CASSEL, 1994.
CALDWELL B.J., SPINKS J.M., LEADING THE SELF MANAGING SCHOOL, PALMER PRESS, 1994.
HAMMER M. STANTON S., THE REENGINEERING REVOLUTION, HARPER COLLINS, 1995.
BEARE H., SLAUGHTER R., EDUCATIN FOR THE TWENTY FIRST CENTURY, ROUTLEDGE, 1993.

תגים:

בית · התנגדות · אנוש · ספר · ניהול · מנהל · חינוך · משאבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי בארגון במערכת החינוך", סמינריון אודות "שינוי בארגון במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.