היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניותו של מוצאדק (מדינאי אירני)

עבודה מס' 021180

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תורתו, מדיניות החוץ והפנים שלו, ובדיקה באיזו מידה יושמה תורתו כלפי המערב ע"י השאה בשנים לאחר מכן.

5,697 מילים ,21 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

אירן ידעה תהפוכות רבות במהלך המאה ה-20. תהפוכות אלו כללו ניסיונות לשמור על ניטרליות בשתי מלחמות עולם- לרוב ללא הצלחה, עליות ומורדות כלכליים וכן הפיכות צבאיות.
פיינר מגדיר את אירן כארץ בעלת התרבות פוליטית נמוכה . אי לכך, אך טבעי הוא הדבר כי מעת לעת יתחלף בה השלטון ויעשו ניסיונות לשנות את מבנהו ומהותו.
מוצדק היה מדינאי אירני. נולד ב-1880 למשפחה עשירה בעלת אחוזות, הקרובה לשושלת קג'אר המפורסמת. הוא למד מדעי המדינה ומשפטים בפריס ובשוויץ. ב-1914 חזר למולדתו ומילא בה תפקידים שונים בשירות המדינה. ב-1923 נבחר מוצדק למג'לס, חבר בית הנבחרים האירני, והיה אחד מארבעת חברי הבית שהתנהגו באומץ לב בהצביעם נגד המלכתו של ריזא חאן לשאה ב-1925.
להלן קורותיו של מוצאדק:
החל מ-1915- ציר במג'לס לסירוגין.
1920-21 - מיניסטר המשפטים
1922-23 - מושל חבל אזרבאיגן
1924 - מיניסטר החוץ
1925 - הצביע נגד המלכתו של רזאה חאן לשאה וכתוצאה מכך הופסקה פעילותו הפוליטית.
1944 - חזר לפעילות פוליטית עם הדחתו של רזא חאן ותפיסת השלטון ע"י בנו מוחמד רזא שאה.
מוצדק, שהיה דמוקרט ונטה למערב, ניסה להתגבר על המשבר עם בריטניה. הוא ביקש לזכות גם בתמיכתם של מדינות אסיה ואפריקה ובעיקר בתמיכת הערבים, ולשם כך ניתק לחלוטין את היחסים עם ישראל, אך מדינות ערב מפיקות הנפט מיהרו לנצל את המשבר באירן והגדילו את תפוקתן ואת רווחיהן.
עם החמרת המשבר ניסה מוצדק, במאבקו עם השאה, להפוך את אירן לרפובליקה. הוא הובס בידי השאה ותומכיו והודח (אוגוסט 1953). הועמד למשפט ונידון ל3- שנות מאסר. את שארית ימיו בילה בכפר ליד טהרן.

מטרת עבודה זו היא לסקור את תולדותיו של מוצדק, את מדיניות החוץ והפנים שלו וכן את התפתחות תורתו: באיזו מידה יושמה תורתו הלאומנית כלפי מדינות המערב ע"י השאה בשנים לאחר מכן.
העבודה תתחלק ליחסי הפנים שלו עם השאה (השפעת הממשל האירני על תנועתו, הרכב תנועתו, המסר של תנועתו, ההשלכות לגבי העתיד) וליחסי החוץ שלו: המעצמות (בריטניה, ברית-המועצות, ארה"ב) כל זאת על מנת לראות מה היה הרקע לעלייתו הפוליטית, למשבר הנפט אותו יצר, להפיכה ופיטוריו.

תוכן העניינים:
1. מבוא.
2. הקדמה- אירן במאה העשרים.
3. ממשלותיו של מוצאדק
4. יחסי הפנים של מוצאדק.
5. יחסי החוץ.
6. יחסי ארה"ב אירן לאחר תקופתו
7. סיכום וצפיה לעתיד.
8. ביבליוגרפיה.

תגים:

הברית · פוליטית · ארצות · מדיניות · חוץ · פרס · אירן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניותו של מוצאדק (מדינאי אירני)", סמינריון אודות "מדיניותו של מוצאדק (מדינאי אירני)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.