היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ארה"ב עירק בשנות 70-90

עבודה מס' 020950

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה מקיפה של הנושא תוך עמידה על האינטרסים באזור, מלחמת אירן עירק, מכירות הנשק הנפט ועוד.

6,170 מילים ,17 מקורות

תקציר העבודה:

אם ברצוננו לקבל הבנה מקיפה של מדיניות ארה"ב כלפי עיראק אנו צריכים להתבונן לא רק בהתקדמות של הקשרים הפוליטיים ואינטרסים הדדיים. צריכים גם להתחשב בהתדרדרות בתפיסה האמריקאית בעניין התועלת שעיראק יכולה להביא לאינטרסים של ארה"ב באיזור. תפיסת האינטרסים הללו ע"י ארה"ב היא הגורם הדומיננטי ליחסי ארה"ב עיראק.
על פי מספר חוקרים הרי המדיניות של ארה"ב כלפי ארצות המפרץ הפרסי היתה לוטה בערפל שנים רבות ולא תמיד מקבלי ההחלטות ידעו על דרכי הפעולה הרצויות לטווח הארוך. לעיתים, ואולי לרוב, הדברים נבחנו על פי שיקולים קצרי טווח, מבלי לקחת בחשבון תוצאות לוואי של מדיניותם (מאחר והמזרח התיכון עצמו הינו בלתי יציב ולעיתים שיקולים קצרי טווח יכולים להיות יותר רלוונטיים). ברוב המקרים האמריקאים לא העריכו את יכולת העיראקים להוות גורם מכריע באיזור ולכן לא נטו לשמר את המשטר הקיים ולא השקיעו בו רבות.
עד סוף שנות ה70- יחסי עיראק וארה"ב מושפעים מהצורך לחסום את הניסיונות הרוסיים להשפעה באיזור, ומצד שני לחסום ניסיונות של מדינות מהאיזור בעלות משטרים קיצוניים ואנטי אמריקאים ומערביים מלהשתלט על האיזור בו יש מקורות נפט חיוניים. לאחר מהפכת 1979 באיראן בה עלה לשלטון משטר פנאטי וקצוני, נוכחה ארה"ב שעליה לחפש בני ברית חדשים. ניסיונות אלו אינם פשוטים. הצורך במחסום בפני הסובייטים לא נעלם והצורך מפני התפשטות הקיצוניות בנוסח המשטר הסורי גם הוא לא נעלם. אלא שעתה נוספה מהדורה קיצונית פנאטית דתית ומבוססת על שלטון חוקי שמטרתו היתה יצוא המהפכה הדתית למדינות האזור ע"י שימוש בכח הנשק וע"י שימוש באידיאולוגיה המקבלת את הלגיטימציה מהקוראן, וכל זאת תוך ניצול המצב החברתי והכלכלי הרעוע באיזור.
ארה"ב היא מעצמה המסמלת כח ויציבות ועומדת אל מול אזור של מדינות שמאפיינם הוא חוסר יציבות, הן מבחינת המשטרים והן מבחינת גבולות. אי לכך היא צריכה לנהל מדיניות תקיפה וברורה מחד, אולם מאידך היא אמורה להשאיר לעצמה אופציות לאפשרות של שינויים במשטרים וגבולות. בשל כך המדיניות היא מסובכת במיוחד.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את יחסי החוץ של ארה"ב בשנות השבעים-תשעים כלפי עיראק, את עמדתה והתייחסותה כלפיה ואת הציפיות ממנה. הסקירה אומנם הינה על שנות השמונים אולם אזכיר גם את המלחמה עם אירן מחד וגם את יחסי החוץ בשלהי שנות השבעים מאידך.
העבודה מסתמכת על מאמרים שנכתבו ע"י אישים במשרד החוץ האמריקאי ומאמרים על מדיניות ארה"ב באופן כללי.

תוכן העניינים:
1. מבוא ומטרת העבודה
2. הקדמה
1. ניהול יחסים בינלאומיים
2. העימות בין ארה"ב לבריה"מ על המזה"ת
3. השלטון בעיראק

3. יחסי ארה"ב עיראק- סקירה היסטורית
1. מדיניות החוץ בשנות השבעים
2. מדיניות ארה"ב בשנות השמונים
3. האינטרס האמריקאי לקיום היחסים עם עיראק
4. מכירות הנשק בתקופת מלחמת אירן-עיראק
5. עליה בחשיבותה של עיראק בעיני ארה"ב

4. האינטרס האמריקאי לשינוי השלטון העיראקי
5. בעיית הנפט
6. הפצת הנשק הגרעיני
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

באסכולת היחסים הבינלאומיים קיימות שתי גישות עיקריות כאשר האחת קובעת כי חייב להיות אינטרס ולא יכול להיות כי אחד יעשה פעולה לטובת השני ללא צורך מסוים אלא רק כדי "לעשות טובה". השניה גורסת כי לכל פעולה יש מטרה. ברור כי אתבסס על השיטה השניה, שהיא יותר אובייקטיבית, שהרי בלעדיה אין אנו יכולים לנתח שום מקרה.

תגים:

עיראק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ארה"ב עירק בשנות 70-90", סמינריון אודות "יחסי ארה"ב עירק בשנות 70-90" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.