היישום אינו מחובר לאינטרנט

רמלה בתקופה המוסלמית

עבודה מס' 020774

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת העיר רמלה בין המאות ה-7 עד ה-11, סקירת אופי החיים בה, חשיבותה ,מבניה, חיי היהודים בעיר ועוד.

1,799 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בעיר רמלה במאה ה-7 עד המאה ה-11, ותסקור את החיים בה, את חשיבותה ואת מבניה. חלק מהעבודה יוקדש לנושא היהודים, שחיו בעיר שנים רבות בצל המוסלמים.
רמלה היא עיר בה עובר הכביש מתל-אביב לירושלים כ-20 ק"מ מתל אביב וכ-42 ק"מ מירושלים. היא נבנתה ב-717 ע"י החליף סולימן מבית אומיה שמרכזה היה דמשק. רמלה שעמדה בדרך המסחרית התחבורתית שימשה בירת ארץ ישראל ותפסה את מעלת חשיבותה של לוד שכנתה. נקראה רמלה על שום השוחות הרבים שמסביבה (רמל=חול).
העיר נתפרסמה בשווקיה, מצודותיה ובניניה הנאים. בימי הביניים היו בה קהילות של יהודים, שומרונים וקראים.
במאה ה-9 נוסדה בעיר כת יהודים מיוחדת על ידי יהודי בשם מליך הרמלי. בראשית המאה ה-11 הקהילה היהודית סבלה תחת ידם של הבדווים. בשתי רעידות אדמה שפקדו את העיר (1033, ו-1067) נהרגו אלפים מבני העיר, בינהם יהודים רבים, ומאז החל הישוב היהודי להתדלדל. שקיעתה הסופית של העיר היתה עם הופעת הצלבנים ובריחת תושבי העיר.
בעיר מסגדים רבים שהוקמו עוד בתקופה הערבית הקדומה, וכן מבנים אחדים שהבולט בהם הוא בריכת הקשתות, שנועדה לאגירת מים וכיום משמשת אתר תיירותי.

תוכן העניינים:
1. תקציר העבודה
2. סקירת תולדות העיר
3. היהודים ברמלה
4. מראי מקום
5. ביבליוגרפיה

תגים:

עיר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רמלה בתקופה המוסלמית", סמינריון אודות "רמלה בתקופה המוסלמית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.