היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מאמר על פי הפילוסופיה של המדע

עבודה מס' 020619

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: "שירות מלא, חלקי ואי גיוס בני שכבות נחשלות לצה"ל - הבעיה והשלכותיה" - שרר משה.

2,424 מילים ,1997

תקציר העבודה:

המאמר הוא של שרר משה, "שירות מלא, חלקי ואי גיוס בני שכבות נחשלות לצה"ל- הבעיה והשלכותיה", חברה ורווחה, יז' 1, עמודים 7-31.
המחקר טוען כי נושא הגיוס של בני השכבות הנחשלות מחייב התייחסות מיוחדת, שכן בתנאים הקיימים יתכן ששוב יחולו שינויים במדיניות צה"ל ויכורסמו המאמצים לעזור לנערים אלו. מעבר לזאת, באוכלוסיה זו קיימת, לדעת החוקרים, תת קבוצה הראויה להתייחסות מיוחדת- נערים שגויסו במסגרת תכניות מיוחדות אך לא הצליחו לסיים את שירותם הצבאי.

המושג "פילוסופיה של המדע" הוא חקר ההגיון הפנימי של התיאוריות המדעיות והיחסים בין הניסוי והתיאוריה, כלומר, התפתחות המתודה המדעית. שתי בעיות עיקריות ניצבות בפני הפילוסופיה של המדע:
1.איך מתייחסים הכמויות והקונסטרוקטים שבתיאוריות המדעיות לאירועים בעולם הטבעי שמחוץ לשכל המכיר.
2.איך אפשר לטעון לאמיתות תיאוריה או חוק מדעי על בסיס אינדוקציה ממספר מוגבל של ניסויים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הנחות התיאורטיות כבסיס להשערת המחקר
3. רקע תיאורטי
4. שאלת המחקר
5. השערות
6. אופני הבחינה
7. אפיוני ההסבר
8. אישוש והשערות
9. השלכות וישומים
10.מבנה התיאוריה

קטע מהעבודה:

במדע אין אמיתות מוחלטות אלא קיימות מגבלות עקרוניות. תוצאות המבחנים הנערכים בהיפותזה הנחו את המדען במהלך עבודתו. מבחינה זו אישוש היפותזות של חוקרים שונים במקרים הגורמים לבעיות של נערים לפני גיוס מהווים במחקר של שרר הנחות תיאורטיות לגזירת הטיעונים שבבסיס השערות המחקר. הנחות אלו מבוססות אל המחקרים האמפיריים ולכן לא בטוח כי הן נכונות.

תגים:

שכבות · נוער שוליים · גיוס · מצוקה צבא

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מאמר על פי הפילוסופיה של המדע", סמינריון אודות "ניתוח מאמר על פי הפילוסופיה של המדע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.