היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת המשחקים

עבודה מס' 060067

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יסודות, היסטוריה וניתוח מחקר מדעי "הטירה על הגבעה" מאת דיוויד לווין: "דילמת האסיר", אסטרטגיות דומיננטיות, תמצית היסטורית וניתוח המאמר.

4,012 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו סוקרת את נושא "תורת המשחקים" על כל גווניו, כאשר בתחילה נסקור את יסודות "תורת המשחקים" ונראה מהם העקרונות המנחים בתורה זו, מהי "דילמת האסיר" שהומצאה על ידי טאקר, כיצד להבין את הדילמה ואיך לקרוא את הטבלה.
לאחר מכן נראה איך פותרים את ה"דילמה" ובאיזה דרך, והאם דרך זו היא מיטבית או יחידה? נלמד מהי "אסטרטגיה דומיננטית" ונבחן "אסטרטגיית שיווי משקל" דומיננטית.
לאחר כל זה נעבור להסתכל על תמצית היסטורית של "תורת המשחקים", מתקופת התלמוד הבבלי, המשנה דרך נקודות ציון של חוקרי התורה הנ"ל כגון: גיימס וולדגרייב, אוגוסטין קורנו, אדג'וורת, ג'ון וון ניומן, אוסקר מורגנשטיין, ג'ון נאש, א.וו. טאקר, ועוד...
נראה מתי פורסמו לראשונה כתבי העת שעסקו ב"תורת המשחקים", מתי תורה זו הפכה לתחום בכלכלה המודרנית ונפרדה מהפסיכולוגיה החברתית, ונראה מתי יצאו הספרים והמדריכים הראשונים והטובים ב"תורת המשחקים".
בנוסף, לסיום אנו נסקור מחקר מדעי בשם: "THE CASTLE ON THE HILL" מאת: DAVID K. LAVINE, מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת UCLA , לוס אנג'לס, קליפורניה אשר בארצות הברית, מחקר אשר בגרסתו האחרונה פורסם בתאריך 4/1/2000.
במחקר זה נבדוק דוגמא של משחק רב שלבי עם 2 משתתפים אקראי ללא הפיכות, ונראה מהם נקודות שיווי המשקל והאם הם יחידות? נוכיח אותם תוך הסתמכות על הנחות בסיסיות שנניח מראש. נבדוק את הכלל הנקרא "FOLK THEOREM", נראה אף את הגרפים המתארים את הבעיה ונבדוק את השפעתם של גורמים שונים כמו הזמן על החלטת ה"שחקנים".
במשחק זה ניתקל לראשונה במצב שלא נלמד בקורס "תורת המחשקים", שבו יש החלפת תפקידים בין ה"שחקנים" וה"שליט" הופך "לעבד" ולהפך.
ניקח בחשבון מצב של ניכיון גורמים הווה אומר התחשבות שונה בגורמים כגון "זמן" ונבדוק מה קורה כאשר מתחשבים ברמות שונות של התחשבות בגורמים אלו.

תוכן עניינים:
מבוא
"דילמת האסיר"
אסטרטגיות דומיננטיות
אסטרטגית MAXMIN,MINMAX
שיווי משקל נאש
משחק "סכום אפס"
תמצית היסטורית של תורת המשחקים
THE CASTLE ON THE HILL
ביבליוגרפיה

מקורות:

the International Journal Of Game Theory.
http://levine.sscnet.ucla.edu/papers.htm- Economic and Game Theory Working Paper by David K. Levine.
The Castle on the Hill by David K. Levine , Department of Economics, UCLA Los Angeles, CA 90095. E-mail: dlevine@ucla.edu http://william-king.www.drexel.edu/top/eco/game/game.html
Game Theory: An Introductory Sketch : Basics, The Prisoners' Dilemma, Zero-Sum Games.
6. http://william-king.www.drexel.edu/top/prin/txt/Imch/Ch11ToC.html - Imperfect Competition and Game Theory.
http://william-king.www.drexel.edu/top/class/histf.html AN OUTLINE OF THE HISTORY OF GAME THEORY.
References : The Castle on the Hill: Abreu, D., D. Pearce and E. Stacchetti (1988), "Towards a Theory of Discounted Repeated Games with Imperfect Monitoring," Princeton.
Abreu, D., P. K. Dutta and L. Smith (1992), "Folk Theoems for Repeated Games: A Neu Condition," Unpublished Manuscript.
Binmore, K., A. Shaked and J. Sutton (1985), "Testing Non-Cooperative Bargaining
Theory: A Preliminary Study," American Economic Review, Vol. 75, No. 5, 1178-1180.
Dutta, P. K. (1991), "A Folk Theorem for Stochastic Games," University of Rochester, Rochester Center for Economic Research, Working Paper No. 293.
Fudenberg, D. and E. Maskin (1986), "The Folk Theorem for Repeated Games with Discounting and Incomplete Information," Econometrica, 54: 533-54.
Fudenberg, D., D. K. Levine and E. Maskin (1994), "The Folk Theorem with Imperfect Public Information," Econometrica, 62: 997-1039.
Rubinstein, A. (1982), "Perfect Equilibrium in a Bargaining Model," Econometrica, 97-110.

תגים:

תורת המשחקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת המשחקים", סמינריון אודות "תורת המשחקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.