היישום אינו מחובר לאינטרנט

האידיאולוגיה של חומייני

עבודה מס' 020232

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת השיעה, סקירת עיקרי תורתו, היחס לנשים, הגיהאד ועוד.

3,007 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור את מחשבתו האידיאולוגית דתית של האייטולה חומיני.
לאור רוחב הנושא אסקור את מחשבתו באופן כללי ואפרט ספציפית רק שני נושאים: מעמד האישה והג'יהד.

רקע
השיעה של שנים-עשר האימאמים היא הכת הגדולה ביותר באסלאם מאז 1501. אלמנטים ספציפיים של השיעה כמו תיאוריות האימאמים השונות והפרקטיקה של האוג'תיאהד נתפסים כמבטאים נטייה טבעית של שיעיזם נגד שלטונות אחרים בעולם.
מוסד העלמא השיעים או המוג'תהידים צמח בקרב המשכילים במאה ה-8.
המוג'תהידים ביססו את זכותם לפרש את העקרונות האסלאמיים במטרה להגיע להבנה עמוקה יותר של משמעות העקרונות הדוגמטיים של הקראן.
זכות האיג'תיהאד היתה פונקציה של לימודי דת מעמיקים, אינטרפרטצייה של החוק האסלאמי כללה גם פרשנות לגבי אורח החיים.
העלמא, מהווים מרכיב חשוב בעיצוב מעמד האישה בחברה האיסלמית. הללו החזיקו באופן מסורתי עמדה חשובה ובסוף המאה ה19- היו לא רק מטיפים ומלמדים אלא גם אלה האחראיים על צדק ואדמיניסטרציה הקשורים בדת. העלמא נשארו בלתי-תלויים במדינה ובאופן תיאורטי החזיקו את כל השליטים כחסרי לגיטימציה. העלמא בעולם
השיעי צברו כוח רב מתוקף היותם בקשר ישיר עם ההמון והיוו אופוזיציה נאמנה לשלטון האוטוקרטי. על פי השיעה, המשכיות השלטון היא לצאצאי עלי ונשארה אצל האימאם ה-12 שעד להופעתו לא יוכל להתקיים שלטון לגיטימי.
חוקי השיעה כפי שעוצבו במשך מאות שנים, שונים אך במעט מחוקי הסונה. בעוד שהקראן מקובל על-ידי שני הפלגים כמקור חקיקה ראשוני הסונה, כאוסף מסורות המיוחסות לנביא מוכחשת על-ידי השיעים המסתמכים על מסורות משלהם אשר מבוססות בעיקר על דרשות ופעולות של האימאמים השיעים. אחד מהאוספים השיעים
הללו הוא "נהג'יל בלאע'ה". זהו אוסף של דרשות ומכתבים המיוחסים לנביא עלי.
אוסף נוסף הוא "איצול אל-קאפי" של אל-קילאני אשר מכיל הצהרות של כל שנים-עשר האימאמים ונחשב כמקור ביטוי של הנביא דרך צאצאיו.
האימאם החמישי של אירן מחמד באכר ובנו ג'אעפר צאדיק שהיו מלומדים דתיים רמי-מעלה, ידועים כאלה שלקחו את העקרונות הידועים כ"אוצול" והפכו אותם לבסיס הדוקטרינה החוקית של השיעה התני-עשרית. במהלך מאות שנים ניכרים שינויים מועטים בדוקטרינה המוקדמת הזו. על בסיס מצוות החוק שבה, אנו מוצאים את ההבדלים בין הסונה לשיעה.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.הקדמה- הצגת השיעה
3.עיקרי תורתו
4.היחס לנשים
5.הגיהאד בתורתו של חומיני
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

מקורות:

1.מנשרי, דוד, איראן במהפיכה, תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד 1988.
2.טאהירי אמיר, רוח אללה: חומייני והמהפכה האסלאמית, תל-אביב, עם עובד, 1987.
3.לצרוס חוה, "השיעה בתורתו הפוליטית של חומייני", המזרח החדש, ל', 1981.
1.AZARI, FARAH. ED. WOMEN OF IRAN. LONDON: ITHACA PRESS 1983.
2.BAKHASH SHAUL, THE BEIGN OF THE AYATOLLASHS, NEW-YORK, 1984.
3.BECK, LOWIS KEDDIE NIKKI. EDS. WOMEN IN THE MOSLEM WORLD. CAMBRIDGE: HAVVARD UNIVERSITY PRESS, 1978
4.BAHAR , SIMA. "A HISTORICAL BACKGROUND TO THE WOMEN'S MOVEMENT IN IRAN" IN FARAH AZARI, ED WOMEN OF IRAN LONDON ITHACA PRESS, 1983.
5.FARHANG RAGAEE, ISLAMIC FALUES AND WORLD VIEW, UNIVERSITY PRESS OF AMERICA, 1983.
6.HUSSAIN, FRDSA, MUSLIN WOMEN, LONDON SYDNEY: CROOM HELM , 1984.
7.FATI ASGHAR. ED. WOMEN AND THE FAMILY IN IRAN. LEIDEN: E. J. BRILL, 1985.
8.LENCZOWSKI, GEORGE. ED. IRAN UNDER THE PAHLAVIS CALIFORNIA: STANFORD UNIVERSITY, 1978.
9.TABARI, AZAR. "THE WOMEN'S MOVEMENT IN IRAN: A HOPEFUL PROGNOSIS", FEMINIST STUDIES 12, NO.2 (SUMMER 1986), PP. 343-360.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האידיאולוגיה של חומייני", סמינריון אודות "האידיאולוגיה של חומייני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.