היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי קריירה אצל נשים בשלב אמצע החיים

עבודה מס' 010499

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת איפיוני נשים שעברו שינוי קריירה באמצע החיים ומהי מידת שביעות הרצונן משינוי זה לאחר מכן.

6,024 מילים ,18 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבדוק מהם המאפיינים של נשים שעברו שינוי קריירה באמצע החיים, מה היו הסיבות ומהי מידת שביעות הרצון משינוי זה לאחר מכן.

הצגת הנושא
בשנים האחרונות גברה ההתעניינות המדעית בנושא מעברי קריירה.
על פי מילון אבן שושן קריירה היא התעסקות לשם התקדמות מקצועית. על פי הגדרות אחרות, קריירה מוגדרת כמכלול ההתנסויות התעסוקיות במהלך חייו של הפרט, למרות שבמונח קריירה נעשה שימוש בדרך כלל רק בהתייחס להתמחויות מקצועיות (עורך דין רופא וכד'). אולם בעת האחרונה משתמשים במונח גם בהתייחס לעיסוקים אחרים, "פשוטים" יותר. מעבר קריירה מתייחס לשינוי המתבטא בהחלפת התחום המקצועי בו עוסק האדם.
ניידות ועזיבת מקום עבודה לצמיתות מטבעו מלווה ברגשות נפשיים, כמו כל פרידה.
נטייתו של עובד לעזוב את מקום עבודתו או מקצועו (אפילו שיהיה זה עסק משפחתי ותיק) אינה רק ממניעים כלכליים טהורים ולכן לא ניתן לנתחה בכלים כלכליים; היא קשורה גם בהישגי סטטוס (הישגיו במונחי יוקרה וסמכות) וגם ברקע החברתי של העובד.
ניתן להניח שבחברה שבה המסורת תופסת מקום נכבד במערכת קבלת ההחלטות יהיה למקצוע מסורתי או למקום עבודה כזה השפעה על ניידות העובד.
הסיבות להחלפת מקצוע יכולות להיות רבות, בחלקן אינטריזיות ובחלקן אקסטריזיות קשורות למקצוע או לא קשורות למקצוע. העבודה תנסה לבחון את שתי הקטגוריות, אם כי התיאוריות לבחירת מקצוע מניחות מוטיבציה אינטרינסית לשינוי עיסוק ואינן מתייחסות למניעים אקסטרינסיים. יתכן כי אנשים שינוי עיסוק משיקולים אקסטרינסיים לא ימצאו עיסוק חדש המאים להם יותר, ולא ימצאו סיפוק רב יותר גם אם הם בעלי דיפרנציאציה גבוהה, או בגיל גבוה יחסית. כמו כן קשה לנבא את גודל השינוי שיעשו.
בחברות סגורות ניתן לצפות לרצף תעסוקתי שפירושו שבן עוסק במקצוע שבו עובד אביו, ולא ינסה לא לעלות עליו בכישוריו בשל כבוד האב. קיימים גורמים שיוכיים, ובמציאות קימות חברות בהן יש הישגי סטטוס ואלמנט ההשגיות.
הניידות משולה לווקטור כוון עם כח. הכוון הוא לאן מועדים פני העובדים וה"כח" הוא מידת העצמה או הפער בין זמן היציאה מנקודת המוצא ועד הגיענו ליעד, כאשר כל גורם מפוצל לגורמי משנה. שני הגורמים עצמם תלויים במידה מובהקת במבנה המשק. במשק קפיטליסטי טהור נצפה לניידות גבוהה בהרבה מאשר במשק בעל ממשלה מכוונת.
במקרה היותר קיצוני במשק סוציאלי לחלוטין (כמו ברוסיה לשעבר).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מניעים לשינוי משלח יד
3. ניידות עובדים ומאפייניה
4. הלימה תעסוקתית
5. גיל ומשתני התנהגות תעסוקתית
6. מחקר איכותי3 - נשים שעברו הסבה מקצועית
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

ארנון שרון נורית, שינוי קריירה אצל נשים בין גיל 35-45 בחינת מרכיבי תהליך, האוניברסיטה העברית.
גזיאל ח., יסודות בניהול צבורי, דקל, ת"א, תשמ"ז.
וייסברג יעקב, נטיה לניידות עובדים בקרב שכירים בישראל, ירושלים, הג'וינט, 1978.
יזרעאלי דפנה, נשים כפולות קריירה, בר אילן, רמת גן, 1993.
ליבר נילי, שינוי קריירה בשלב אמצע החיים בקרב נשים, אוניברסיטת תל-אביב.
מלמד, שמואל, פגיעות עובדים מעבודה מונוטונית, המכון לבריאות העובד ושקומו ע"י בי"ח לוינשטיין, 1986.
ניידות עובדים 1964-1958 הוצאת המכון לפריון עבודה ויצור, 1966.
סמואל י.,יער א., תרבות העבודה בישראל, הוצאת משרד העבודה, 1984.
פלג, תמר, "שחיקה, הזדהות עם הקבוצה המקצועית והקשר שלהם עם העצמי המקצועי של המורים", ירושלים: האוניברסיטה העברית, בי"ס לחינוך, 1988.
פיינס איילה, שחיקה נפשית, תל-אביב, 1995.
קוויק ת., שיפור המוטיבציה בעבודה, אור-עם, ת"א, 1981.
קסטנברג מ, ניידות עובדי מדינה בישראל משתנים דמוגרפיים, תל-אביב,1989.
גור ארי אירית, "גיל ודיפרנציאצית דפוס הנטיות המקצועיות והקשר שלהם למשתני התנהגות תעסוקתית אצל אנשים אשר שינו עיסוקם מרצון", אוניברסיטת בר אילן, המחלקה לפסיכולוגיה, תשמ"ג.
HOLLAND J.L., MAKING VOCATIONAL CHOICES- A THEORY OF CAREERS. NEW-JERSY, 1973.
ARANYA N., BARAK A.,, "A TEST OF HOLLANDSW THEORY IN POPULATION OF ACCOUNTANTS", J.O. VOCATIONAL BEHAVIOUR, 1981, 19, PP.15-24.
GOTTFREDSON G.D., "CAREER STABILITY AND REDIRECTIONS IN ADULTHOOD, J.O. APPLIES PSYCHOLOGY, 1977, 62, PP. 436-445.
THOMAS L.E., ROBBINS P., "PERSONALITY AND WORK ENVIROMENT CONGRUENCE OF MID-LIFE CAREER CHANGERS, J.O. VOCATIONAL BEHAVIOR, 1977, 11, PP.291-304.
SAWYER LENORE, "COMPONENETS OF THE SEX DIFFERENCE IN DEPRESSION", REASEARCH IN COMMUNITY AND MENTAL

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי קריירה אצל נשים בשלב אמצע החיים", סמינריון אודות "שינוי קריירה אצל נשים בשלב אמצע החיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.