עבודות [1-9] מתוך 14 :: [עמוד 1 מתוך 2]
עבור לעמוד: 1 2 :: עמוד הבא >>

תוצאות חיפוש "חגים":


עבודה מס' 50928 SHOPPING CART DISABLED
ציון יום הכיפורים בגן הילדים, 2000.
סקירת מאפייני החג השונים ומקורותיהם ותכנית להעברת הנושא בגן הילדים.
5,948 מילים (כ-18.5 עמודים), 6 מקורות, 159.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
לכל אחד באשר הוא יש ייחוד כלשהו, ערכים שאיתם הוא גדל ומתבסס על פיהם.
כל אדם שייך לעם אשר מאחוריו היסטוריה משלו. זיכרונות, מאורעות, אישים וגיבורים שכולם התגבשו במשך הזמן והפכו לסמלים בחיי העם. הם נשמרו בתודעתו ובאים לידי ביטוי בתאריכים מסוימים, בימי מועד וזיכרון שנקבעו מדור לדור, שנספגו אצל כל אדם מהסביבה בה הוא גדל וממשפחתו. ימי מועד אלה, שמאחוריהם עומדים רגשות של פחד וחרדה או של רצון להודות על מה שיש, כל אלו מתגבשים ומתפתחים לימים שיש בהם משמעות, תוכן ומנהגים.
יום הכיפורים הבא כהמשכו הטבעי של ראש השנה החל בראש חודש תשרי, מופיע לאחר הימים שבין "כסה לעשור", כאשר הירח מכוסה מעיננו, כאשר חלים עשרת ימי תשובה שמסתיימים ביום הכיפורים. ראש השנה במשמעות המאוחרת יותר היה למשמעות רוחנית\נפשית- יום הדין. האווירה היא של חשבון נפש אישי, של בקשת מחילה, טיהור מחטאים, חרדה וחומרה. אווירה שמסתיימת רק לאחר יום כיפור. כבר מראש השנה ניתן להבחין במנהגים וסמלים המסמנים את התחושה הכללית- חרדה ודאגה למה שעלול להתרחש (מאזניים- מדגיש את השיקול והדיון, שופר- שיפור המעשים וכו'). הרצון להיות בסדר, להתפייס, לעשות טוב כדי שיהיה
טוב לפרט ולכלל הם היסוד החברתי של החג ומכאן המשכו ושיאו ביום הכיפורים.
הרצון שיהיה טוב מוביל אותנו לשים לב לערכים שונים שברצוננו להקנות וליחסים שבין אדם לאדם. כדי שיהיה טוב, אדם צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו ועם זולתו, לשקול את מעשיו, לבקש סליחה ומחילה, לגרום לפיוס עם עצמו, זולתו ועם ה'. על כל אדם לבדוק את מעשיו, להתחרט על מעשה רע שעשה בעבר וללכת בדרך הטוב. להתפלל עליו, על קרוביו, על ישראל ועל העולם כולו. מכאן נגיע בעצם ללבו של יום הכיפורים ולמשמעות שאנו רוצים להדגיש בגן- דין וחשבון שאדם נותן לעצמו עם חברו ועם אלוהים (במידה והגן הוא דתי).
עוד לפני שנדון בקבלת החג וכיצד נתכונן אליו, שאלנו את עצמנו מספר שאלות לגבי הנושאים שעליהם ברצוננו לדון. ברור לנו שאם נרצה לעסוק בחשבון נפש שכל אחד נותן לעצמו ובקשת סליחה מהזולת, נעסוק בחברות וניגע בנושאים שונים שבין אדם לחברו וכך נחווה ונכיר מושגים של וידוי, חרטה, סליחה, מחילה, כפרות ופיוס. אך נשאלת השאלה, אם לוקחים בחשבון שהגן הוא גן חילוני, האם עלינו לעסוק בבקשת סליחה מ-ה'? האם ההסבר שיום הכיפורים הוא יום הדין אינו גורם לפחד וחרדה מיותרת אצל ילדי הגן? האם יהיה נכון לומר שה' הוא המחליט מי ימות ומי יחיה? שהוא השופט והדיין? שהכל תלוי בו?
נושא נוסף שיש לשים אליו דגש ולחשוב כיצד מתמודדים איתו הוא נושא המלחמה שאי אפשר להתעלם ולפסוח עליה. בכל בית בישראל נחשפים למלחמה האיומה הן מצד התקשורת הן במשפחות שנפגעו באופן אישי, משפחות בהן נגע השכול. לכן, הילדים הנחשפים ישאלו שאלות, יעלו בהם מחשבות שונות ורצוי לדעתנו במידה כלשהי לציין את המלחמה, את החיילים שנהרגו למען המדינה.

תוכן עניינים:
מצוות ומנהגי החג
התפתחות היסטורית - מקורות החג
המועד במקורות - חז"ל
כיצד נחגג יום הכיפורים בגולה ובא"י בעדות השונות
מקום החג בחברה
יום הכיפורים בגן
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 50633 SHOPPING CART DISABLED
הנביא חגי - נבואותיו של חגי בין התפישה הריאליסטית לתפישה האסכטולוגית והתקוות שבהן לעתיד., 2000.
1,886 מילים (כ-6 עמודים), 5 מקורות, 118.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
חגי - פעילותו של הנביא

תוכן העניינים            hg0633
מבוא
ספר חגי ( זמן , רקע , נוסח ונקודות מרכזיות(
פעולותיו הנבואיות של חגי
סיכום
ביבליוגרפיה


מבוא
אחרית הימים היא תפיסת העולם המושלם העתיד לקום לפי תוכנית אלוהית בקץ
הימים. תורת אחרית הימים (אסכטולוגיה) ביהדות עוסקת בראש ובראשונה
בייעודו של העולם, ומקדישה תשומת לב מעטה לעתידו של הפרט. העיסוק המרכזי
באסכטולוגיה היהודית הוא במה שנוגע לעם ישראל כעמו של האל ולניצחונם
הסופי של אמת האל וצדקתו. כאשר תתגשם תקופת אחרית הימים, ישרור שלום
בין כל בני האדם, בין כל העמים ובין כל היצורים ביקום. זה היה אחד הנושאים
המרכזיים במחשבה היהודית מימי המקרא עד לתקופה המודרנית.
יסודות אחרים ומושגי מפתח נוספים באסכטולוגיה היהודית הם :
- יום ה' , ההופך ליום הדין, בו יש דגש כפול. ראשית, ביום זה ישפוך האל את זעמו
על כל אלה שהכעיסו אותו ובו יקח עמו נקם מאוייביו. שנית, זו תהיה התקופה
שבה תצא לאור צדקתם של הצדיקים. הנביאים העניקו למושג זה תוכן מוסרי :
עונש לרשעים וגמול לצדיקים.
- המלחמה בין כוחות הטוב לכוחות הרע (גוג ומגוג).
- בשנים האחרונות רמזו כמה קבוצות חסידיות, כי קיימם סימנים לבואו הקרוב
של המשיח.
- שיבת היהודים הגולים לארץ מולדתם (קיבוץ גלויות).

בימינו, הפירוש החדש שניתן לרעיונות האסכטולוגיים קורא ליצירת עולם טוב
יותר. היהדות הרפורמית, שדחתה את האמונה במשיח בדמות אדם, אימצה את
החזון של עולם, המתקדם לעבר עידן אחרית הימים, שבו ישלטו השלום והצדק
שלטון מוחלט.

בעבודתי זו, אתמקד בנבואותיו של חגי העומדות בין התפישה הריאלית לתפישה
האסכטולוגית והתקוות שבהן לעתיד, הקשורות במושגים מוחשיים מאוד:
המקדש ההולך ונבנה וזורבבל המנהיג בפועל.


ביבליוגרפיה
1. מ. דובשני, עיקרי הנבואה, הוצאת יבנה, ת"א, 1997, ע"מ  .171 - 167
2. אנציקלופדיה מקראית, הוצאת מסד ביאליק, ירושלים , 1958, ע"מ  . 145 - 138
3. פרופ' יוסף קלוזנר, הנביאים, הוצאת מדע, ירושלים, 1954, ע"מ  .227 - 219
4. אנציקלופדיה ליהדות, ספרי מעריב, הוצאת אור - יהודה 1994 , ע"מ  . 36 - 35
5. ד"ר ישראל חגי, גמול ושיבה, הוצאת ח"י, 1993 , ע"מ .178 - 163



 
עבודה מס' 60826 SHOPPING CART DISABLED
חג הפורים, 2001.
סקירת מצוות ומנהגי החג תוך התייחסות לקיומם בעדות השונות.
10,900 מילים (כ-33.5 עמודים), 13 מקורות, 199.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
חג הפורים

תוכן עניינים
מבוא
רקע על חג הפורים
ההבדל בין מצוות ומנהגים
פרק א' - מצוות הפורים
מצוות פורים בעדות השונות
פרק ב' - מנהגי הפורים
מנהגי פורים בעדות השונות
סיכום
ביבליוגרפיה

עבודה זו סוקרת את המצוות והמנהגים של חג הפורים.
תחילה יובא רקע על החג ועל ההבדל בין המצוות למנהגים. בפרק הראשון יוצגו  7
מצוות החג: א. קריאת המגילה. ב. משלוח מנות. ג. מתנות לאביונים. ד. סעודת
פורים. ה. תפילת "על הניסים" בתפילה ובברכת המזון. ו. קריאה בתורה. ז. איסור
הספד ותענית.
בפרק השני יוצגו מנהגי החג - א. תענית אסתר. ב. הכאת המן. ג. התחפשות. ד.
שתיית יין. ה. עד לא ידע. ו. מאכלים. ז. רב של פורים. ח. מאכלי פורים. ט. משחקים.
י. התבשמות. יא. תהלוכות.
בכל פרק נתייחס גם לאופן קיום המצוות והמנהגים בקהילות ישראל השונות.

 
עבודה מס' 66818 SHOPPING CART DISABLED
כשרות בבתי מלון בישראל, 2005.
המגבלות שחלות על בית המלון, תפקידיו של משגיח הכשרות, היערכות בית המלון לקראת חגי הפסח ויום כיפור, ושמירת השבת במלון.
1,150 מילים (כ-3.5 עמודים), 0 מקורות, 54.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
רוב בתי המלון בארץ הם מלונות כשרים, זאת למרות שלא חלה עליהם חובה על פי חוק לשמור על הכשרות במלון.
העובדה כי רוב המלונות בארץ כשרים נובעת מרצונותיהם של הצרכנים, כלומר על פי סקרים נמצא כי מעל מחצית מהאוכלוסיה מגדירה עצמה כשומרת כשרות.
המידע הספציפי לגבי שמירת הכשרות במלונות בעבודה זו מתבסס בעיקרו על שיחה שקיימנו על מנהל אגף מזון ומשקאות במלון דן פנורמה בתל אביב - מר זאב קרן.

מתוך העבודה:
תעודת הכשרות למלונות מונפקת על מועצת הרבנות הראשית או על ידי הרבנות המקומית לתקופה של עד שנה.
במלון דן פנורמה תעודת ההכשר ניתנת למלון על ידי הרבנות הראשית אחת לשלושה חודשים, כאשר מי שמחליט האם המלון עומד בסטנדרטים המאפשרים מתן תעודת כשרות , הוא משגיח הכשרות אשר עובד במלון.
את תעודת הכשרות יש להציג במקום בולט כך ככל מי שחפץ בכך יוכל לראותה.
במלון דן פנורמה תעודת הכשרות נמצאת במשרדו של מנהל מזון ומשקאות ובעת הצורך היא מוצגת לאורחי המלון.
ישנם מלונות אשר מציגים את התעודה דרך קבע על אחת מקירות חדר האוכל.
 
עבודה מס' 64406 SHOPPING CART DISABLED
משמעות המילים, קיימו וקיבלו, במגילת אסתר, 2000.
חשיבות החג וחשיבותה של האימרה "קיימו וקיבלו" על פי הפרשנים השונים.
6,525 מילים (כ-20 עמודים), 9 מקורות, 238.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
מגילת אסתר היא אחת המגילות החשובות ביותר, הנקראת בפורים, וממנה לומדים אנו מוסר השכל רב. הרמב"ם כותב: "כל ספרי הנביאים וכל הכתובים עתידין ליבטל לימות המשיח חוץ ממגילת אסתר והרי היא קיימת כחמשה חומשי תורה וכהלכות תורה שבעל פה שאינן בטלין לעולם" . חז"ל  בססו זאת על פסוק "דברי שלום ואמת"  וטענו כי יש במגילה סודות עצומים.
חג הפורים מלמד אותנו ומורה לנו באצבע מכוונת את גודל השגחת ה' על ישראל בכל מקום, בכל זמן ועל ידי כל אחד ואחד. לא רק בארץ ישראל מקום חיותינו העיקרי, ככתוב בתורה  : "תמיד עיני ה' אלוהיך בה מרשית השנה ועד אחרית השנה", אלא גם בארץ לא להם, במרחקים ובמרחבים, מהודו ועד כוש, רצים האחשתרנים רוכבי הרכש לבשר את ישועת ה'. מהמגילה רואים כי לא רק בזמן גילוי דבר ה' על ידי נביאיו- שליחיו ובזמן עמוד הכהן לאורים ותומים, אלא גם בזמן האימה והחשיכה, כאשר המלך השולט בכיפה הוא מלך המשתאות שמבחר שריו ועבדיו עומדים לצפות ולהתבונן בגופות הנשים, וכל מה שממלא את דעתם וראש מאוויהם הוא מי האישה הנושאת חן בעיניהם. גם במשתה הזה חוט חן וחסד נמשך דווקא על הצנועה והיקרה- אסתר היא הדסה, שגם הפרוצים לא יכולים שלא להתפעל מזיו קדושתה ואצילותה. אפילו המלך המגושם, שנמשל בחז"ל לדב המסורבל, איננו יכול שלא להושיט לה את שרביט הזהב ולמלא את רצונה, הנמשך מהרצון של כנסת ישראל השמה בפי אסתר את דבריה: ואתה קדוש יושב תהילות ישראל, בך בטחו אבותינו, בך בטחו ולא בושו. וכך אומרת אסתר: "כי איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי ואיככה אוכל וראיתי באבדן מולדתי". על ידי הכל עושה הקב"ה את שליחותו, ממוכן המוכן לפורענות הוא היועץ את העיצה שמביאה אסתר אל המלכות, המן במו ידיו מכין את העץ לתלייתו, וגם חרבונא סריס המלך מגיע ברגע הנכון ואומר בדיוק את מה שהיה צריך להגיד.
חג הפורים הוא האחרון בחגי התנ"ך וחשיבתו רבה בעיקר לאור העובדה שהאם קיבל וקיים את מה שנאמר עליו, ובכך הוריד את התווית שהודבקה לו לכאורה בקבלת הר סיני כי הקב"ה כפה עליהם הר כגיגית. מכאן החשיבות הרבה של העבודה הנוכחית. כלומר, מטרת העבודה היא לבחון את החשיבות של האימרה קיימו וקיבלו על מנת להראות את מסירות הנפש והאמונה של העם.
העבודה תסקור ראשית את חשיבות החג ולאחר מכן את החשיבות הרבה של המשפט "קיימו וקיבלו". כפי שנראה להלן יש מחלוקת בין המפרשים למה הכוונה בדיוק ומה התכוון מחבר המגילה לומר בכך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהות החג פורים
  2.1 מהו עניין פורים
  2.2 חודש אדר כחודש טוב ליהודים
3. מהות המצווה קיימו וקיבלו
  3.1 רעיון הבחירה החופשית
  3.2 קבלת התורה בפורים
  3.3 מחיית עמלק וקבלת התורה
  3.4 אהבה כופה
  3.5 קיימו וקיבלו- היכן
  3.6 מצוות "קיימו וקיבלו" לזירוז המשיח
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת מכללה דתית.

מתוך העבודה:
החג הינו בעל סמליות מיוחדת. החג נחוג בעקבות הנס שנעשה ליהודים בימי אחשוורוש, והוא למעשה החג היחיד שלא נחוג בעקבות "יציאת מצרים". אי לכך החג שונה משאר החגים: הוא לא יתבטל בימות המשיח. בחודש אדר אירעו שני מעשים נוספים המגבירים את חשיבות החודש: נולד ומת משה רבנו. המן הפיל פור כי חשב שבחודש שבו מת משה יחשק מזלו אולם לא ידע כי באותו חודש הוא נולד. אי לכך לחודש זה חשיבות רבה ולכן יהודי שיש לו דין עם גוי, יתדיין באדר.
שמחת הפורים היא אחד החגים החשובים של העם היהודי, למרות שאינה מן התורה. השמחה של נצחון היהודים נחוגה בווריאציות שונות, ובדבקות כל כך רבה, עד שאפילו מותר לאדם להשתטות על מנת לשמוח.
 
עבודה מס' 63440 SHOPPING CART DISABLED
מרד חג הפסחא ותרומתו לקבלת עצמאותה של אירלנד, 2000.
השתלשלות העניינים והנסיבות הבינלאומיות.
2,727 מילים (כ-8.5 עמודים), 14 מקורות, 198.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים
מבוא
רקע היסטורי
בעד ונגד המרד
השלכות המרד
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מבוא
בתאריך 24 באפריל 1916, לאחר הכרזת עצמאות סמלית, ניסו כ 1500 איש, חברים בארגוני
מחתרת אירים, להשתלט על בנייני מפתח בדבלין, במטרה לערער את השלטון הבריטי ולהקים
מדינה אירית עצמאית. המרד, שהתרחש ביומו השני של חג הפסחא, נקרא מאז  The Easter
rising. הוא הסתיים בכישלון חרוץ, נהרגו 450 אירים, 2500 אזרחים ולוחמים נפצעו, ומנהיגי
המרד נתפסו והוצאו להורג. למרות הכישלון הצבאי יש הטוענים כי מרד זה היווה נקודת מפנה
בהתייחסות ממשלת בריטניה לשאלת אירלנד, ובכך סלל את הדרך לעצמאות אירלנד בשנת
1922. בעבודה זו אבקש לבדוק את השתלשלות האירועים שהובילו למרד, ההתלבטויות וחילוקי
הדעות בהנהגה האירית על רקע מלחמת העולם הראשונה עד ההחלטה לצאת למרד, הנסיבות
הבינ"ל שאפשרו יציאה למרד, והשלכות המרד על פתרון שאלת אירלנד. העבודה מורכבת מפרק
שיסקור את הרקע ההיסטורי לנוכחות הבריטית באירלנד והאירועים שקדמו למרד עד
התפרצות האלימות; פרק שיסקור את הויכוחים בהנהגה האירית על רקע מלחמת העולם
הראשונה; ופרק שיסקור את השלכות המרד עד לקבלת העצמאות.
המרד בחג הפסחא 1916 מהווה דוגמא למצב בו יש עירוב בין מאבק לאומי לעצמאות ומלחמה
עולמית, וכפי שהוכיחה ההיסטוריה מקרה זה לא היה חד פעמי (מאבק העצמאות בארץ ישראל
על רקע מלחמת העולם השנייה והדילמה האם יש להמשיך להלחם במנדט או לסייע לבריטים
במלחמתם בגרמנים). אומנם  המרד הוא לכאורה אירוע מקומי אך בהחלטה לצאת למרד היה
משקל כבד לאירועים בינ"ל, והשתלשלות האירועים שבאו בעקבותיו הולידו מדינה חדשה
במערכת.


 
עבודה מס' 50246 SHOPPING CART DISABLED
משפחת חוסייני בירושלים משלהי התקופה העות'מאנית עד תקופת המנדט, 1999.
מעמד המשפחה בירושלים, היריבות עם משפחת נאשאשיבי ודמותו של חג' אמין אל חוסייני.
3,588 מילים (כ-11 עמודים), 10 מקורות, 148.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
עבודה זו עוסקת במשפחה חשובה שצמחה מבין חומות ירושלים לאורך דורות ארוכים, משפחת חוסייני. זו היא משפחה שפילסה לה דרך, מעמד ויוקרה בקרב משפחות האעיאן שהיוו את נכבדי העיר ירושלים שצמחו בתקופה העת'מאנית שבה ירושלים הייתה בירתה של סנג'ק. ירושלים תרמה רבות לצמיחת שכבה חברתית משגשגת זו.
חשיבותה הדתית וקדושתה של ירושלים השתמרה לאורך שנים בעיני המוסלמים, הנוצרים והיהודים. מעמד העיר נבנה על-ידי בנית בתי-ספר, מסגדים ומוסדות נוספים שנבנו במשך השנים. מוסדות החינוך שנבנו, משכו עלמא רבים לעיר אשר התיישבו בה והקימו את משפחותיהם בה .1
במאה ה- 19 האעיאן התחזקו שכן השלטון העת'מאני ששלט באותה עת נחלש.
קבוצות העלמא נהפכו לקבוצת הכוח העיקרית בעיר וכך הם הפכו לחלק ממערכת המנהל והשלטון העת'מאני המקומי. על מנת לקבל את תואר האעיאן המשפחות היו צריכות להיות בני משפחות ותיקות בעיר. בראשית המאה ה- 19 המשפחה השלטת בקרב האעיאן היו החוסיינים. משפחת חוסייני עלתה לגדולה ונחשבת לאחת המשפחות החזקות ביותר מבין קבוצת נכבדי העיר בתקופה העות'מאנית.
משפחת חוסייני מילאו תפקידים פוליטיים וחברתיים חשובים שכן לא היו מנהיגים זרים ששלטו באזור באופן קבוע .2
המשפחה מסועפת ורבת צאצאים ומפעלי חיים לכן חשוב להבין את אישיותם, חייהם ופועלם לאורך התקופות השונות בירושלים וסביבותיה, תוך כדי דיון בדמויות מרכזיות של המשפחה, בקונטקסט של משפחות אעיאן נוספות כגון משפחת נשאשיבי, משפחת אל-דג'אני ועוד.
עבודה  תדון בפרקה הראשון בחיי משפחת חוסייני וביסוס מעמדה הפוליטי בירושלים כאשר תתמקד באישים מרכזיים מתוכה אשר תרמו להאדרת שם המשפחה במאה התשע-עשרה והמאה העשרים. הפרק השני של העבודה יעמוד על
היריבות בין משפחת חוסייני למשפחת נשאשיבי שנבע מתוך מעמדם החברתי בירושלים. פרקה האחרון של העבודה יגע באשיותו ופועלו של חאג' אמין אל חוסייני, שמונה למופתי ירושלים בזמן אותה יריבות, הוכחה ניצחת לחוזק מעמדם והשפעתם של החוסיינים אל מול הנשאשיבים בתקופת המאה ה- 19 בירושלים.
---------------------------------------------------------------------------------
1. עאדל מנאע, סנג'ק ירושלים בין שתי פלישות (1831-1798) מנהל וחברה, (דצמבר 1986), עמ' -242
245
2. שם

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. משפחת חוסייני ומעמדה בירושלים
3. היריבות בין משפחת חוסייני למשפחת נשאשיבי
4. חאג' אמין אל-חוסייני
5. סיכום
.6הערות שוליים
7. ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 69319 SHOPPING CART DISABLED
"שבתות וחגים", 2010.
ניתוח הסדרה.
3,993 מילים (כ-12.5 עמודים), 11 מקורות, 299.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הסדרה שבתות וחגים, אותה בחרנו לנתח, אינה סדרה רגילה. הסדרה מביאה בצורה מקורית וייחודית את סיפורם האישי של קבוצת חברים בני שלושים אך אם זאת משלבת את אותם סיפורים, דמיוניים כביכול, עם אירועים אמיתיים מחיי החברה הישראליים שאכן התרחשו במציאות. ההתמודדות של הגיבורים עם מצבים ומקרים שכל אחד מאיתנו הצופים מתמודדים איתם ביומיום, מביאה להזדהות, להרגשת סולידאריות ובעיקר להנאה מרובה בעת הצפייה.
בחרנו לנתח סדרה זאת כיוון שהיא היוותה אצלנו, יותר משאר הסדרות, אבן מחלוקת לגבי טיבה. שנינו הסכמנו שהיא סדרה בעלת תסריט הכתוב בצורה ייחודית, אך נוצר בינינו וויכוח לגבי אופן העברת המסר בסיפורים, לגבי הצילום ולגבי בחירת האלמנטים המתאימים לכל סצנה. מתוך השיח שנוצר, לא רק בין שנינו, באותה תקופה בה הסדרה הייתה מוקרנת, ניתן לראות שהסדרה הייתה משמעותית ומעניינת מספיק שתמשוך אליה הדים של התעניינות וביקורת, אם חיובית ואם שלילית.

רצף הפרקים: עונה 4.
פרק 40: רפי ואלה עוזרים לאבי לוי, חבר ילדות של רפי שחזר בתשובה, לחזור לביתו לאחר שגזר על עצמו תענית דיבור. דניאלה מתאהבת בשותף שלה לדירה ולא מצליחה להתמודד עם זה.
פרק 41: יואל קם מהשלושים על אביו ומתרגל לחיי הרווקות בדירתו החדשה, פוגש אישה צעירה שעוזרת לו להשתחרר ולעשות דברים שמעולם לא העיז. רפי ואלה נפגשים לארוחת ערב עם אלון, הבן זוג האחרון של אלה. שירה נפגשת עם פסיכולוגית בניסיון להתמודד עם הגירושים ליואל.
פרק 42: דורון, אחיו של רפי, ומרים אשתו דנים בעתידם הכלכלי. רפי מבקר את שירה ומספר לה על הריחוק בזוגיות שלו עם אלה. אלה לוקחת עבודה חדשה במחקר ושם היא פוגשת את אלון.

מתוך העבודה:
ייצוג המשפחה:
הייצוג המשפחתי שמתואר בסדרה אינו של משפחות מסורתיות, אלא מוצגות לנו משפחות תל-אביביות בעלות מבנה מודרני. רפי ואימה של דניאלה גרושים, רפי ואלה מגדלים יחדיו ילדה ללא נישואים, יואל ושירה גם הם גרושים, ויואל מנהל כל מיני מערכות יחסים קצרצרות עם נשים צעירות ממנו.
 
עבודה מס' 69922 SHOPPING CART DISABLED
תכנון יחידת הוראה - חנוכה, 2008.
הצגת שלושה מערכי שיעור תמציתיים לכיתה א' בנושא: "חג החנוכה על שלל מרכיביו".
1,190 מילים (כ-3.5 עמודים), 0 מקורות, 79.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
המקצוע: חגים ומועדים
נושא היחידה: חג החנוכה על שלל מרכיביו
אוכלוסיית היעד: מליאה-כיתה א'

כל מערך שיעור מחולק ל: רציונאל, מטרות השיעור ורצף פעילות (טבלה)

מתוך העבודה:
מאחר וזהו שיעור ראשון בנושא חג החנוכה, ומדובר בילדי כיתה א' הלומדים על נושא זה בביה"ס בפעם הראשונה ואין לנו ידע מה הוא למד בשנים הקודמות, חשוב להתחיל עם בד' הידע של התלמידים כדי לדעת את מקומם מבחינת הנושא ואת רוחב ידיעותיהם, כמו כן מאחר והילדים נמצאים בשלב בו ציר הזמן בעייתי, הילדים יעלו זיכרונות מכל התקופות, חגים והאירועים בחייהם ולכן בביצוע שיעור מקדים נערוך "סדר" במחשבותיהם בנוגע לחג הנ"ל.
בביצוע מיפוי האלמנטים שמרכיבים את החג עפ"י נושאים אנו מרוויחים "על הדרך" מודלינג של מיון והכללה.
 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/08/2014
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 14 :: [עמוד 1 מתוך 2]
עבור לעמוד: 1 2 :: עמוד הבא >>