היישום אינו מחובר לאינטרנט

משמעות המילים, קיימו וקיבלו, במגילת אסתר

עבודה מס' 064406

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חשיבות החג וחשיבותה של האימרה "קיימו וקיבלו" על פי הפרשנים השונים.

6,525 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מגילת אסתר היא אחת המגילות החשובות ביותר, הנקראת בפורים, וממנה לומדים אנו מוסר השכל רב. הרמב"ם כותב: "כל ספרי הנביאים וכל הכתובים עתידין ליבטל לימות המשיח חוץ ממגילת אסתר והרי היא קיימת כחמשה חומשי תורה וכהלכות תורה שבעל פה שאינן בטלין לעולם" . חז"ל בססו זאת על פסוק "דברי שלום ואמת" וטענו כי יש במגילה סודות עצומים.
חג הפורים מלמד אותנו ומורה לנו באצבע מכוונת את גודל השגחת ה' על ישראל בכל מקום, בכל זמן ועל ידי כל אחד ואחד. לא רק בארץ ישראל מקום חיותינו העיקרי, ככתוב בתורה : "תמיד עיני ה' אלוהיך בה מרשית השנה ועד אחרית השנה", אלא גם בארץ לא להם, במרחקים ובמרחבים, מהודו ועד כוש, רצים האחשתרנים רוכבי הרכש לבשר את ישועת ה'. מהמגילה רואים כי לא רק בזמן גילוי דבר ה' על ידי נביאיו- שליחיו ובזמן עמוד הכהן לאורים ותומים, אלא גם בזמן האימה והחשיכה, כאשר המלך השולט בכיפה הוא מלך המשתאות שמבחר שריו ועבדיו עומדים לצפות ולהתבונן בגופות הנשים, וכל מה שממלא את דעתם וראש מאוויהם הוא מי האישה הנושאת חן בעיניהם. גם במשתה הזה חוט חן וחסד נמשך דווקא על הצנועה והיקרה- אסתר היא הדסה, שגם הפרוצים לא יכולים שלא להתפעל מזיו קדושתה ואצילותה. אפילו המלך המגושם, שנמשל בחז"ל לדב המסורבל, איננו יכול שלא להושיט לה את שרביט הזהב ולמלא את רצונה, הנמשך מהרצון של כנסת ישראל השמה בפי אסתר את דבריה: ואתה קדוש יושב תהילות ישראל, בך בטחו אבותינו, בך בטחו ולא בושו. וכך אומרת אסתר: "כי איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי ואיככה אוכל וראיתי באבדן מולדתי". על ידי הכל עושה הקב"ה את שליחותו, ממוכן המוכן לפורענות הוא היועץ את העיצה שמביאה אסתר אל המלכות, המן במו ידיו מכין את העץ לתלייתו, וגם חרבונא סריס המלך מגיע ברגע הנכון ואומר בדיוק את מה שהיה צריך להגיד.
חג הפורים הוא האחרון בחגי התנ"ך וחשיבתו רבה בעיקר לאור העובדה שהאם קיבל וקיים את מה שנאמר עליו, ובכך הוריד את התווית שהודבקה לו לכאורה בקבלת הר סיני כי הקב"ה כפה עליהם הר כגיגית. מכאן החשיבות הרבה של העבודה הנוכחית. כלומר, מטרת העבודה היא לבחון את החשיבות של האימרה קיימו וקיבלו על מנת להראות את מסירות הנפש והאמונה של העם.
העבודה תסקור ראשית את חשיבות החג ולאחר מכן את החשיבות הרבה של המשפט "קיימו וקיבלו". כפי שנראה להלן יש מחלוקת בין המפרשים למה הכוונה בדיוק ומה התכוון מחבר המגילה לומר בכך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מהות החג פורים
2.1 מהו עניין פורים
2.2 חודש אדר כחודש טוב ליהודים
3. מהות המצווה קיימו וקיבלו
3.1 רעיון הבחירה החופשית
3.2 קבלת התורה בפורים
3.3 מחיית עמלק וקבלת התורה
3.4 אהבה כופה
3.5 קיימו וקיבלו- היכן
3.6 מצוות "קיימו וקיבלו" לזירוז המשיח
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת מכללה דתית.

קטע מהעבודה:

החג הינו בעל סמליות מיוחדת. החג נחוג בעקבות הנס שנעשה ליהודים בימי אחשוורוש, והוא למעשה החג היחיד שלא נחוג בעקבות "יציאת מצרים". אי לכך החג שונה משאר החגים: הוא לא יתבטל בימות המשיח. בחודש אדר אירעו שני מעשים נוספים המגבירים את חשיבות החודש: נולד ומת משה רבנו. המן הפיל פור כי חשב שבחודש שבו מת משה יחשק מזלו אולם לא ידע כי באותו חודש הוא נולד. אי לכך לחודש זה חשיבות רבה ולכן יהודי שיש לו דין עם גוי, יתדיין באדר.
שמחת הפורים היא אחד החגים החשובים של העם היהודי, למרות שאינה מן התורה. השמחה של נצחון היהודים נחוגה בווריאציות שונות, ובדבקות כל כך רבה, עד שאפילו מותר לאדם להשתטות על מנת לשמוח.

תגים:

פורים · מגילת · אסתר · אחשוורוש · חגים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משמעות המילים, קיימו וקיבלו, במגילת אסתר", סמינריון אודות "משמעות המילים, קיימו וקיבלו, במגילת אסתר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.