עבודות [1-9] מתוך 16 :: [עמוד 1 מתוך 2]
עבור לעמוד: 1 2 :: עמוד הבא >>

תוצאות חיפוש "הורה":

עבודה מס' 67485 SHOPPING CART DISABLED
ריקוד ההורה בארץ ישראל, 2004.
התגלגלותו של ריקוד ההורה לארץ ישראל והתפתחותו.
2,039 מילים (כ-6.5 עמודים), 10 מקורות, 199.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
ריקוד ההורה אשר כל כך מזוהה עם ישראל, למעשה הגיע מארצות הבלקן, אך למרות זו בשל היותה מקום נחמה ושמחה לחלוצים, תפסה ההורה את מקומה בלב העם והתפתחה עם השנים, וגם כיום שנדמה שההורה נמצאת בדעיכה, היא נמצאת כסממן הלאומי הן בארץ ובהן בחו"ל.

מטרתה של העבודה לסקור את התפתחות ההורה בארץ ישראל, ואת מקורה, העבודה כוללת גם את דמויות המפתח העיקריות של ההורה באותה עת, כגון ברוך אגדתי, לאה ברגשטיין,רבקה שטרומן וגורית קדמן. העבודה המקיפה ובנויה ממקורות רבים' בעיקרים מבית אריאלה.

תוכן עניינים:
מקור ההורה
מוזיקה וצעדי ריקוד ההורה
התפתחות ההורה בארץ ישראל
קיום ההורה כיום בארץ ישראל
סיכום וביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

מתוך העבודה:
מקור המילה הורה הינה מהמילה היוונית Choreia שפירושה ריקוד, כזהה למילה כוריאוגרפיה אשר מגיעה מאותה מילה.
למרות שההורה נחשב ריקוד ארצישראלי, למעשה מקורה בבלקן, מקורו שם הוא ריקוד עם. באנציקלופדיה העברית (תשכ"ט, 938) זוהי הגדרה להורה:
הורה, מילה שאולה מהספה היוונית- מחול העם הוואלכי והוא מצוי גם במחולות של עם ארצות הבלקן האחרות , וכן האנטליה.
ההורה שמקורה בארצות הבלקן אינה זהה בכל המדינות, לדוגמה בבולגריה, אשר יש מספר סוגים שונים של ההורה, או כפי שהיא נקראת בבולגריה :HORO, בבולגריה יש להורה חשיבות רבה לסביבה הכפרית ולאורך החיים העממים.
 
עבודה מס' 65732 SHOPPING CART DISABLED
חווית האבהות של הורה הומוסקסואל, 2001.
באיזו מידה שונה חווית ההורות של הומוסקסואל מהורה רגיל; האם הומוסקסואל, בגלל נטיותיו תופס בצורה שונה את חווית ההורות.
4,363 מילים (כ-13.5 עמודים), 23 מקורות, 198.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
הומוסקסואל הוא אדם, גבר או אישה, שנטיותיו המיניות הן כלפי בן מינו, או בת מינה. המילה הומוסקסואל נכנסה לשימוש לראשונה ב 1869 בגרמניה והיא צירוף של המילה היוונית ל"אותו" והמילה הלטינית ל"מין".
לגבי מקור ההומוסקסואליות מתקיים דיון מאז 1800, אז טען מאגנוס הירשפלד, מייסד התנועה הראשונה להומוסקסואליות בגרמניה, שמדובר במקור ביולוגי. בשנים האחרונות היה מקובל הדגם הפסיכיאטרי באשר למקורות ההומוסקסואליות, אך לאחרונה חזרו החוקרים להתמקד דווקא במקורות ביולוגיים-גנטיים של מיניות האדם. למרות שעדיין אין מחקרים שמצביעים חד-משמעית שבסיס הנטייה המינית הוא ביולוגי-גנטי. נראה שהעדויות המחקריות מצניעות לכיוון זה.  "קיימת עדות, אם כי מקדמית, המצביעה בבירור על בסיס גנטי או ביולוגי לכל הנטיות המיניות... המרכיב הביולוגי בנטייה המינית נקבע למעשה עם הלידה ואנו יודעים בבירור שהנטייה המינית איננה ניתנת לשינוי או לבחירה".
יחד עם זאת עדיין יש פסיכיאטרים, פסיכואנליטיקאים ופסיכולוגיים הטוענים שההומוסקסואליות היא מחלת נפש "הניתנת לריפוי", או שניתן "לצמצם רגשות הומוסקסואליים", זאת במגוון של טכניקות כמו הלם חשמלי, ניתוחי מוח, זריקות הורמונים וסירוס.

הורים הומוסקסואליים כמובן לא יכולים ללדת ילדים. עומדות בפניהם אפשרויות האימוץ הוא הולדת ילדים בעזרת בת זוג. במקרה הראשון לילד יש שני הורים ממין זכר, ואילו במקרה השני הורים משני המינים, אולם עדיין האב הינו בעל נטיות מיניות שונות מאשר אב במשפחה רגילה, דבר המשפיע כמובן על מערכת היחסים במשפחה.
שאלת המחקר היא באיזו מידה שונה חווית ההורות של הומוסקסואל מהורה רגיל; האם הומוסקסואל, בגלל נטיותיו תופס בצורה שונה את חווית ההורות.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
מאפייני הומוסקסואלים
2.1 הגדרת הומוסקסואליות
2.2 הומוסקסואליות כסטיה
2.3 הומוסקסואל כהורה
2.4 זהות מינית של ילדים
חווית ההורות
3.1 חווית הומוסקסואל מול הטרוסקסואל
3.2 חוות האב מול חווית האם
דיון- חווית ההורות של הומוסקסואל
4.1 השפעת היפוך בתפקידי המין על חוויותיו של הגבר
4.2 השפעת החברה על חווית ההורות
4.3 השפעה שלילית על החוויה בשל שוני בהעדפות מיניות
סיכום
ביבליוגרפיה

מתוך העבודה:
הומוסקסואליזם הוא מצב בו העדפותיו המיניות של גבר שונות מהמקובל בחברה. אי לכך יש ספק באשר להיותו בעל תכונות גבריות.
פרידלנדר (2000) טוען כי הומוסקסואליות מלווה בשינוי זהות מינית.
הרעיון של זוג גברים המתהווים לזוג עדיין חדש בעיני אנשים רבים. המילה זוג מתייחסת בדרך כלל ליחסים בין גברים לנשים.
הומוסקסואלים והטרוסקסואלים כאחד חונכו על ידי הדת והחברה כי אי יכולת להתמיד בקשר בין בני זג היא כישלון אולם הטרוסקסואלים מקשרים כישלון יחסים בבעיות אינטר-פרסונליות בעוד הומוסקסואלים מקשרים כישלון זה בהומוסקסואליות שלהם. עם השינוי שחל בערכי החברה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר המתגרשים בחברתנו. כתוצאה מכך גם הפוחתת הסטיגמה השלילית כלפיהם. הארגומנטים התומכים במחויבות לחיים בזוג הופכים חלשים יותר עקב העובדה שהם פחות שכיחים.
 
עבודה מס' 64840 SHOPPING CART DISABLED
מעבר ילדים מהגן לבית הספר - מבחינת נקודת המבט של ההורה, 2004.
מהן הציפיות והחששות של הורים הקשורים במעבר ילדם מהגן לבית הספר.
17,939 מילים (כ-55 עמודים), 47 מקורות, 598.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
נושא המחקר הינו המעבר מהגן לבית הספר מנקודת ראותם של ההורים. צעדיהם הראשונים של ילדים בבית הספר מהווים שלב חשוב בהתפתחותם. זהו שלב גדוש ברגשות, תהיות, פחדים וחששות הן של ההורים והן של הילדים.
מטרת עבודת מחקר זו היתה לבדוק כיצד תופסים הורים את מעבר ילדם מן הגן אל בית הספר, בהנחה שלעמדותיהם וחוויותיהם תהיה השפעה על הסתגלות והשתלבות ילדם בבית הספר. המחקר בדק כיצד חווים ההורים את מעבר ילדיהם, איזה רגשות מלווים אותם, הדרכים השונות באמצעותן חווים ההורים את המעבר והבטים שונים הקשורים בחששות ובציפיות שיש להם מהילדים, מהצוות החינוכי של בית הספר (מנהל, מחנכת, יועצת, מורה מקצועי) ומהמערכת החינוך כולה. בנוסף בדקה העבודה באם זכרונותיהם וחוויותיהם האישיים של ההורים כתלמידים משפיעים על רגשותיהם ועמדותיהם בהווה כהורים. שימת לב מיוחדת הוקדשה גם לעמדות ההורים כלפי מעורבותם (מעורבות הורים) בתהליך החינוכי. המחקר בדק בנוסף את עמדות ההורים כלפי מעורבות הורים בתהליך החינוכי וכן את השפעתו של סדר הלידה על התפיסות, העמדות והרגשות לגבי כל אחד מהתחומים שתוארו כברי בדיקה. לצורך כך נערכה השוואה בין הורים לילדים בכורים לבין הורים לילדים שאינם בכורים.

מעורבות ההורים בבית הספר באה לידי ביטוי בתחומים שונים, לפיכך התרכז המחקר בתחומי המעורבות הבאים:
* ציפיות
* מוכנות
* עמדות ורגשות - תחושות וחששות

במחקר השתתפו 20 הורים לילדים בכורים ו-20 הורים לילדים שאינם בכורים, כולם בשני גני חובה לפני המעבר לכיתה א' (שתי קבוצות). במחקר שולבו משתנים כמותיים ואיכותיים שהמידע בגינם נאסף באמצעות ראיון ושאלון שפותחו על ידי החוקרת. כל ההורים מלאו בשלמות הן את השאלון והן את הראיון. ההורים הנבדקים דווחו על פחד, חששות, התרגשות ואפילו על אדישות לעיתים לקראת המעבר, בדיוק כפי שילדיהם חשו, כאשר תחושת הציפיה הייתה הדומיננטית. המחקר גילה כי הורים שחוו זכרונות חיוביים מתקופת בית ספרם חשו טוב יותר כלפי המעבר של ילדיהם לגן והביעו בטחון רב יותר בהשתלבות ילדם בבית הספר. כאשר נערכה השוואה בין ההורים לילדים בכורים לאלה שאינם, נמצא כי תחושת הבטחון לקראת המעבר בקרב הורים לילדים שאינם בכורים הייתה גבוהה ואילו תחושת הפחד והחשש בקרב קבוצת ההורים לילדים בכורים בלטה במיוחד. ציפיות ההורים מהגננות התמקדו בתחום הריגשי ואילו הציפיות ממחנכת כיתה א' בלטו במיוחד בתחום האישיותי. הובעה תמיכה במעורבות הורים בתהליך החינוכי ובעיקר בתחום החברתי-תרבותי. הניתוח נעשה בשני מישורים: בדיקת שאלות המחקר על המידגם תוך כדי השוואה בין האוכלוסיות השונות במידגם.

ניתן לסכם ולומר כי ממצאיו של המחקר מלמדים על חשיבות ההכרה בהורה כשותף משמעותי במעבר ילדו מהגן לבית הספר. מכיון שההורים חווים יחד עם ילדיהם את המעבר, הרי שלעמדותיהם ורגשותיהם עשויה להיות השפעה משמעותית על דרך השתלבותם של ילדיהם במסגרת החדשה והסתגלותם הבריאה אליה. מערכת החינוך תיטיב אם כן באם תכיר בחשיבות נושא הכנת ההורים לקראת כניסת הילדים לכיתה א' יחד עם הילדים. ככל שההורה ידע יותר ויהיה מודע יותר לתחושותיו ולדרך השפעתו על רגשות ילדו, וככל שיהיה רגוע יותר, סביר להניח שכך יחוש כלפי מערכת החינוך וישדר תחושות אלו לילדו, על מנת להקל את השתלבותו במסגרת החדשה והסתגלותו אליה.

תוכן העניינים:
תקציר
פרק 1 -  מבוא
פרק 2 -  רקע תיאורטי
2.1 רקע למחקר
2.2 המעבר מגן הילדים לבית הספר - נקודת הראות של הילד
2.3 מוכנות לבית הספר
2.4 תפיסות ההורים את ביה"ס
2.5 מעורבות הורים
2.6 סדר הלידה והשפעתו על התייחסות ההורים וציפיותיהם מילדיהם
2.7 מטרת המחקר
2.7.1 שאלת המחקר העיקרית
2.7.1.1 שאלות מישניות
פרק 3 -  המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 אוכלוסית המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר ועיבוד הנתונים
3.5 הנחות יסוד וציפיות החוקרת
3.6 תרומתו של המחקר
3.7 היבטים אתיים
פרק 4 - הממצאים
4.1 המידגם
4.2 מין
4.3 גיל
4.4 השכלה
4.5 עיסוק ההורים
4.6 סדר הלידה
4.7 מספר הילדים במשפחה
פרק 5 - דיון
פרק 6 - סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים


מתוך העבודה:
כניסת הילדים לבית הספר מהווה שלב חשוב בהתפתחותם, קרי, סיום תקופת הגיל הרך. תקופת בית הספר היסודי מאופיינת בתהליך התגבשותו של ה"אני" תוך אגירת כוחות נפשיים וגופניים לקראת התמודדות עם גיל ההתבגרות. שתיים מתוך המטרות העומדות בפני הילד בן השש הן: כניסה לתפקיד של לומד והשתייכות לקבוצת בני הגיל (רביב וכצנלסון, 1996). הכניסה לבית הספר משמעותה יציאה מתוך המסגרת המשפחתית התומכת, המעניקה חסות ובטחון, אל מסגרת חדשה, השייכת למערכת החברתית הרחבה שמחוץ למשפחה. המשפחה מעמידה את הילד לשיפוטה של החברה, וזו דרך המוסד החינוכי מעריכה את השגי המשפחה בחינוך הילד מבחינה אינטלקטואלית, חברתית ורגשית (רביב וכצנלסון, 1996). המעבר מהגן לבית הספר מהווה מצב לחץ עבור הילדים וגם עבור ההורים והמחנכים (כהן, 1997 ).
 
עבודה מס' 62145 SHOPPING CART DISABLED
תפקידו של ההורה בהתפתחות הילד, 2002.
ניתוח תיאוריות בנושא (פרויד, אריקסון, הגישה הביהביוריסטית, פיאז'ה, סירס, מהאלר ואחרים) .
4,619 מילים (כ-14 עמודים), 7 מקורות, 289.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים:
הערות פתיחה
מבוא - סקירה תיאורטית
תפקידו של ההורה בהתפתחות הילד
סיכום
ביבליוגרפיה

הערות פתיחה
השאלה " מה תפקידו של ההורה בהתפתחות הילד לאורך החיים", אינה מתייחסת באופן ספציפי
לשאלה מיהו ההורה. בעבודתי זו אגדיר "הורה" כדמות הבוגרת המשמעותית בחיי התינוק ואח"כ
הילד. רוב התיאוריות הפסיכולוגיות מתייחסות לאם כדמות משמעותית, מאחר וההנחה היא שהפן
הפיזיולוגי (האם נושאת את התינוק ברחמה תשעה חודשים), משפיע גם על הפן של הקשר הנפשי,
וכן מאחר ובד"כ האם היא שמספקת את צרכיו הראשוניים של התינוק באמצעות הנקה. עם זאת,
בנסיבות אחרות, אין ספק שהמבוגר המשמעותי יכול להיות גם האב, או הורים לא ביולוגיים כמו
הורים מאמצים, אומנים ואפילו מטפלת עיקרית בילד, במקרה ואין דמויות הוריות.
במהלך כתיבתי אשתמש אולי במילה "אם", שכן כאמור זהו המינוח הרווח להורה משמעותי, אולם
בכל מקרה הכוונה היא לכל אחת מהדמויות שהוזכרו קודם.
הנחה נוספת הטמונה בשאלה "תפקידו של ההורה בהתפתחות הילד לאורך החיים" היא שהמדובר
באותו הורה, הממשיך להתקיים, פיזית ומשמעותית, לאורך חיי הילד, גם כאשר הילד גדל והופך
לבוגר בעצמו. מאחר והקיום הפיזי אינו נצחי, הרי שלעיתים לא זוכה האדם בהורה שילווהו כל
חייו, שכן לעיתים ההורה נפטר אף בגיל צעיר. עם זאת, אטען שהשפעת ההורה נמשכת גם מעבר
לקיומו הפיזי, שכן ישנם שני מסלולים מקבילים של השפעה.

התיאוריות ההתפתחותיות המרכזיות מייחסות תפקיד נכבד להורה בהתפתחות הילד.
אתייחס לתיאוריות של פרויד, אריקסון והגישה הביהביוריסטית, לפי הסדר. לתיאוריה של פיאז'ה
ותיאוריות נוספות אתייחס בפרק הבא, בו אתייחס גם להשפעת ההורים על התפתחות קוגניטיבית.
תיאוריית ההתקשרות תיבחן גם היא.

 
עבודה מס' 62226 SHOPPING CART DISABLED
השפעת אובדן הורה בגיל ההתבגרות, 2002.
בדיקת ההשפעה באמצעות שני שאלונים.
11,129 מילים (כ-34 עמודים), 22 מקורות, 349.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
המשפחה היא מערכת אנושית אוניברסלית, שקיימת לאורך ההיסטוריה האנושית, כיחידה החשובה ביותר לגידול דור הצאצאים, הבטחת הקיום וההמשכיות של החברה האנושית. שלבי ההתפתחות של המשפחה לאורך מעגלי החיים מציבים בפניה משימות התפתחותיות, שביצוען כרוך בתהליכים של צמיחה, גדילה, שינוי, וכן בתהליכים של פרידה, אובדן וצמצום. לפיכך, המשפחה נמצאת במצבי איזון וחוסר איזון דינאמיים אשר נובעים הן משינויים התפתחותיים והן משינויים חיצוניים המשפיעים על המערכת כולה וכל אחד מחבריה.
המשפחה המצומצת מורכבת ממספר פרטים הפועלים יחד ובו- זמנית. כדי לשמור על בטחונו של כל אחד מהם ועל יכולתם למלא את משימות החיים השונות בדרך היעילה ביותר, עליהם להגיע לדרגה גבוהה של אחריות הדדית ושל תיאום. מטרת התיאום היא ליצור סוג של איזון, המשתנה עם כל תנועה מבלי שהחבורה כולה תתפרק. שיווי המשקל הנוצר מחדש עם כל שינוי הוא המפשר לכל אחד מחברי הקבוצה למלא את תפקידו, כשכל אחד מן המשתתפים הוא תומך ונתמך בעת ובעונה אחת.
המוות הוא תופעה טבעית והכרחית המלווה את חיינו בהיותה הסיום הבלתי נמנע של כל חי והוא מהווה עדיין תופעה שאין לאדם שליטה עליה.
אובדן של אדם קרוב הוא אירוע קשה מאוד, שמעורר תגובות חריפות ומגוונות, והוא מערער את המבנה החברתי הבין-אישי של אלה שהיו שותפים לחייו, כאשר חוסר הרצון להיפרד מהנפטר מתבטא בצורות שונות במשך תהליך האבל ולאחריו. האבל, כתהליך משפחתי, מחייב השתתפות מלאה של כל בני המשפחה, כאשר תהליך האבל של היחיד אינו ניתן להפרדה מן המשבר המתחולל בתוך המשפחה.
האובדן מוסיף מאפיינים מיוחדים לתהליך ההתפתחות של המתבגר, לאישיותו המתגבשת ולהתנהגותו. המשימות והצרכים ההתפתחותיים השונים ישפיעו על דרך תפיסתו את האובדן ומשמעויותיו, ועל התמודדותו החוזרת ונשנית עם האובדן. תכניו של האובדן נוגעים לכל המטלות ההתפתחותיות החשובות של גיל ההתבגרות - ההפרדות מההורים תוך בנית עצמי עצמאי ומוגדר, התגבשות הזהות והדימוי המיני ויצירת קשרים אינטימיים ראשונים עם בני המין השני.
המתבגר מגיב על אובדן ומתמודד אתו בהתאם לגורמים רבים, ובהם השלב ההתפתחותי שבו הוא נמצא, מהותו ואיכותו של הקשר שאבד, נסיבות המוות, משמעותו עבור המתבגר, תפיסתו את מושג המוות, אופן מסירת ההודעה על המוות, השתתפותו באבל המשפחתי על מרכיביו השונים, סביבתו של המתבגר והתמודדותה עם המוות, מילוי צרכיו הרגשיים הראשוניים והיקף הסיוע והתמיכה הניתנים לו בהמשך.
בעבודה זו אנסה לבדוק את השפעת אובדן הורה על הפחד מפני המוות האישי ועל תהליכי האוטונומיה של אותם הנערים\ות. ההשערה היא כי אובדן הורה ישפיע על הפחד מפני המוות האישי, וכן ישפיע על מידת הפרידה מההורה הנותר והעצמאות שלהם, כלומר יהיה עיכוב ברכישת תהליכים אלה.
במחקר זה נעשה שימוש בשני שאלונים. השאלון הראשון נקרא "שאלון לבדיקת הפחד מפני מות אישי", אשר נכתב על ידי פלוריאן וקרבץ ( 1983, Florian & Kravetz). שאלון זה לבדיקת התוכן של הפחד מהמוות האישי ועוצמתו, שימש כבסיס לבדיקת הפחד מפני המוות אצל ילדים שאיבדו את אחד ההורים, הנמצאים בגיל ההתבגרות. המודל שהוצג על ידי פלוריאן וקרבץ הוא חדשני והוא מנסה להתמודד עם הרב מימדיות של מושג הפחד מפני המות האישי. השאלון השני נקרא "שאלון המאבק לאוטונומיה בגיל ההתבגרות" של סקאפר ( 1965 ,Schafer, בתוך: ביצ'קוב 1998 ). מטרת שאלון זה היא לבדוק את מידת האוטונומיה של נערים\ות שאיבדו הורה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. פרק תיאורטי
     1.1      המשפחה כמערכת
     1.2      התמודדות המשפחה עם אובדן הורה
     1.3      התמודדות המשפחה עם אבל
     1.4      תפיסת מושג המוות בגיל ההתבגרות
     1.5      השפעת אובדן הורה ותגובות אליו בגיל ההתבגרות
2. שיטה
3. ממצאים
4. דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
 
עבודה מס' 50776 SHOPPING CART DISABLED
בני דור הביניים המטפלים בהורה קשיש במצב תלות - היבטים תיאורטיים ועדות אישית, 2000.
סקירה תיאורטית של הנושא וראיון.
9,036 מילים (כ-28 עמודים), 7 מקורות, 258.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
לרבי טרפון היתה אם זקנה. הם גרו בכפר.
ירדה אמו לטייל לתוך חצרה בשבת ונקרעה מנעל שלה.
הלך רבי טרפון והניח שתי ידיו תחת כפות רגליה
והיתה מהלכת על כפות ידיו עד שהגיע למיטתה.
רצתה אמו הזקנה לעלות למיטתה - גחן לה ועלתה עליו
וכהיתה יורדת - ירדה עליו.
                                                              (תלמוד קידושין)



קערת העץ
סבא היה זקן מאוד מאוד. רגליו חדלו מלכת, עיניו כהו מראות, אוזניו כבדו משמוע.
גם שיניים לא היו עוד בפיו, וכשהיה אוכל, היה המזון נוטף על זקנו.
בנו וכלתו לא הושיבוהו עוד עימהם לשולחן והגישו לו את סעודתו לחוד, על יד התנור. פעם אחת נתנו לו מרק בספל, אך זה נשמט מידו ונשבר.
התחילה כלתו נוזפת בו, כי הוא מקלקל הכל בבית ושובר את הספלים, ואמרה:
מעתה אגיש לך את האוכל בקערת עץ ! נאנח סבא ולא ענה כלום.
פעם ישבו האב והאם בבית וראו כי בנם הקטן משחק על הרצפה בלוחיות-עץ ובונה דבר-מה. שאל אבא : מה אתה עושה, בני ? ענה הילד: אני עושה קערה מעץ, אבא.
כשאתה ואמא תהיו זקנים מאוד, אאכיל אתכם מתוכה.
הביטו האיש ואשתו זה אל זה ודמעות נראו בעיניהם. הם התביישו על כי העליבו את הזקן ומאז היו מושיבים אותו עמהם לשולחן ומטפלים בו כראוי.
                                                   (לב טולסטוי)

מבוא

העבודה עוסקת בבני דור-הביניים המטפלים בהורה קשיש במצב תלות. מצב תלות נוצר כאשר בריאות הקשיש מתדרדרת והוא נזקק לעזרה בפעילויות יומיומיות, כאשר המשפחה מופיעה כספק העיקרי של צרכיו. העבודה מציגה רקע תאורטי הסוקר נתונים דמוגרפיים וכן דפוסי התארגנות וסיוע של הבנים להוריהם, צורכיהם של בני דור-הביניים, המענים שמספקת החברה לצרכים אלה והפערים בין הצרכים לבין המענים הקיימים.
בחלקה השני של העבודה מובא ראיון שערכתי עם בת להורה קשיש במצב תלות, שימחיש את הבעיה ואת ההתמודדות עימה.

בעבודה זו אנסה להסביר מדוע בעיני בעיה זו היא בעיה חברתית, ואני תקווה כי אצליח להבהיר את עמדתי - מחד טיפול בהורה קשיש במצב תלות הינו נורמטיבי בחברות המערביות ובישראל בפרט, ומאידך עדיין לא קיימת התייחסות כוללת, חוקתית ומערכתית לבעיה חברתית זו.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק א' - היבטים תיאורטיים
א. 1.  רקע כללי
א. 2. צורכיהם של בני דור הביניים
א. 3. המענים שמספקת החברה לבני דור הביניים
א. 4. הפערים בין הצרכים המזוהים לבין המענים של החברה

פרק ב' - עדות אישית
ב. 1. יצירת הקשר הראשוני
ב. 2. הראיון וניתוחו
ב. 3. סכום הפגישה כמופיע בתיק המרואיין

סכום
ביבליוגרפיה
 
עבודה מס' 60453 SHOPPING CART DISABLED
התעללות פיזית בילדים במשפחה, 2001.
בחינת הסיבות והמניעים המביאים הורה להכות את ילדו.
5,762 מילים (כ-17.5 עמודים), 29 מקורות, 159.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
"אין פוגעים בחייו,בגופו או בכבודו של אדם באשר הוא אדם".
"כל אדם זכאי להגנה על חייו,על גופו ועל כבודו".(חוק יסוד כבוד האדם וחירותו).
אלימות במשפחה הוא מושג כמעט אבסורדי.
קשה מאוד להאמין כי במשפחה,המקום הכי בטוח לכאורה לילד,יתכן גיהנום של אלימות ופחד. תופעה זו היא רחבת היקף בארץ ובעולם ובשנים האחרונות הפכה החברה בעולם ובכללה החברה הישראלית מודעת יותר ויותר להיקף התופעה ולדרכי ההתמודדות עימה.
לצערנו נותרו עוד שאלות פתוחות למכביר והחשובה שבהן אולי היא: המניע,הסיבה שגורמת להורה האלים להכות את ילדו ,את כל אשר אהב.
על שאלה זו אנסה לענות בעבודתי.בנוסף אחשוף את ההשפעות הנראות של כזו התעללות על הילד הקורבן בטווח הקצר והארוך יותר.פן זה באלימות - ההתעללות, הוא הקשה ביותר מאחר והוא לא בוחל באמצעים ומשפיע על כל תחומי החיים של הילד והפגיעות הן לרוב לא רק פיזיות אלא נפשיות ורגשיות באותה המידה.
לוגסי (1991) גורסת כי ילד בסיכון הוא ילד הנמצא במצב שעלול להזיק לו קשות באופן נפשי, פיזי, מיני, או למנוע ממנו התפתחות תקינה כשל ילד אחר בקבוצת השווים שלו.
אם כן ילד בסיכון הוא בהחלט ילד אשר חשוף לאלימות מסוג כלשהו. התעללות פיזית ורגשית הן לדאבוננו בלתי נפרדות ומקשות על הילד כאחד. הנזק הגופני גורם לנזק נפשי קשה, וברוב המקרים משפיע לטווח ארוך ואף בלתי הפיך. על כן אל לנו לנתק את ההתעללות הפיזית מהשפעותיה הנפשיות אלא לדון בהן יחד.
אעמוד על חשיבות המשפחה כמסגרתו הראשונה של הילד וכמפגש הראשון שלו עם החברה, ובכך אציג את הפשע כחמור ואולי כאחד החמורים ביותר.

תוכן עניינים:
I wish
מבוא
תאוריות פסיכולוגיות
תאוריות סוציולוגיות
הגורמים האפשריים לפגיעה בילד
תעודת זהות של הקורבן
היבט משפטי
10 זכויות הילד הבסיסיות
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1: היקף התופעה
נספח 2: נתונים סטטיסטיים (עד 1998)
 
עבודה מס' 62561 SHOPPING CART DISABLED
סוגיות אתיות הקשורות לטיפול בילדים ובנוער, 2003.
שמירת הסודיות ומיהו הלקוח - הילד או ההורה?
2,943 מילים (כ-9 עמודים), 6 מקורות, 249.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן עניינים
1. מבוא
2. הקדמה
3. סוגיות אתיות הנוגעות לטיפול בילדים ונוער - מי הלקוח?
4. שמירת סודיות
5. דיון
6. ביבליוגרפיה

מבוא
"האתיקה היא תפיסה סדורה של האידיאל המעשי של ההתנהגות, במסגרת מקצועית, שהיא מסגרת
מוגדרת של פעילות אנושית מיוחדת" (כשר, 2003). הקוד האתי המנוסח מיועד לשימוש בעת שיגרה.
עפ"י רדבן (2003), הקוד האתי קובע את דרכי היישום של ההתנהגות האתית כלפי כל מטופל וכלפי
עמיתים למקצוע, ולמקצועות טיפוליים בכלל.
בעבודה זו בחרתי לעסוק בסוגיות האתיות הנובעות מטיפול במתבגרים.

השאלות האתיות העומדות לנגד עיני בהקשר של טיפול בנוער הן רבות. בחרתי לדון במס' סוגיות
המעסיקות אותי כיום, לאחר הקורס: מי הלקוח שלי - האם ההורה \ הנער? האם בכל מקרה יש
לשמור על סודיות המידע? מתי כן אערב את ההורים ובאיזה אופן? האם אתייחס לחוק או לחוקי
האתיקה, אשר אינם עולים בקנה אחד עם החוק?  לצורך דיון בשאלות אתאר מקרה תיאורטי
(בהמשך).

כאשר עוסקים בנושא של אתיקה במסגרת טיפול בנוער, מעורבים  בכך גם סוגיות אתיות בנוגע
לסודיות, "השמירה על סודיות הנדרשת ממטפלים וכל מי שעובד במסגרות טיפוליות היא לכאורה
אחת מדרישות האתיקה המוכרות ומקובלות ביותר" (אכמון, 2003). יתרה מזאת, רוב האנשים אשר
מגיעים לטיפול נפשי מניחים כי הדברים שסיפרו למטפל ישמרו בסוד.  כאשר עובדים עם ילדים
ובמיוחד עם נוער, שאלת הסודיות אף מתחזקת ומהדהדת לאורך כל הדרך. המתבגר הוא לכאורה
בוגר, אך עדיין נמצא ברשות הוריו.
באופן כללי ניתן לומר כי מהות הטיפול היא מפגש עם האחר ומהות המפגש היא  "האחריות על
האחר" (רדבן, 2003). במקצוע אין תשובות חד משמעיות של נכון \ לא נכון. לכל סוגיה אתית ישנן
תשובות רבות שתלויות  במטפל, בהשקפתו האישית, בערכים ובנורמות ב"מידת השפיות". אך על פי
תפיסתי, בכל תשובה או דרך שאבחר לטפל בה באשר לסוגיות האתיות, יש לנהוג ברגישות גדולה ותוך
התחשבות ב"אחר" \ המטופל  ובטובתו.


 
עבודה מס' 63058 SHOPPING CART DISABLED
השפעת הגרושין על חיי הילד ומשפחתו, 1999.
בדיקת הקשר שבין ההורה שאינו גר בבית לבין אישיותו של הילד ממשפחה חד הורית.
2,798 מילים (כ-8.5 עמודים), 12 מקורות, 188.95 ₪
:: לחץ כאן להצגת / הסתרת תקציר העבודה ::

תקציר העבודה
תוכן העניינים
חלק א' - מיפוי וצמצום הנושא.
חלק ב' -
  משפט תיזה
  שאלות כלליות
  שאלות המחקר
חלק ג' - מקורות לקריאה ראשונית
חלק ד' - גוף העבודה
  נושא
  תקציר
  מבוא
  מתודולוגיה
     נסיינים
     חומרים
     תהליך
  תוצאות
  מסקנות
  סיכום
חלק ה' - ביבליוגרפיה
נספחים - השאלונים

במשפחות בהם ההורה שאינו גר בבית מתערב  בחיי הילד המתגורר במשפחה החד - הורית עם
ההורה השני ומקדיש לו זמן כמו: הליכה לקניון יחד, יציאה לטיולים משותפים עם שני
ההורים, חגיגת ימי הולדת יחד עם שני ההורים, הצגות חוגים משותפים הילדים לרוב יותר
שמחים בחיי יום-יום, בעלי ביטחון  עצמי גבוה, ולרוב אינם  מרגישים שהם חיים במשפחה חד
- הורית.
בעבודה זו אנסה לבדוק מהם מאפיינים של המשפחה חד - הורית "מלאה" (קשר של הילד עם
שני ההורים) וכיצד ניתן לעודד ולחזק את הדימוי והביטחון העצמי של הילד לחיים "נורמליים"
מבלי להרגיש חוסר בהורה.

זאת אעשה ע"י שאלונים שחולקו להורים במשפחות חד - הוריות לילדים בכיתה ב' וכן למורות
המחנכות של אותם הילדים בבית ספרם.
במחקר השתתפו 90 משפחות חד - הוריות, הורים לילדים בכיתות ב', הלומדים ב 12 - כיתות
ב',  מבתי - ספר השונים מבחינת  socioeconomic status)  SES - גבוה, בינוני, ונמוך) וכן
12 המורות המחנכות אשר מהוות יחידת ביקורת.
כל כיתה מונה 30 ילדים - בנים ובנות (לא כל הכיתות מורכבות מילדים ממשפחות חד - הוריות,
לכן נלקחו 12 כיתות = 360 משפחות שמתוכם רק 90 משפחות חד הוריות).
כל משפחה חד - הורית קיבלה שאלון ובו שאלות הנוגעות ליחסים במשפחה והשפעתם על
הילדים כגון: לזמן המוקדש לילדים, חוגים, טיולים, מגוון פעילויות של ילדים במשך היום.
במקביל, קיבלו מחנכות הכיתה שאלון על כל תלמיד ותלמידה מהכיתה אשר חיים במשפחות
חד - הוריות ובו שאלות לגבי התנהגותם של הילדים, השתתפותם, ציונם, ידע כללי, בטחון עצמי
ומצב חברתי של הילדים אלו.
את כל השאלונים התבקשו המורות לרכז במעטפות שניתנו להן יחד עם השאלונים.
גילאי הילדים שהשתתפו במחקר הוא 7-8 בלבד (כיתה ב').

התוצאה העיקרית מן המחקר היא שקיים קשר בין היחסים בתוך המשפחות חד - הוריות לבין
השפעתם על ילדים.

המסקנה העיקרית  מן המחקר היא שעל  ההורה שאינו גר בבית להשקיע בקשר עם הילד
ולהעשירו במידה רבה ככל האפשר (לאו דווקא מבחינה כספית) וכמו כן לא קטנה ההשפעה של
ההורה שחי עם הילד,  כי הדבר יתבטא אצל הילד בגיל מבוגר יותר. אך אם הקשר עם ההורה
שאינו גר בבית הוא קשר שלילי יש למנוע מילד כל קשר עם הגורם השלילי.


 
סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/12/2014
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון:
עבודות [1-9] מתוך 16 :: [עמוד 1 מתוך 2]
עבור לעמוד: 1 2 :: עמוד הבא >>