היישום אינו מחובר לאינטרנט

חרדת בחינות

עבודה מס' 050301

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרה, הגורמים לחרדת בחינות, סימפטומים, דרכי התמודדות, שאלון וניתוחו לפי הרקע התיאורטי.

4,543 מילים ,4 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

"חרדת בחינות" היא תופעה אוניברסלית, עצמתה והשפעתה על החיים משתנה בין התרבויות השונות, אך אין עוררין כי היא מעסיקה הורים, מורים וחוקרים בכל העולם.
רוב בני האדם יגיבו בצורה שונה מהתגובה האופיינית להם כאשר יעמדו במצב בו ירגישו שהם במבחן זה או אחר, אך זו אינה הבעיה המוגדרת כ"חרדת בחינות".
התופעה של "חרדת בחינות" מתרחשת כאשר תגובותיו של האדם הנבחן הנן קיצוניות, לפני ביצוע המבחן, בזמן הביצוע ואחריו.
תופעה זו שכיחה בעיקר בקרב ילדים הלומדים בבית הספר, אך אינה פוסחת אף על סטודנטים באוניברסיטאות וישנם אף אנשים הסובלים מ"חרדת בחינות" לאורך כל חייהם ובכל התחומים.
תוצאות הבעיה יכולות להיות מזעזעות, לדוגמא: בשנים האחרונות עלה מספר המתאבדים בקרב תלמידים ביפן, כשהסיבה המוצהרת היא חוסר הצלחה בלימודים וחשש להיכשל במבחנים, דוגמא זו הינה קיצונית וייתכן שהיא נובעת מאופי החברה שהתפתחה ביפן, חברה השואפת להישגים גבוהים במיוחד ולמצוינות בתחומים השונים.
כצפוי, רב הנסתר על הנגלה בכל הקשור בתופעה. כמספר החוקרים כך גם מספר ההסברים לתופעה ומכאן גם צמחו שיטות טיפול שונות המתיימרות לטפל בבעיה זו.

שאלת המחקר בה אעסוק בעבודה זו היא:
האם התערבות במימד הרגשי מפחיתה חרדת בחינות?

שאלה זו עוסקת בדרך ההתמודדות והטיפול בתופעת חרדת הבחינות, ישנן כיום דרכי התערבות שונות לטיפול בבעיה, כאשר כל דרך פונה לתחום אחר ולעתים שילוב של כמה מהן מוביל לתוצאה הטובה ביותר.
ישנו תחום הטיפול הקוגנטיבי כאשר הבעיה נובעת מחוסר תשומת לב למידע רלוונטי ומאמינות בלתי רציונלית של הפרט, בנוסף לתחום זה ישנו התחום ההתנהגותי\רגשי המתייחס לצד הריגושי בתופעת חרדת הבחינות בהנחה שזהו מקור הבעיה, ודרך הטיפול בה באמצעות הקהיה שטתית וטכניקות הרפיה.
כמו כן ישנם תחומים נוספים כמו טיפול באמצעות מיומנויות למידה וכן התמודדות עם כתיבת המבחן עצמו.
בחרתי בעבודתי להתמקד בדרך הטיפול במימד הרגשי , תחילה אציג מהי חרדה בכלל וחרדת בחינות בפרט לאחר מכן אסקור בקצרה את הגורמים לתופעה ואת הסימפטומים שלה וכמובן אציג דרכי התערבות שונות כאשר שאלת מחקרי, השאלון והרציונל העומד מאחוריו יתמקדו בדרך ההתערבות בתחום הרגשי והאם היא מפחיתה חרדת בחינות.
כלי המחקר בו אשתמש בעבודתי הנו שאלון שחובר על ידי ויינתן לנחקרת, בידיעה שהיא עברה טיפול להפחתת חרדת בחינות כאשר דרך הטיפול מתאימה לתחום הרגשי .

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. חרדה - הגדרה
ג. הגורמים לחרדת מבחן
ד. הסימפטומים של חרדת מבחן
ה. דרכי התמודדות
ו. רציונאל לשאלון
ז. ניתוח השאלון לעומת החלק התאורטי
ח. סיכום
ט. ביבליוגרפיה

מקורות:

חרדת בחינות ואיך יוצאים מזה, רותסלטון-ברוניצקי, הוצאת מכון טסטרילקס, תל אביב
חרדת מבחן התופעה וההתמודדות עמה, אורית בנדס-יעקב, דר' יצחק פרידמן, הוצאת מכון הנרייטה סאלד, ירושלים,1993
חרדת בחינות מהות וטיפול, יערי אורה, הוצאת דיונון אוניברסיטת ת"א, 1991,
חרדת מבחן המושג ומדידתו, אורית בנדס-יעקב, דר' יצחק פרידמן, הוצאת מכון הנרייטה סאלד, ירושלים, 1997

תגים:

מבחן · מבחנים · חרדה · למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חרדת בחינות", סמינריון אודות "חרדת בחינות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.