היישום אינו מחובר לאינטרנט

חרדת בחינות

עבודה מס' 068907

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מספר מקורות בנושא התופעה ודרכי הטיפול בה.

2,663 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

התלמידים נאלצים להתמודד במהלך הלימודים עם דרישות לימודיות גבוהות ומבחנים העשויים להביאם פעמים רבות לתחושה של לחץ. אצל תלמידים רבים עשוי מצב לחץ זה להוביל להתפתחות של חרדה הפוגעת ביכולת התפקוד שלהם בעת מבחן, ולעיתים עוד בלמידה לקראתו ואף ברמת ביצועיהם ולעיתים היא מונעת מהם להגיע להישגים אופטימאליים. חרדה זו מכונה "חרדת בחינות". חרדת בחינות היא תגובה ריגושית ספציפית למצב של מבחן והערכה והיא נתפשת בעיני רבים לגורם משמעותי הפוגע באופן הלמידה ועל השונות בין ההישגים של תלמידים רבים. לחרדה זו סימפטומים רבים והיא מופיעה אצל תלמידים רבים בשלבים שונים. אצל חלק מהתלמידים היא תופיע כבר בזמן הלימוד וההתכוננות לקראת הבחינה ואצל אחרים היא עלולה להתפרץ בזמן הבחינה עצמה.

עבודה זו סוקרת את חרדת הבחינות: הפרק הראשון מגדיר את תופעת החרדה ואת הסימפטומים במישורים השונים המובילים לזיהויה. בנוסף, יפרט הפרק את גורמיה וכיצד היא מתאפיינת אצל תלמידים. הפרק השני יעסוק בדרכי הטיפול השונים המוצעים כיום. הוא יפרט מהן דרכי הטיפול השונות וכיצד הן נוגעות בכמה מישורים שונים: במישור הרגשי, במישור הקוגניטיבי ובמישור ההתנהגותי. (בנדס יעקב ופרידמן, 1997, יערי, 1991, סגל ושמעוני, 2000 )

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - חרדת בחינות, מאפייניה וגורמיה
פרק ב' - דרכי התמודדות וטיפול
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במישור הריגושי קיימת התרגשות, מתח נפשי, פחד וחרדה ובנוסף מתלוות לכך תופעות פיזיולוגיות הנובעות מהקשר של הגוף לנפש כגון: דפיקות לב מואצות, הזעה מוגברת וסחרחורת. במישור השכלי (הקוגניטיבי) תופענה תופעות כגון:שכחה, בלבול, חוסר ריכוז, אי הבנת הוראות, דאגות וחששות אשר בד"כ מסיחות את הדעת. במישור ההתנהגותי - יבוא לידי ביטוי מנגנון ההגנה מחרדה המתבטא בהימנעות מבחינות על-ידי היעדרות או דחייה של המבחן, הגזמה בלמידה או לחילופין חוסר למידה. (בנדס יעקב ופרידמן, 1997, יערי, 1991, סגל ושמעוני, 2000)

תגים:

חרדת בחינות · לחץ נפשי · מתח · דופק מואץ · ציונים · מצוינות · לחץ וחרדה · הפרעות למידה · חרדת מבחנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חרדת בחינות ", סמינריון אודות "חרדת בחינות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.