היישום אינו מחובר לאינטרנט

אטאטורק שליט תורכיה וראזא שאה שליט איראן

עבודה מס' 041665

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי, סקירת פעילותם של שני המנהיגים והשוואה בינהם.

4,149 מילים ,10 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

שניים מהמנהיגים המעניינים והחשובים ביותר ששלטו במאה העשרים במזרח התיכון, היו מוסטפה אתאתורק האיש ששלט בשנות העשרים והשלושים בתורכיה ועיצב את פניה כמדינה מודרנית, וראזה שאה בן זמנו ומקבילו האיראני האיש שהלך בעקבותיו וניסה להפוך (אם כי כפי שנראה בהמשך במידה פחותה יותר של הצלחה) את איראן למדינה מודרנית.
שני אישים אלה התמודדו עם בעיות דומות : מדינות בעלות מסורת עשירה שהיו בעבר מעצמות על ועם זאת בהווה מצאו עצמם במעמד של מדינות מפגרות שהובסו או נוצלו בידי מדינות המערב שהיו כעת (בניגוד לעבר) חזקות ומתקדמות מהם לעין ערוך. שני האישים ניסו למצוא פתרונות לשאלה כיצד להכניס את ארצותיהם אל המאה העשרים ולהפוך אותן לשוות מעמד, תרבותית וצבאית, עם מדינות המערב.
אך למרות הדמיון בבעיות שאיתן התמודדו שני האישים (וגם הדמיון המסוים שהיה באישיותם ובמוצאם) ובהשפעה הרבה שהייתה קיימת למדיניות התורכית של אתאתורק על מדיניותו של ראזה שאה, האם ניתן לומר שהיה דמיון מוחלט בשיטות הפעולה שלהם ובפתרונות שנתנו לבעיות שונות? או שמא ניתן לומר שלאמיתו של דבר הרי למרות דמיון חיצוני מסוים, לאמיתו של דבר הייתה דרכו של ראזה שאה שונה מאוד מזו של אתאתורק כתוצאה מהתנאים וההבדלים ההיסטוריים והתרבותיים בין איראן ותורכיה ?
בעבודה זאת אתן תחילה סקירה כללית על חייו ומדיניותו של שליט תורכיה, מוסטפה אתאתורק ועל הרפורמות הדרסטיות שעימן יצר תורכיה חדשה. בפרק השני אסקור בצורה מקבילה את חייו של ראזה שאה יוצר השושלת הפהלוית באיראן, ומדיניות הרפורמות שלו באיראן בתקופה המקבילה לזו של אתאתורק בתורכיה. ובפרק הסיכום אעשה השוואה בין מדיניותם של שני האישים על הדומה והשונה שבהם ואדון בשאלה האם ניתן לומר שהייתה להם תפיסה זהה לגבי צרכי מדינותיהם.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרק 1: אתאתורק שליט תורכיה
3. פרק 2: ראזה שאה שליט איראן
4. סיכום : השוואה בין אתאתורק וראזה שאה
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

לואיס , ברנארד צמיחתה של תורכיה המודרנית ירושלים ,תשנ"א.
מנשרי, דוד איראן : בין אסלאם ומערב ת"א, 1996.
שמואלביץ , אריה תורכיה במאה העשרים : בין מודרניזציה למסורת ת"א, 1997.
AVERY,PETER MODERN IRAN NEW YORK,1965
BANANI ,AMIN THE MODERNIZATION OF IRAN : 1921-1941 STANFORD,1961
DAVIDSON , RODERIC H. TURKEY : A SHORT HISTORY HUNTINGDON, 1988 SAIKAL ,AMIN THE RISE AND FALL OF THE SHAH PRINCETON , 1
VAZIRI , MOSTAFA IRAN AS IMAGINED NATION : THE CONSTRUCTION OF NATIONAL IDENTITY NEW YORK , 1993
VOLKEN ,VAMIK D. AND NORMAN ITZKOWITZ THE IMMORTAL ATATURK : A PSYCHOBIOGRAPHY CHICAGO , 1984
WILBER, DONALD N. IRAN : PAST AND PRESENT PRINCETON, 1976.

תגים:

מדיניות פרס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אטאטורק שליט תורכיה וראזא שאה שליט איראן", סמינריון אודות "אטאטורק שליט תורכיה וראזא שאה שליט איראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.