היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים למלחמת העצמאות של תורכיה (1918-1924)

עבודה מס' 067265

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של הגורמים הפוליטיים, הגורמים החברתיים-כלכליים והגורמים התרבותיים והאידיאולוגיים, ביניהם פועלו של קמאל אטאטורק.

2,763 מילים ,13 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

יש להניח, שכיום יהיו ישראלים רבים מתמיד שיגלו עניין בהיסטוריה של תורכיה המודרנית. מאות אלפי ישראלים יוצאים לתורכיה מדי שנה לבלות בה את חופשתם; שיתוף הפעולה הכלכלי והצבאי בין ישראל לתורכיה הולך ומתרחב; קשרי תרבות, אמנות וחינוך בין שתי המדינות, לרבות תרגום הרומנים של אורחן פמוק (Pamuk) לעברית והקרנת סרטים תורכיים, גדלים בהתמדה. בשל המיקום האסטרטגי של תורכיה, בנקודת המפגש בין אסיה ואירופה, יש לה חשיבות גיאו-פוליטית אסטרטגית משמעותית וההצטרפות העתידית שלה לאיחוד האירופאי עלולה ליצור פתח לאירופה גם עבור מדינות המזרח התיכון.
במסגרת עבודה זו, אעמוד על השלבים השונים שעיצבו את תהליך הקמתה של תורכיה המודרנית תוך מתן הרקע לצמיחתה של הלאומיות התורכית המודרנית. שאלת המחקר היא למעשה מה הגורמים למלחמת העצמאות התורכית בין השנים 1920-1922. את כלל הגורמים ניתן לסווג על-פי שלוש קטגוריות שונות: (1)גורמים פוליטיים, (2)גורמים חברתיים-כלכליים ו-(3) גורמים תרבותיים ואידיאולוגיים. זוהי גם המתודולוגיה של עבודת המחקר הלכה למעשה. פרק קצר של רקע היסטורי יקדים את שלושת הפרקים האמורים לעיל בכדי להקנות עולם מושגים וידע שימושי על התקופה המדוברת. מבנה העבודה והחלוקה לפרקים מאפשרת ניתוח מעמיק יותר של שאלת המחקר ומבט השוואתי על כלל הגורמים שהובילו למלחמת השחרור התורכית. בפרק האחרון, דיון מסכם ומסקנות, אכלול התייחסות מסכמת להסברים שהוצגו בפרקים הקודמים, כמו גם התייחסות ביקורתית יותר כלפי כל גורם.
יש לציין כי קיימים מקורות רבים אודות תורכיה המודרנית, הן בשפה האנגלית והן בשפה העברית, אולם מעטים מהם מתמקדים בסוגיה של מלחמת העצמאות. דווקא התקופה של נפילתה של האימפריה העות'מאנית בהקשר של מלחמת העולם הראשונה ותיאורה של המדינה בצעדיה הראשונים כרפובליקה עצמאית תופסים חלק מרכזי יותר בספרות האקדמית.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי - המצב שלאחר מלחמת העולם הראשונה
גורמים פוליטיים
גורמים כלכליים וחברתיים
גורמים תרבותיים ואידיאולוגיים
דיון מסכם ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על רקע הקמתה של תורכיה המודרנית, התרחשו כמה אירועים מכוננים, לרבות סיום מלחמת העולם הראשונה, התמוטטותה של האימפריה העות'מאנית והסכם סוור (Treaty of Sèvres) באוגוסט 1920. שביתת הנשק שנחתמה ב-31 באוקטובר 1918 במודרוס (Mudros) בין הצי הבריטי לבין המשלחת העות'מאנית הייתה למעשה כניעה עות'מאנית. סעיפים בהסכם כללו תנאים כגון שחרור כל החיילים העות'מאנים ופירוק מנשקם, מתן שליטה למדינות ההסכמה בכל מסילות הברזל וקווי הטלגרף והזכות להתערב התערבות צבאית, לכבוש שטחים ולהתמקם בהם ((Zürcher 1993, 160. קריסתה של האימפריה הביאה לשינוי המפה המדינית של המזרח התיכון, ושטחיה חולקו בין הכוחות המנצחים במסגרת הסכם סוור. (2)

תגים:

מלחמת אזרחים · מוסטאפה · מוצטפא קמאל · כמאל · אטאטורק · אתאתורק · תורכיה המודרנית · התורכים הצעירי · טורקיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים למלחמת העצמאות של תורכיה (1918-1924)", סמינריון אודות "הגורמים למלחמת העצמאות של תורכיה (1918-1924)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.