היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של השליט באמנות האיסלאמית

עבודה מס' 041536

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו בתקופת הפאטימים, דמות השליט לפי ציור שער לספר תרופות, דמותו במערכת הקוסמית והשליט בספרות של ימה"ב.

5,962 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

האמנות האיסלמית בתקופת הפאטימים
בימי שלטונה של השושלת הפאטימית במצרים (מסוף המאה העשירית ותחילת המאה האחת-עשרה ועד המחצית השניה של המאה השתים-עשרה) אנו עדים לצמיחה פתאומית של האמנות האיסלמית. אנו עדים למגוון סגנונות אומנותיים שבאו לידי ביטוי בעבודות מתכת ועץ, בחפצי קרמיקה, ובאיורים לכתבי-יד - תופעה אשר השפיעה על כל המרחב האיסלמי ממרכז אסיה ועד לאזור הים התיכון. התופעה מעניינת במיוחד ומרמזת על כוח השפעתה המכריע, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה תרבותית, של השושלת הפאטימית על העולם המוסלמי באותה תקופה. בין הגורמים, שתרמו להתחזקות כוחם והשפעתם של מרכזי השלטון הפאטימי בצפון אפריקה ומצרים, היו מדיניות ליברלית מבחינה דתית ואתנית, יציבות אדמיניסטרטיבית ופוליטית, חופש העיסוק וקשרי מסחר ענפים, ובמקביל חולשתה של התרבות הנוצרית הים-תיכונית באותה תקופה .
מלבד העושר הארכיטקטוני המאפיין את המבנים והמונומנטים שנבנו בתקופה הפאטימית, מצויים ברשותנו פריטי אמנות המופיעים בעבודות עץ, קרמיקה, שנהב, מתכת, זכוכית, קריסטל, ציורי קיר, ומוזאיקה. בנוסף לממצאים
הארכיאולוגיים ישנם מקורות ספרותיים המתארים ומתעדים את התקופה הפאטימית.

דמותו של השליט באמנות הפאטימית
דמותו של השליט בתרבות האיסלמית של ימי הביניים מיוצגת באופנים שונים בחפצי אומנות שונים העשויים מחומרים שונים כמו קרמיקה, מתכת, קריסטל ועוד. כמו כן אנו מתוודעים לדמותו של השליט בעזרתם של כתבי יד שונים המתארים את השליט, וכך גם באמצעות הספרות הערבית של אותה תקופה, המקיימת מאגר עשיר של דימויים הקשורים בדמותו של השליט.

מקורות:

Baer Eva, " The Ruler in Cosmic Setting: a Note on Medieval Islamic Iconography",
Essays in Islamic art and Architecture un Honor of K. Otto-Dorn, Malibu, 1981.
Grabar Oleg, "Imperial and Urban Art in Islam: the Subject Matter of Fatimid Art"
Colloque International sur L'histoire du Caire, pp 173-189, 1969.
Grabar Oleg, "Frontispiece of the Pseudo-Galen Book of Antidotes", The Genius of
Arab Civilization: Source of Renaissance, The MIT Press, pp 114-115, 1983.
Sadan Joseph, "Vine, Women and Seas: some Images of the Ruler in Medieval Arabic Literature" , Journal of Semitic Studies 34/1 Spring 1989.

תגים:

אומנות · איסלם · מצרים · איסלאם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של השליט באמנות האיסלאמית", סמינריון אודות "דמותו של השליט באמנות האיסלאמית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.