היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תהליך הגלובליזציה על יציבותה של תורכיה

עבודה מס' 066047

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע ניסיונה של תורכיה להיכנס לאיחוד האירופי כביטוי לתהליך הגלובליזציה על יציבותה החברתית והפוליטית של תורכיה כמדינת לאום, בין השנים 2006-1989.

3,557 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תהליך הגלובליזציה בעשורים האחרונים, הציב בפני מדינות רבות הן מתועשות, מפותחות ומערביות, והן מדינות לא מערביות, אתגרים רבים ואף מכשולים.
חלק ראו בתהליכים אלו כתהליך המחליש את המדינות כמדינות לאום, ויש חלק הרואים בתהליכים אלו כתהליך המחזק את המדינות כמדינות לאום.
בעבודה זו נתמקד בתורכיה והשפעת תהליך הגלובליזציה על יציבותה של המדינה כמדינת לאום, בין השנים 2006-1989 (מנפילת בריה"מ והגוש הקומוניסטי).

השערות המחקר: אנו נטען שניסיונה של תורכיה להיכנס לאיחוד האירופי כביטוי לתהליך הגלובליזציה, החליש בשנות ה-90 את יציבותה החברתית של תורכיה כמדינת לאום, אך התחזק בהדרגה עקב דחיותיה החוזרות ונשנות של תורכיה להתקבל לאיחוד האירופי ועקב חזרת האסלאם כגורם משפיע בתורכיה.
במקביל, עם חזרת האסלאם שנובעת בעיקרה מהגלובליזציה, היציבות הפוליטית בתורכיה
מתערערת.

שיטות המחקר: בעבודה זו אנו ננקוט בשיטת מחקר איכותית שתתבצע באמצעות ניתוח תוכן של מאמרים וספרות מקצועית בנושא גלובליזציה, תורכיה, לאומיות, יציבות וניסיונה של תורכיה להיכנס לאיחוד האירופי. נעשה שימוש בתיאוריות ממאמרים על גלובליזציה והשלכותיה, לאומיות והשפעותיהן על יציבות מדינת לאום בתחום הפוליטי והחברתי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק תיאורטי
3. פרק רקע
4. השפעת ניסיון כניסתה של תורכיה לאיחוד האירופי על יציבותה החברתי והפוליטי
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תחילה נדון במושג גלובליזציה. יש כמה הסברים להגדרת תהליך הגלובליזציה- מהרחבת השוק הכלכלי, בו שווקים רבים בעולם הבלתי מפותח נפתחים בפני המדינות המתועשות, ועד תהליך של הגדלת חלחול תרבותי בחברות עולמיות כשהן נעזרות במיוחד במהפכת הטכנולוגיה והאינטרנט (Prosahnta & Shahidullah, 1998, p. 2)
הסברים אלו מייצגים שתי אסכולות במדעי החברה, המתחרות על ההסבר מהו תהליך הגלובליזציה- האסכולה הראשונה רואה בגלובליזציה כהרחבת הקפיטליזם, מסחר וסחורה.

תגים:

איחוד · אירופי · לאומיות · יציבות · חברתית · יציבות · פוליטית · עולמקומיות · גלובליזציה · גלוקליזציה · לאומיות · אתניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תהליך הגלובליזציה על יציבותה של תורכיה ", סמינריון אודות "השפעת תהליך הגלובליזציה על יציבותה של תורכיה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.