היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיק מודל ארגוני: פר"ח

עבודה מס' 067392

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה כדאיות של הטמעת מערכת ERP בארגון.

10,483 מילים ,2004

תקציר העבודה:

פר"ח הינו אירגון ללא כוונות רווח, אשר נותן סיוע לבתי הספר בכל רחבי הארץ, במיוחד בעיירות הפיתוח ובשכונות המצוקה, שם הוא פועל לקידומם של הילדים בלימודים ובתפקודי האישיות. הסניף שבו בצענו את הפרוייקט נמצא באוניברסיטת חיפה והוא אחראי על פעילות פר"ח באיזור הקריות. הפעילות העיקרית של הארגון היא מתן חונכות אישית. מרביתם של עובדי פר"ח הם סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה והכשרת מורים, נשים וגברים בגילאי 21-32 ולעיתים אף יותר, המאיישים את מירב המשרות בפר"ח : רכזים וחונכים. השירות העיקרי שנותן פר"ח הוא החונכות אישית. החונכויות הן על בסיס אישי "אחד לאחד" . פעמיים בשבוע ,שעתיים בכל פעם, פוגש החונך את החניך. החונכות מתנהלת לאורך כל שנת הלימודים אחרי שעות הלימודים בבית החניך ולעתים מחוצה לו. כמו כן ישנה פעילות קבוצתית, חונך-מדריך מול קבוצת חניכים. גודל הקבוצות נע בין 3-5 ועד לכיתה שלמה. פעילות זו מתבצעת בשטח בית הספר בו לומדים החניכים בשעות הלימודים או אחריהן. השירות ותכניו מכוונים ל"שוק" של חינוך ורווחה. הארגון הנו מוסד ללא כוונות רווח שתקציבו מגיע ברובו ממשרד החינוך ותפקידו מתן שירותים חינוכיים ותרומה לקהילה.
בשוק זה פועלים מספר ארגונים התנדבותיים ,לצד פר"ח, המספקים שירותי רווחה, העשרה וחינוך לילדים ולקהילה. במסגרת זו יש את הארגונים כגון: "ידידים" , "קרן קרב" ,המתנ"סים ועוד.
שוק זה מתאפיין בסביבה יציבה הבאה לידי ביטוי בשינויים קטנים. תהליך הליבה העיקרי בפר"ח הנו האופן בו יוצרים "חונכות אישית" . תהליך זה מהווה 80% מכלל הפעילות של פר"ח. התהליך החשוב ומכריע בתהליך הליבה הנו בהחלטה לגבי הצמדות בין חונכים לחניכים. לאחר שהצמדה יצאה לדרך כחונכות מתבצעים מפגשים דו שבועיים וכן מעקב מתמיד. מעקב זה כולל ביקור שבועי של הרכז בבית הספר ומפגש עם החניך, מפגשים חודשיים עם החונך, קשר עם מורים והורים במהלך השנה.

פרויקט זה, הינו תיק מודל ארגוני, שמטרתו ליישם את הידע התיאורטי במידול ארגוני, שרכשנו בקורס תכנון ותפעול משאבים. הארגון בו התבצע הפרויקט הינו מנהלת פר"ח באוניברסיטה. נשתמש במודלים הנדסיים שיעזרו לנו לתאר רבדים של הארגון באופן ברור יותר, כמו מודל EKD לתיאור מטרות או מודל ראשה לתיאור התפקודים העיקריים. נבחן כיצד יכולה מערכת ניהול ארגוני כולל ERP לסייע לארגון.

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. מבוא
3. תאור האירגון
4. עיקרי התוכנית האסטרטגית של האירגון
4.1 מטרות האירגון
4.2 מטרות מערכת ניהול אירגוני כולל
5. ניתוח תפקידי האירגון
6. חקר ממשקים בין-תפקודיים וחיצוניים
6.1. מודל מבנה אירגוני
7. מודלים של תהליכים אירגוניים
8. ניתוח נקודת החלטה - קבלת חונך לתפקיד
8.1 דיון אודות מודלי התהליכים הארגוניים
9. סיכום
10. נספחים (קבצים נפרדים)

קטע מהעבודה:

אופן מספור הממשקים
בפרק זה מובאת מטריצה המתארת את הקשרים הבין תפקודיים, בהתאם לשרטוט ה- BCM נמצאו 15 תפקודים ראשיים.לאחר מכן מובאות שתי מטריצות. כיוון שיש קשר דו כיווני בין התפקודים והגורמים החיצוניים (שידור וקליטה) יש צורך בשתי מטריצות נפרדות לתיאור הקשרים הללו.
במטריצה הראשונה הגורם החיצוני שולח והתפקוד הוא המקבל .
במטריצה השנייה נמצא הקשר ההפוך - התפקוד הוא השולח לגורם החיצוני. בהתאם לשרטוט ה-BCM נמצאו 9 גורמים חיצוניים. הגורמים החיצוניים נחלקים באופן הבא - 3 מהגורמים החיצוניים הם ספקים, 3 מהם הם לקוחות ו- 3 הם גופים להם הארגון מדווח.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיק מודל ארגוני: פר"ח ", סמינריון אודות "תיק מודל ארגוני: פר"ח " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.