היישום אינו מחובר לאינטרנט

ערוץ מסחרי מול ציבורי והשפעה על איכות הדמוקרטיה מקרה אלאור אזריה

עבודה מס' 071152

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בין ערוצי שידור מסחריים וציבוריים בישראל?

6,322 מילים ,24 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם קיימים הבדלים בין ערוצים מסחריים וערוצים ציבוריים בישראל באיכות השיח הדמוקרטי, במידת הייצוגיות ובהשפעות הפוליטיות על אופי השידורים המסחריים והציבוריים בישראל. על מנת לבחון סוגיה זו המחקר בנוי במספר פרקים. הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי תקשורת במדינה דמוקרטית ומהי תקשורת ההמונים בישראל. החלק השני של פרק הסקירה עוסק בסקירת מהו ערוץ ציבורי וכיצד התפתח ומהם מאפייניו השונים ומהו ערוץ מסחרי ומהם מאפייניו השונים. לבסוף עוסקת הסקירה בסקירת ההבדלים השונים בין הערוצים הציבוריים והמסחריים בישראל.
החלק השני של המחקר הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את מטרת המחקר, כלי המחקר, שיטת איסוף הנתונים והליך המחקר. החלק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג את מקרה אלאור אזריה כמקרה מבחן תקשורתי לשם השוואת הערוצים הציבוריים והמסחריים בישראל באופן סיקורם התקשורתי אירועים שונים.
פרק אחרון במחקר זה הינו פרק הדיון אשר מציג באופן אינטגרטיבי המשלה את התובנות התיאורטיות שעלו מתוך סקירת הספרות עם הממצאים האיכותניים שעלו בפרק הממצאים ומנסה למעשה לתת מענה הולם על שאלת החקר המובילה את עבודה זו והיא: האם קיימים הבדלים בין ערוצי שידור מסחריים וציבוריים בישראל?
המחקר כאמור הינו מחקר יישומי, אשר בוחן הלכה למעשה מה התרחש בערוצים השונים תוך ניתוח מקרה מבחן של פרשת אלאור עזריה. מחקר מסוג זה נותן מענה על שאלת החקר באמצעות ניתוח ממצאים תיאורטיים שונים בשילוב עם תצפיות על מספר כתבות עומק שנעשו בנושא על ידי ערוצים מסחריים וערוצים ציבוריים שונים.
בחירתי לעסוק בנושא זה תוך התמקדות באירוע ממוקד של אלאור אזריה נובע מהכרותי המעמיקה עם האירוע ועם אירועים דומים במסגרת שירותי הביטחוני וכן מהצורך שלי כסטודנט לחקור ולהעמיק בנושא כה מהותי בחברה הישראלית והוא נושא התקשורת, אמינותה ושקיפותה לקהל הצופים הרחב שהוא כלל אזרחי מדינת ישראל.

כלי המחקר בו השתמשתי הינו ניתוח תוכן איכותני, ובחינת משתני המחקר שהוצגו בשאלת המחקר בנושא תוך התמקדות בניתוח מקרה מבחן של אלאור אזריה כפי שהוצג באמצעי התקשורת השונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תקשורת במדינה דמוקרטית
2.2 תקשורת ההמונים
2.3 רקע לתמורות בשידורי התקשרות הישראלית
2.4 השידור הציבורי
2.5 השידור המסחרי
2.6 הבדלים בין השידור המסחרי לציבורי
3. מתודולוגיה
3.1 מטרת המחקר
3.2 שיטת המחקר
3.3 כלי המחקר והליך המחקר
3.4 שיטת איסוף הנתונים
4. תוצאות
4.1 רקע על אירוע אלאור אזריה
4.2 ההבדלים בין הערוצים המסחריים והציבוריים
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התקשורת עוסקת בהעברת מסר בין בני אדם. אין היא מתקיימת בזכות עצמה אלא כחלק מתהליך חברתי דינמי . תקשורת היא תנאי הכרחי לקיומה של כל חברה והדבק המלכד את חלקיה , מכיוון שרק באמצעותה יכול היחיד לחרוג מתוך עצמו ולהתחבר עם סביבתו. תהליכי תקשורת הם גם חוליות החיבור בין תחומי פעילות אנושיים שונים: בין מנהל למדיניות, בין חינוך להתנהגות נורמטיבית וכיוצא באלה. תהליכים תקשורתיים מושפעים בדרך כלל מן היחסים שבין השותפים להליך התקשורתי (בכר, 2005).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ערוץ מסחרי מול ציבורי והשפעה על איכות הדמוקרטיה מקרה אלאור אזריה", סמינריון אודות "ערוץ מסחרי מול ציבורי והשפעה על איכות הדמוקרטיה מקרה אלאור אזריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.