היישום אינו מחובר לאינטרנט

"אימא יצאנו מלבנון"

עבודה מס' 061038

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: על הסקירה התקשורתית של ארגון ארבע אמהות בזמו הנסיגה מלבנון.

2,315 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אחד הקולות הבולטים בסוגיית לבנון היה זה של ארגון "ארבע אמהות" שהחל את פעילותו ברביעי לפברואר, 1997. סיבת הקמת הארגון הייתה הדרישה שעלתה בשטח ליציאה מלבנון. המפגינות, שהוו את הבסיס לתנועת "ארבע אמהות", זכו במהירות לתשומת לב תקשורתית ואזרחים רבים הצטרפו אליהם. הסיקור שקבלה התנועה חצה את גבולות הלוקאלי: כתבות עומק על "ארבע אמהות" שודרו ברדיו ובטלביזיה של הבי.בי.סי, סי.אן.אן, וו.וי.טי ובחדשות הכתובות של סוכנות רויטרס. כתבות על הארגון התפרסמו בכלי תקשורת רבים בארצות שונות ואינספור מכתבים התקבלו מארגוני נשים וארגוני שלום עולמיים. בנוסף לזאת, קבלה התנועה אף סיקור בעיתונות הערבית.
"ארבע אמהות" הפכה לגורם משפיע בחיים הציבוריים בישראל. בראשון לאפריל, 1998, מנה ראש הממשלה את הלחץ הציבורי כסיבה שהובילה לביצוע החלטה 425 (1). יחסי הציבור של הארגון היו מהמשובחים ביותר בתקשורת. רבים פיתחו סימפתיה לאמהות שהחליטו לגונן על יקיריהן. הסקירה התקשורתית לה זכו "ארבע אמהות" הייתה נרחבת ורב-גונית. על עובדה זו מסכימים הן הציבור והן הארגון עצמו. ייתכן כי רק בזכות התקשורת הצליח הארגון לחדור לתודעת הציבור הישראלי בצורה כה עמוקה.
לאור הקדמה זו, ברצוני לסקור את חודש מאי ותחילת יוני השנה (2000), בו חלה הנסיגה מלבנון. מכיוון שתרומתו של הארגון לעיצוב דעת הקהל ביחס לנסיגה מלבנון אינה בטלה בששים, היינו מצפים כי התנועה תזכה לסיקור נרחב בזמן הנסיגה עצמה.
בעבודה זו ברצוני להפריך הנחה זו ולהוכיח כי דווקא בתקופת הנסיגה נדחק הארגון (טרם פירוקו) לשולי הכתרות, למרות היותו שחקן חשוב ואולי עיקרי, בסוגיית הנסיגה מלבנון. עבודה זו תבדוק באופן כמותי ואיכותי את מידת הסקירה התקשורתית לה זכתה "ארבע אמהות" אבדוק את תפקידה של התקשורת ומגמותיה.
אבדוק את דימויי הנשים בתקשורת.
בסוף דבר, אשליך את ממצאי על המקרה הפרטי של ארגון "ארבע אמהות", ואנסה לענות מדוע חל שינוי ביחסה של תקשורת אליו.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א:
1. התקשורת
התקשורת כ"הבנייתה מציאות" או כ"תמונת המציאות"
הספירלה של השתיקה
כיצד נקבע סדרי עדיפויות
2. יחסה של התקשורת לארגוני נשים
דימוי הנשים בפוליטיקה
דימוי הנשים הפוליטיקאיות בתקשורת
הדימוי של "ארבע אמהות" בתקשורת
חלק ב'-המחקר
חלק ג'-מסקנות
מראי מקום
ביבליוגרפיה

מקורות:

גורן, דינה. תקשרות ומציאות: מושגי יסוד בתקשורת המונים: (מהד ב) מורחבת ומעודכנת, ירושלים: כתר, 1993
הרצוג, חנה נשים ראליות ירושלים: מכון ירושלים, 1994
לירן-אלפר,ד "הדימוי התקשורתי של נשים פוליטיקאיות - האם הן עדיין "אלמנות עריצות או פילגשים תככניות?" , האוניברסיטה העברית: דיסרטציה שלא פורסמה, 1994
קנטור, שירלי "ארבע אמהות: אזובי הקיר נלחמים בלהבות" נגה 1998, 33, ע' 31
שדמי, תומר. "אם כל המלחמות", העיר, ה-3 למרץ 2000, ע"מ 54-59
"תנועת ארבע אמהות- הרקע להקמתה ולפעילות התנועה" http://www.4mothers.org.il/peilut/tnuat.htm

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""אימא יצאנו מלבנון"", סמינריון אודות ""אימא יצאנו מלבנון"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.